Sander(brolli21) zn vRS

JeSko

Forumguru
Is het aan de andere kant ook zo? Lijkt wel of er speling zit op je achteras. Ik weet dat voor en achter er verschil op zit bij de vroege RS'n, mijn achterste velgen zitten ook wat dieper dan vooraan nu zonder spacers, de FL heeft een bredere achterophanging. Deze lijkt mij echter wel heel diep naar binnen te zitten.

Rallye

Forumguru
De FL heeft volgens mij dikkere montagepunten voor de remschijven waardoor de wielen verder naar buiten staan.

Is het aan de andere kant ook zo? Lijkt wel of er speling zit op je achteras. Ik weet dat voor en achter er verschil op zit bij de vroege RS'n, mijn achterste velgen zitten ook wat dieper dan vooraan nu zonder spacers, de FL heeft een bredere achterophanging. Deze lijkt mij echter wel heel diep naar binnen te zitten.
Ik heb vorige week nog onder de auto gestaan en nergens speling gevoeld. Ik denk dat het vooral komt door de foto, de auto stond daar niet helemaal vlak, waardoor het extra vertekend.
Ik maak me er iig niet druk om, het zijn tóch maar winterwielen, die hoeven geen perfecte fitment te geven.
Vanavond weer ff wat tijd besteed aan de airride, heb een steun gemaakt waar het management op kan staan, zodat het niet onder het niveau van de tank komt, om de kans op water in het management te verminderen.
2f1a936e-a1e3-415b-acbd-93788ee0d0d1.jpg
Vandeweek nog even een spuitbusje er overheen trekken, daar had ik vanavond geen zin meer in.

Malinwa

Senior Member
De mk3 RS PFL staat achteraan inderdaad veel smaller dan de FL. De PFL heeft per kant 19mm minder spoorbreedte. (38mm verschil op de achteras.)
Ik heb op mijn RS achteraan 20mm spacers geplaatst en vooraan 12mm icm de Gemini velgen om de wielkuipen wat op te vullen.

Vandeweek het steuntje voor het Airlift management even gespoten, en vandaag de tanks gemonteerd in de auto.
Heb er voor gekozen om dat te doen met extra sterk klittenband tape, zodat de tanks eventueel ook makkelijk los te halen zijn als ik er om voor wat voor reden dan ook bij moet zijn.
Binnenkort nog even een plank zagen voor tussen de tanks, zodat ik daar het management en de compressor op kan vastzetten.
Daarna moet ik bedrading en luchtleidingen gaan trekken.
94f99a71-cdba-40c5-890f-68e8852f96ae.jpg

Tomtomm

Senior Member
Hey Sander, leuk je hier op het forum te zien.

Gaaf dat je ook voor de octavia heb gekozen en dikke plannen heb je weer haah.

Gr Tom ( Autoniveau:giggle:)

Hey Tom,

Leuk dat je ook even naar mijn nieuwe topic komt kijken, ik had jou auto ook al voorbij zien komen, ik moet nog wel een paar stapjes zetten om een beetje in de buurt te komen hoor.

Ik zie je komend jaar vast wel weer een keer op een cursus.

Vanmorgen een plank gezaagd en daar nog 2 voetjes onder gemaakt. Daarna overtrokken met een tapijtje en vervolgens de compressor en het management erop vast gezet. Alle leidingen om het systeem luchtdicht te maken zijn nu aangesloten, alleen de loctite aan dekoppeling van de compressor moet nog even een paar nachtjes drogen, dan kan ik met een bandenpomp het systeem om druk zetten(en zit een ventiel in het systeem om af te wateren en eventueel bij te pompen in geval van een kapotte compressor) en checken voor lekkages.
c37454b3-1bb2-4d94-b514-8e08e3859ce5.jpg

Bovenaan Onderaan