SC2 Sprint Pro gearriveerd

Connexie

Forumguru
Zo, nieuwe voorruit geplaatst. Zie hoe lang deze heel blijft. Zal wel gewoon pech zijn, want bumperkleven o.i.d. is niet mijn stijl. Natuurlijk ook omdat de 1.6 TDI daar qua sportiviteit daar niet toe uitnodigd :angel:
Blijft wel uitzonderlijk dat er twee steenslagen laag in de ruit ontstaan.

Bijgaand nog even de barst:

WP_20140514_002.jpg

WP_20140514_004.jpg

WP_20140514_005.jpg

Als restpuntje is de DAB-antenne overgebleven. De plakstrip is geknapt en ziet er niet meer uit. Vanmorgen was de ontvangst echter zeker niet slechter als voorheen. Je blijft je verbazen.
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Zo, nieuwe voorruit geplaatst. Zie hoe lang deze heel blijft. Zal wel gewoon pech zijn, want bumperkleven o.i.d. is niet mijn stijl. Natuurlijk ook omdat de 1.6 TDI daar qua sportiviteit daar niet toe uitnodigd :angel:
Blijft wel uitzonderlijk dat er twee steenslagen laag in de ruit ontstaan.

Bijgaand nog even de barst:

Bekijk bijlage 26211

Bekijk bijlage 26212

Bekijk bijlage 26213

Als restpuntje is de DAB-antenne overgebleven. De plakstrip is geknapt en ziet er niet meer uit. Vanmorgen was de ontvangst echter zeker niet slechter als voorheen. Je blijft je verbazen.

Dat gaat zeker goed komen met je voorruit :thumbsup:

En betreffende sportiviteit daar is voor je 1.6 ook wat aan te doen en wel op 6 september :D:

http://www.skodaforum.nl/forum/i/na...dag-6-september-2014.22759/page-3#post-397568
 

Connexie

Forumguru
Echter krijg ik daar geen toestemming voor van de werkgever. En de keuze voor "El Slomo" heb ik zelf gemaakt.
Ontstressen is dus een automatisme aan het worden.
 

Connexie

Forumguru
Bijgaand nog even een foto van het restpuntje "DAB-antenne" na het vervangen van de voorruit. Morgen komt er een nieuwe in. Helaas is het niet mogelijk om alleen een plakdeel te bestellen. Betekent een kostenpost van 100 Euro. gelukkig is het een leasewagen, hoef ik niet zelf in discussie met verzekeraars.

WP_20140527_003.jpg
 

Connexie

Forumguru
Afspraak voor de eerste beurt is gemaakt, omdat het moet volgens het boekje. SC2 gedraagt zich voorbeeldig :jaja:, niets te klagen.

WP_20140613_006.jpg
 

RefleCs

Forumguru
Nette auto.

Ik heb zelf een DNX521VBT in mijn Fabia zitten maar ik zal het systeem niet weer aanschaffen. Het doet wat het moet doen maar voor dat geld vindt ik de kwaliteit behoorlijk slecht. Tipje update de firmware niet te vaak. Als het werkt lekker zo laten. Ik heb mijn eerste ermee om zeep geholpen ik dacht och even een update voor ik 2700km ga rijden naar Roemenië maar helaas was dat de grootste fout die ik ooit had gemaakt. Het systeem nauwelijks tot niet meer kunnen gebruiken en maar teruggevallen op navigon op de foon.
 

Connexie

Forumguru
@RefleCs

Helemaal mee eens. Kenwood levert hiermee een erg kostbaar, maar volstrekt achterhaals, apparaat. Eigenlijk VAG onwaardig.
Aangezien een Columbus nog prijziger in de lease zou worden en vaak niet langer dan een paar weken bij de rechtmatige eigenaar blijft, heb ik vanuit het boekje hiervoor gekozen. Als het geen lease was geweest, was ik er nooit aan begonnen. het werkt, maar daar is ook alles mee gezegd.

Moet zeggen dat DAB+ voor mij ook niet echt veel toevoegd. Oke, minder kraken, maar juist vaker storend wegvallen van de zender. Nadeel van veel door het grensgebied Groningen - Drenthe - Overijssel (incl. A31 in D)sturen.
Maar zelfs de A1 is niet storingsvrij van Oost naar West te nemen. Als je bedenkt dat FM verlaten wordt als DAB+ beschikbaar is voor een zender, klint dat leuk. Vice versa hebben de techneuten echter vergeten in te bouwen.

Eens maar nooit weer. Volgende keer wat meer geduld hebben of tijdiger bestellen.
 

RefleCs

Forumguru
En op zich is het om te zien een mooi apparaat. Maar waarom die hopeloos verouderde hardware. Ik ben erachter gekomen dat het draait op een Windows CE variant en om nou te zeggen dat dat recent spul is..... :banghead:
 

Connexie

Forumguru
:ot:

Als bij mijn introductie al aangegeven, staat er in de garage nog een hobby-auto: de BMW Z4. Dit weekeinde ben ik met een maat naar de Eifel geweest. Vrijdagmiddag 17.00 uur vertrokken, bestemming Boppard in de Eifel. Goedkoop hotelletje geregeld, eten en drinken is in Duitsland ruim voorhanden.
Aangezien autorijden voor velen hier niet alleen een noodzakelijk kwaad is, hierbij toch even wat highlights. Wellicht is het een waardevolle suggestie voor een sportieve RS-rijder.

Voorbereiding bestond uit het regelen van een (oudere) TomTom, uitzoeken van wat routes via http://gpstracks.nl/ en het pakken van wat bagage. ZZZZ staat altijd klaar, dus dat was eenvoudigweg instappen en wegwezen.
Tot voorbij Keulen via de autobahn, daarna wat gegeten in een dorpskneipe. Tijd over, dus de ToMTom op "kortste route" gezet. Lekker binnendoor naar Boppard. Zelfs nog een bospad genomen, blijkbaar de voorkeur van de TomTom vergeten op "verhard" te zetten.
Uiteraard na aankomst een biertje (of 2 :cool:) gedronken en niet te laat naar bed.

Zaterdag was het in de Eifel prachtig cabrioweer. Net boven de 20 graden en voldoende zon. Dak eraf en gas erop. Gekozen route in de Eifel:

Z4_Eifel0.JPG

Helemaal super, binnendoor door het glooiende landschap. Heuveltje op, heuveltje af.

Z4_Eifel1.JPG

Z4_Eifel2.JPG

Z4_Eifel3.JPG

Z4_Eifel5.JPG

's Avonds in Duitsland natuurlijk niet kunnen ontkomen aan het kijken van voetbal, voorwaarde om een biertje te kunnen bemachtigen.

Z4_Eifel4.JPG

Zondag via Loreley en wederom "de kortste route" terug naar huis. Aangezien we nagenoeg via Dusseldorf komen, een tussenstop gemaakt bij de Classic Remise (http://remise.de/). Weinig Skoda, maar meer dan genoeg ander mooi spul. Aanbevelenswaardig en niet eens zo ver weg.

Z4_Eifel6.JPG

Eenzelfde lokatie zit ook in Berlijn. Ook maar eens gaan kijken bij gelegenheid.

Kan niet anders zeggen dan dat het een geslaagd weekeind is geweest :cheers::cheers::cheers:
 

Connexie

Forumguru
Zo, gisteren de 30K-beurt gehad bij km-stand 33K. Komt ervan als je > twee weken moet wachten voor je aan de beurt bent.
Geen bijzonderheden te melden over het onderhoud, gewoon de standaard checklijst afgelopen.
Auto rijdt meer dan prima.

Postief punt voor mij: geen olie bij hoeven vullen in deze maanden. Dat zie ik andere auto's veel minder goed doen.
 

Connexie

Forumguru
En weer een leuke mijlpaal gepasseerd. Helaas de 5x3 op een paar kilometer gemist :bloos:.

WP_20140705_003.jpg

Nu op naar de vakantie, haalt voor mij het gemiddelde aantal kilometers per week omlaag...:koffie:
 

Connexie

Forumguru
Stond gisteren voor het stoplicht te wachten, viel mijn oog weer op een leuke mijlpaal. Zelfs de dagteller begint mee te spelen.

WP_20140716_002.jpg
 

Connexie

Forumguru
Weer terug van vakantie, bijna 3 weken Italie gehad. Het weer was wat minder als andere jaren, maar nog steeds prima tijd gehad.

WP_20140720_004.jpg

Weer twee mijlpalen erbij:

WP_20140729_006.jpg

WP_20140729_009.jpg

Naast de gebruikelijke vakantieperikelen, ook bij het Museo Ferrari in Maranello wezen kijken. Leuk, hoewel het qua omvang toch wat tegenviel. En de omgeving van het museum is vergeven van "Ferrari voor een kwartier" sjonnies.

WP_20140804_076.jpg

WP_20140804_006.jpg

WP_20140804_007.jpg

WP_20140804_013.jpg

WP_20140804_032.jpg

WP_20140804_065.jpg

WP_20140804_069.jpg

WP_20140804_070.jpg

WP_20140804_074.jpg

En als afsluiter het kunstwerk voor de deur van het museum:

WP_20140804_077.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan