SC2 Sprint Pro gearriveerd

Connexie

Forumguru
Week tweeenvijftig is begonnen. Aanstaande zaterdag is de SC2 precies een jaar in bezit. Verjaardag zal in Polen gevierd worden, dus er komen nog een paar km's bij.

WP_20150212_001.jpg

WP_20150213_002.jpg

WP_20150216_002.jpg
 

Connexie

Forumguru
Dit weekeinde vierde de SC2 zijn eerste verjaardag in Polen. Tussenstand na één jaar: 87.116 km. Da's hard werken.

WP_20150221_003.jpg

Lokatie van het feestje een parkeerplaats bij een skigebied bij Jerzykowice:

WP_20150221_001.jpg

Wat valt er over de SC2 te zeggen? Eigenlijk vrij weinig speciaals. Auto is niet helemaal modern in vergelijking tot de competitie, maar daarom staat de nieuwe versie ook gepland om binnenkort beschikbaar te komen. Zal er nog minstens een jaar op moeten wachten, maar ik vind dit zelf geen straf. De SC2 is ruim, comfortabel en betrouwbaar. Alles wat echt nodig is zit erop. Storingen tot op heden geen, auto heeft me nooit laten staan. Dat is precies wat ik in een auto zoek. Nuttige zaken en degelijkheid.
Binnenkort de 90K-beurt, zal begin maart geregeld gaan worden. Heb geen speciale aandachtspunten voor het onderhoud, niets te klagen.

Olieverbruik: 0,5 liter op 30K kilometers. Gewoon netjes.
Verbruik: volgens de leasemaatschappij 17,60 km per liter. Hier vind je de 1.6TDI terug, die toch wat harder moet werken als je veel in Duitsland rijdt en dus niet altijd de Nederlandse snelheden hoeft aan te houden. Een ritje door NL gaat volgens de BC gemakkelijk met minder dan 5 liter / 100 km. In het buitenland schiet je gaus over de 6 liter / 100 km heen. Gemiddeld valt het mij noh niet tegen, maar zit ik wel 24% boven de norm. 't Is niet anders.

Op naar de 100.000.
 

Connexie

Forumguru
Vandaag staat de SC2 bij de dealer voor de 90K-beurt. Eens zien wat eruit gaat komen. Kon zelf geen verwijtbaarheden ontdekken om te moeten melden voor dit onderhoud. Over de laatste 30K ongeveer een halve liter olie moeten bijvullen om zonder gele lampjes tot deze mijlpaal te komen. Vooralsnog dus dik tevreden met de auto.

WP_20150309_004.jpg
 

Connexie

Forumguru
:cool:

Saaie auto.... Helemaal geen bijzonderheden. Gewoon wat filtertjes en nieuwe sappen. Weer op weg om de volgende 30K vol te maken.

Zo'n Langstreckenfahrzeug slijt echt nauwelijks.
 
Bovenaan Onderaan