Schakelindicator op nieuwe fabia 1.2 TDI?

Wat ik dus nergens kan terug vinden op de site's van skoda, is of er netzo als op de polo bluemotion, een schakelindicator komt op de Fabia Greenline....?

Kan iemand hier uitsluitsel over geven?
 

Wasmachineman

Forumguru
Ja, kijk hier maar eens...
http://www.skodaforum.nl/board/showpost.php?p=158918&postcount=7

Citaat uit het stuk wat Hetzer had gevonden :
Tegelijkertijd is ongeacht het toerental veel trekkracht beschikbaar en kan net zo makkelijk schakellui worden gereden. Voor wie zo zuinig mogelijk wil rijden, voorziet Skoda in een schakelindicator die aangeeft wat het meest economische moment is om een volgende of vorige versnelling te kiezen.
 

stradje

Actief lid
wasmachineman:
Ik meen wel ergens de toevoeging te hebben gelezen dat de schakelindicator iets specifieks voor het Maxidot display is. In dat geval zit het erop, maar wel alleen als je ook Maxidot hebt genomen.

Dit soort vraagstukken kunnen we hopelijk binnen enkele weken oplossen a.d.h.v. de ervaringen van de eerste echte eigenaren.
 

Wasmachineman

Forumguru
Bij een auto als de greenline zou het er verplicht op moeten zitten, vind ik !
Een dealer zou je het antwoord nu moeten kunnen geven, vermoed ik.
 

ronald24e

Actief lid
Zoveel toegevoegde waarde heeft het naar mijn idee niet, wat ik begreep van de vw Polo is dat de schakelindicator "leert" van zijn bestuurder. Ofterwijl als jij sportief rijd zal ook de indicator minder snel een advies geven om op te schakelen enzo dis aan de Uinigheid werkt hij dan alsnog niet echt mee......tenzij je toch nog zelf je rechtervoet in bedwang kan houden:)
 

Wasmachineman

Forumguru
Ik dacht dat de bestuurder juist in dit greenline geval moet leren van de schakelindicator ?
Ik denk dat de meeste echte (privé)greenliners wel hun rechtervoet in bedwang willen houden. De leasegreenliners misschien iets minder..
 

hemi24

Forumguru
Geen idee of de schakelindicator "leert", maar in mijn (niet-Greenline) O2 1.6TDI werkt 'ie af en toe te ijverig...

Tuf je met 65 km/h in de "4" geeft 'ie het advies om door te schakelen naar de "5", wat voor het gehoor niet lekker rijdt (1200 omw/min).

Andersom: als je accelereerd krijg je pas heel laat een opschakeladvies...

Bij het rijden met een redelijke vracht aan de trekhaak, moet je de indicator gewoon negeren. ;)
 
Het verhaal van wasmachineman gaat wel over een 1.2 TSI, niet over de 1.2 TDI. Weet dus niet of dat verhaal voor alle versies geld....?

Als het inderdaad klopt dat de schakelindicator alleen op het maxiDot-display zit, ben ik blij dat ik hiervoor op het laatste moment toch nog voor gekozen heb!

Maar goed, we zullen het inderdaad wel vernemen van de eerste rijders!
 
Het zal wel vreemd zijn dat er op een TSI wel een indicator aanwezig is maar op een op zuinigheid gebouwde auto niet? Dan slaat Skoda wel de plank mis. Ik zou dan de vraagprijs wat hebben opgehoogd en deze voorziening als standaard aanmerken.
 

stradje

Actief lid
Hemi24 & Wasmachineman: dankjewel voor jullie uitzoekwerk en sorry dat ik verwarring had gezaaid. Misschien heb ik iets buiten zijn verband gelezen.
 

Wasmachineman

Forumguru
Graag gedaan! Maar nu blijf ik toch nieuwsgierig of dat ding hier in NL er wel of niet standaard op zit? Het zou er natuurlijk standaard op moeten zitten bij een Greenline!!!!
 

Hetzer

Forumguru
JA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ea5tm8.jpg

achtereenvolgens word, weergegeven START-STOP-ACTIV, of ENGINE-MUST-RUN, laatste als bijvoorbeeld het start stop systeem is uitgeschakeld of als de motor te koud is.


Schakel indicator , zit ook gewoon op het vernieuwde minidot display in de Fabia FL, zoals ook de gegevens van het start-stop systeem, deze worden ook op het display weergegeven.
 

hemi24

Forumguru
Leuke foto en een mega Ja, maar waar is de indicator!?!

Zou rechts naast de klok/tijd moeten staan neem ik aan?
 

stradje

Actief lid
Wat mij ook verbaasd is de tankinhoud. Volgens de handleiding is daarvoor ook nog een analoog metertje aanwezig in de rechterklok (snelheidsmeter).

Wel leuk dit, net een chatsessie.
 

hemi24

Forumguru
Bij uitvoering met maxidot, wordt de tankinhoud waarschijnlijk weergegeven door het genoemde metertje.
Als ik me niet vergis is er dan ook een koelwatertemperatuurmeter (pfff, wat een woord) aanwezig.
 

hemi24

Forumguru
:ot: Maar dan wel een Electrolux, dan verdient Wasmachineman er ook nog wat aan...

Bij het nemen van de foto's wel even de koppeling loslaten, naders zien we nog niks ;)
De uitdaging is om een foto te maken met het terugschakel-advies erop!!!

picture.php
 
Bovenaan Onderaan