SC2 Sprint Pro gearriveerd

Connexie

Forumguru
Vrijdag jl. heeft de aflevering plaatsgevonden: een grijze (brilliant silver metallic) SC2 Sprint Pro, uiteraard 1.6 TDI, Kenwood DNX521DAB, Sound pakket, elektrisch achterkleppie en hulpveren (voor de zekerheid en de drempels). Auto bevalt helemaal super, al zijn er t.a.v. de Kenwood nog wat restpuntjes op te lossen. Zal vast en zeker goed gaan komen. Vooralsnog wennen aan de ruimte, luxe en het comfort.
Laatste maanden reed ik een redelijk kale BMW 320D EDE en dat is toch andere koek. Uiteraard ben ik er in PK’s en koppel flink op achteruit gegaan, maar dat is voorlopig ook het enige waar de Skoda naar mijn mening de mindere is.
Dit weekeinde de wat kilometers in de stad gemaakt, deze week de eerste grotere afstanden en de eerste familiereis voor de boeg. Eens zien wat dat aan plezier gaat brengen.

SC-1rs.jpg

SC-3rs.jpg
 

ertromp

Forumguru
Mooie auto! Voor je elektrische klep zijn er nog handige instellingen middels VCDS te maken. Zoals sluiten met knop op middenconsole en op de afstandsbediening
 

Connexie

Forumguru
@ertromp: Ben op de hoogte en realiseer met dat Apeldoorn niet erg ver uit de buurt is ;). "Even" een verlanglijstje samenstellen en dan in een keer de puntjes op de i zetten.

Eerste zaken:
  • Pieptoon achterklep smoren;
  • Bediening achterklep aanpassen naar sluiten sleutel / knop;
  • Achterlichten aan bij DRL;
  • Spiegels altijd inklappen bij afsluiten auto;
  • Enz.
Maar eerst de restpuntjes van de Kenwood eruit laten halen, dan de volgende stap nemen.
 

Kire

Actief lid
Eindelijk weer 'ns een Superb. Werd wel saai met al die nieuwe Octavia's :D
Felicitaties!
 

Joske

Forumguru
@ertromp: ...
  • Spiegels altijd inklappen bij afsluiten auto;
  • Enz.
Maar eerst de restpuntjes van de Kenwood eruit laten halen, dan de volgende stap nemen.

hier ben ik persoonlijk geen fan van, bij vriesweer laat ik de spiegels nooit inklappen. Kwestie van geen verbrande spiegelmotoren te krijgen.. Met de AB heb ik nog zelf de controle hier over, laat je dit automatisch gebeuren niet meer.
 

Connexie

Forumguru
Hierbij het vervolg. Inmiddels goed 600 km's gereden met de SC2. Vanmorgen een verbazingwekkende 4,1 liter / 100 km verbruikt over 150 km's. Onverwacht al netjes voor deze 1.6 TDI, maar zelf ook netjes gereden. 30 km achter vrachtwagens hangen scheelt dus toch, zowel in het verbruik als in de stress. Inhalen scheelt haast niets, binnen een paar minuten hang je weer achter de volgende rij auto's.
Vanmiddag wat minder verkeer, dus het gemiddelde tempo wat hoger: nog steeds 4,6 liter / 100 km. Als dat nog gaat verbeteren in de loop van de tijd, wordt het niets met de airmiles.

Voor de rest prima tevreden. Auto rijdt erg rustig en comfortabel in vergelijking tot de vorige lease-auto (BMW 320D EDE, 2011). Hier ga ik mij prima mee reden de komende tijd.

Ook snel even wat foto's genomen om aan de opkomende vraag te voldoen.

WP_20140225_004X.jpg

WP_20140225_008.jpg

WP_20140225_003.jpg

WP_20140225_006.jpg

WP_20140225_005X.jpg

Nog niet vaak zoveel lood op een velg gezien. En dat op alle 4.

WP_20140225_002.jpg

WP_20140225_001X.jpg

En om compleet te zijn nog even de sneak preview vanuit mijn voorstel topic:

WP_20140213_002.jpg

WP_20140213_001.jpg
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Lood mag niet meer gebruikt worden, tegenwoordig is het zink, dat is lichter gevolg is dat er meer van nodig is, maar dit is wel heel veel inderdaad, blijkbaar zit er een flinke onbalans in je wielen

p.s. heel mooie auto!
 

CDK

Forumguru
ik vermoed de banden, gloednieuwe wielen daar zou dit niet bij mogen....!!! Waarschijnlijk zitten er geen Michelins onder ;)

EDIT: Fulda banden zie ik :( af fabriek geleverd op deze banden???
 

Connexie

Forumguru
Nee, deze winterbanden zijn er vandaag onder geknutseld. Lease, dus geen inspraak. Heb nog nooit op Fulda gereden, dus we zullen het wel beleven. Eerste reactie mijnerzijds was niet direct positief, puur op merknaam, maar we zien wel. Na het komende weekeinde is noodzaak van winterbanden weer verdwenen, dus verwacht ze snel weer te wisselen. Als koning winter nu nog komt, gaat er meer mis in de wereld.
Maar zaterdag staan we nog op een hopelijk besneeuwde berg, dus moest nog net even om.
 

CDK

Forumguru
ik heb met Fulda op een personenauto geen ervaring, wel op een vrachtwagencombinatie en dat was geen goede ervaring ;)
veel plezier op die bewuste besneeuwde berg zaterdag! :)
 

Connexie

Forumguru
Hierbij even een blik op mijn hulpveer (LA), weer een accessoire in beeld gebracht :pardon:.

WP_20140226_11_17_32_Pro.jpg

Auto staat even op de brug, aangezien er wat vreemde geur waargenomen is. Gisteren op de weg naar huis dacht ik ook al wat waar te nemen tijdens een korte stop, maar dat kan verbeelding zijn. Geen direkte oorzaak gevonden, hoewel er ergens bij de turbo een slangeklem is aangedraaid. Leek wat minder af te dichten. Even in de gaten houden dus.

WP_20140226_001X.jpg

Achterliggende reden van dit bezoek aan de werkplaats: restpuntje Kenwood af te handelen. De interface tussen Kenwood en SC2 was niet geinstalleerd, waardoor de airco en PDC nog niet weergegeven werd. Is nu verholpen, hoewel het geen origineel onderdeel is geworden. Als het niet bevalt, kan dat nog een discussiepuntje worden. Eerste indruk: het werkt, maar de grafics lijker minder te zijn dan het origineel.

Dit zit er nu in:

http://www.connects2.co.uk/ProductInformation.aspx?id=16570&p=CTUSK01

Mochten er tweaks voor bekend zijn, sta open voor een experiment.
 

Joske

Forumguru
Ik heb persoonlijk met de Fabia 40000km op een setje Fulda's gereden en heb daar nu werkelijk niets slechts over te vertellen ;)

Niet altijd afgaan op een merknaam, B merken zijn soms beter dan je denkt :jaja: . Komen trouwens ook met een type-plaatje made in Germany, heb me zelfs eens laten vertellen dat dit eigenlijk het Bmerk van Continental is. (weet niet wat er van aan is)

@Connexie : mooie wagen :thumbsup:
dat van de vraag om foto's had je goed geanticipeerd ;)
 
Bovenaan Onderaan