Schakelindicator op nieuwe fabia 1.2 TDI?

Hetzer

Forumguru
blij is een groot word, het is wel grappig dat er zo´n extra gadget opzit, en vooral als het nog werkt ook
 

Roel

Lid
Het irritante (tenminste bij mij) is, dat je er nog op gaat letten en daardoor zo zuinig mogelijk wilt gaan rijden.
Ik had vandaag een kort ritje door de stad van 5 km en scoorde (met koude motor). 7,8 l/100km.
En dat voor een ex-RS'er....
 

hemi24

Forumguru
het is een leuke toevoeging maar persoonlijk rij ik liever op m'n gehoor i.c.m. de weergave van het actuele verbruik op het maxidot: blijkt soms ook zuiniger..(en prettiger)!

bij 65 km/h in de 5 met krap 1.200 toeren is niet altijd even prettig, zeker niet als je vervolgens even snel/kort moet versnellen...
 
schakelindicator

Rijd nu een aantal dagen met de GL. Het valt mij op, dat de schalkelindicator pas bij ongeveer 3000 toeren adviseeert naar de derde versnelling te schakelen. Terwijl je in '4' bijna direct een '5' ziet verschijnen. Vanuit mijn gevoel schakel ik het liefst tussen 2000 en 3000 toeren. Omdat de motor erg stil is kun je daar ook niet echt van uit gaan.
Verder geeft de display aan dat ik nog 600 km kan rijden, en dat met de teller op bijna 300 km. Ziet er veelbelovend uit.
 

hemi24

Forumguru
Bij goed doortrekken, kan het zijn dat de indicator nog later sommeerd om op te schakelen...
 
inrijden

De indicator geeft niet altijd bij hetzelfde toerentaladvies. Hoe steviger je optrekt (en dat kan echt met deze motor!) hoe later het advies. Verder begrijp ik dat je hem wel goed moet inrijden. Schakel je te snel door, dan krijg je een luie motor. Eerste 500 km natuurlijk niet te hoog in de toeren, maar dan mag het wel wat vlotter. Ik weet niet hoe de andere ervaringen zijn?:ahum:
 
Bovenaan Onderaan