Saloncondities Belgie

oco1979

Forumguru
Voor mij is ook belangrijk wat ik nog moet betalen,want zeggen je krijg zoveel voor je wagen en zoveel korting en nog extra recupkorting enz....... BLA BLA BLA
Bij men huidige skoda heb ik 3 dealers gedaan.
Bij eerste wist ik direct wat moest betalen.
Andere moesten nog wachten wat mijn huidige wagen waard was via een soort systeem waar handelaars op zitten.
Door dat ik verschillende heb gedaan ben ik iets zéér leuk tegen gekomen.
Normaal zou het niet veel verschillen van basis prijs.
Waar het niet dat er "2 soorten lijsten" waren van stockwagens met zeer groot prijsverschil :pieker:.
Hoe ben ik dat te weten gekomen.
Doordat bij de eerste geen superb kon krijgen zonder houtlijsten en bij de andere was dat geen probleem :pieker:
Terug naar de eerste geweest en die vertelde wat probleem was.(2 lijsten)
Beslissing was gevallen en de eerste heb ik getekend.
Waarna een van de andere nog terugbelde voor overnameprijs van de wagen te zeggen.
Begon eerst met 9000euro,nope te weinig,direct 10.000,nope te weinig en direct terug 11.500......maar moest direct komen teken, ja dag jan zene.(wist niet dat ik elders al beslist had,waar ik 12.500 voor wagen kreeg.
Nu zie je als ik bij 9000euro zij van oké was ik goed bij me kl*ten genomen.
 

leon-cupra

Forumguru
@oco1979 , en wat is het verschil tussen die lijsten? Ene dealer kan er wel aan en andere niet? Is dit niet dan gewoon eigen stock?
En die verkoper .. Wss een beginneling? Op hetzelfde moment drie keer opbieden :nono:
 

oco1979

Forumguru
@oco1979 , en wat is het verschil tussen die lijsten? Ene dealer kan er wel aan en andere niet? Is dit niet dan gewoon eigen stock?
En die verkoper .. Wss een beginneling? Op hetzelfde moment drie keer opbieden :nono:

Was geen eigen stock, ging over de laatste S2.
Wat juist verschil was weet ik niet, kweet wel dat de keuze bij de eerste eerder beperkt was, maar de prijs was wel merkelijk beter.
Spreken van idem opties.
Leer,panodak,xenon enz....
Moet zeggen dat ik zelf nog een greenline heb gekregen ipv een niet greenline.
Deze was iets duurder, ken geen euro moeten bijbetalen omdat garage of invoerder gemist was.
Nu maakte voor mij niet direct uit of het nu wel of geen greenline was.
Mooi meegenomen zou ik zeggen.

Alle 3 waren geen beginnelingen.
Die opbieder had al afgedaan van het eerste moment bij men vrouw.
Gezien zij bij elke vraag werd afgewimpeld van mevrouwtje dit en mevrouwtje dat.
Moet dat zeker doen bij haar(ken ze ondertussen al wat ;) )
 

leon-cupra

Forumguru
@oco1979 , in principe bestaan er voor dealers geen aparte stocklijsten. Toen ik voor Nissan werkte, had je een nationale lijst met voorraad van de invoerder en iedere dealer kon die raadplegen en auto's van afnemen. Wat er soms wel gedaan werd was stock van een andere dealer afnemen (deze lijsten konden we ook raadplegen) maar hiervoor moest de dealer uiteraard zijn goedkeuring geven. Bij mijn broer die voir skoda werkt, heb ik ook nog nooit gehoord van 2 lijsten. Ook niet toen ik meehielp in de verkoop bij een skodadealer.

Denk in jouw geval dat de verkoper gewoon van in begin een fout gemaakt heeft in jouw voordeel (zal hem ook wel veel geld gekost hebben).

En geen beginneling? Wss dan verkoper van de oude stempel.
 

oco1979

Forumguru
@oco1979 , in principe bestaan er voor dealers geen aparte stocklijsten. Toen ik voor Nissan werkte, had je een nationale lijst met voorraad van de invoerder en iedere dealer kon die raadplegen en auto's van afnemen. Wat er soms wel gedaan werd was stock van een andere dealer afnemen (deze lijsten konden we ook raadplegen) maar hiervoor moest de dealer uiteraard zijn goedkeuring geven. Bij mijn broer die voir skoda werkt, heb ik ook nog nooit gehoord van 2 lijsten. Ook niet toen ik meehielp in de verkoop bij een skodadealer.

Denk in jouw geval dat de verkoper gewoon van in begin een fout gemaakt heeft in jouw voordeel (zal hem ook wel veel geld gekost hebben).

En geen beginneling? Wss dan verkoper van de oude stempel.

niet oud we
gemist in greenline was niet van garage maar eerder waar wagen stond.
van waar ze kwam weet ik niet.
r maanden bezig met aanbod van
Was niet van plan om direct nieuwe te kopen.
maar voor die prijs was de deal rap oke
ne reservewiel en kit kon er niet meer vanaf , die dan maar azo betaald :D
doordat ik overnamewagen goedkoop gekocht had in de tijd , was 3 maanden oud en was de prijs van ene van 2 jaar oud die op het moment werden aangeboden, twas maar een haartje of die was letterlijk voor me neus verkocht.
niet veel verlies op overname wagen en S2 aan deftige prijs moet je niet lang nadenken.
 

maik1

Forumguru
Hebben jullie in Belgie geen email? ;)
Ik (gierige Hollander), heb na mijn bezoek en offerte van mijn dorpsdealer, 9 dealers rondom mijn woonplaats een email gestuurd met mijn wensen en de vraag om een faire offerte. Van iedereen een offerte terug gekregen. De helft gaf geen korting (style business zit in NL heel weinig marge op werd mij telkens verteld), maar een paar wel. 2 waren interessant genoeg, maar 1 sprong er echt uit. Toen mijn dorpsdealer (die maar 400 euro korting gaf) nog de kans gegeven om op ongeveer dezelfde prijs te komen, maar ze konden de goede prijs bij lange na niet evenaren. Ze vertelden mij zelfs dat die andere dealer met goede offerte zelfs met verlies zouden verkopen. Dus de deal gesloten met de dealer die een hele mooie scherpe prijs kon bieden en verder heel blij met hun geweest (goede service, zowel voor als na de verkoop). Op deze manier heel lui meer dan 6% korting kunnen krijgen op een style business zonder heel NL door te hoeven crossen :cheer:. Die 6% is echt een stuk meer dan de meeste mensen hier gekregen hebben op een SB.
 

leon-cupra

Forumguru
@maik1 , opletten dat je dealer zijn marge niet terug opkrikt met duurder onderhoud. Iedere dealer heeft bij elke klant een opmerkingsveld dat iedere medewerker kan lezen. Gebeurt zeer frequent dat daar in komt te staan "bij eerste onderhoud extra aanrekenen".een zaakvoerder waar mijn vader zeer goede klant was had dit eens meegedeeld. Vele jaren later, toen ik autoverkoper was, ook gevraagd aan mijn manager en effectief, daar werd dit ook toepast. Heel uitzonderlijk, maar het wordt toepast (bij shoppers die de dealer uitwringen). ;)

Mijn vader heeft wel ooit eens een wagen gekocht via telefoon (incl overname) maar via mail ... Heel onpersoonlijk. Wil toch wel even weten met wie ik zaken doe. En via persoonlijk contact kan je soms wel wat meer gedaan krijgen.
 

maik1

Forumguru
Hoe willen ze extra onderhoudskosten rekenen bij vastgestelde onderhoudsprijzen en 4 jaar garantie? Indianenverhalen dit, en het klopt ook helemaal niet bij het beeld wat ik heb bij die dealer, waar ze ook na de aflevering heel prettig en vrijgevig waren. Ik wilde nog de ipad houder en prullenbak kopen bv maar ik mocht er niet voor betalen :thumbsup:
En mochten ze mij toch een poot proberen uit te draaien met onderhoud dan hebben ze aan mij een goede trouwens, ik ben geen vreemde in de autotechniek ;)
 

leon-cupra

Forumguru
@maik1 , tja geef je het maar mee. Gebeurt genoeg. Twee dealers beaamden dit waarvan 1 mijn werkgever was, dus indianenverhalen.... dacht het niet.
Vb bij je eerste onderhoud, weet jij of ze effectief de olie hebben vervangen? Of ben jij zo niemand die heel de tijd op de vingers van de mechanieker staat te kijken?
 

oco1979

Forumguru
@oco1979 volgens mij heeft een van je kinderen je account gekaapt want aan bovenstaand verhaal is geen touw vast te knopen. Zoniet, geniet nog van je duvel.

hik hik duvel blijft wat hangen en neen de kids hebben niet zitten tokkelen.
Eind van het verhaal dat ik ne goeie deal heb gedaan, als je deze nu niet of wel geloofd maakt mij niet echt uit.
Ik schrijf mijn bevindingen hier neer die feiten zijn, leugens ga ik hier niet posten.
 

oco1979

Forumguru
@maik1 , opletten dat je dealer zijn marge niet terug opkrikt met duurder onderhoud. Iedere dealer heeft bij elke klant een opmerkingsveld dat iedere medewerker kan lezen. Gebeurt zeer frequent dat daar in komt te staan "bij eerste onderhoud extra aanrekenen".een zaakvoerder waar mijn vader zeer goede klant was had dit eens meegedeeld. Vele jaren later, toen ik autoverkoper was, ook gevraagd aan mijn manager en effectief, daar werd dit ook toepast. Heel uitzonderlijk, maar het wordt toepast (bij shoppers die de dealer uitwringen). ;)

Mijn vader heeft wel ooit eens een wagen gekocht via telefoon (incl overname) maar via mail ... Heel onpersoonlijk. Wil toch wel even weten met wie ik zaken doe. En via persoonlijk contact kan je soms wel wat meer gedaan krijgen.

klopt, ken ook zo garage's die deze toepassen.
 

oco1979

Forumguru
Hoe willen ze extra onderhoudskosten rekenen bij vastgestelde onderhoudsprijzen en 4 jaar garantie? Indianenverhalen dit, en het klopt ook helemaal niet bij het beeld wat ik heb bij die dealer, waar ze ook na de aflevering heel prettig en vrijgevig waren. Ik wilde nog de ipad houder en prullenbak kopen bv maar ik mocht er niet voor betalen :thumbsup:
En mochten ze mij toch een poot proberen uit te draaien met onderhoud dan hebben ze aan mij een goede trouwens, ik ben geen vreemde in de autotechniek ;)

Geen verhaaltjes.

Hoe doe je dat, simpel iets extra aanrekenen wat niet is gedaan.
Dat dan onder vastgestelde prijzen zal vallen.
Al genoeg facturen gezien van klanten waar ik :sterretjes:.
Want als je niets van kent kan je de meesten wijsmaken wat je wil.
In gelijk welke sector trouwens.
Zelf al ken je er veel van vroeg of laat zal je toch eens tegen de pech hebben.
Niet iedereen is hun technische kennis groot.
Ook zijn sommige trouw aan de garage en geloven hun volledig.
Maak het zelf geregeld mee als ik klant af zet aan garage en deze beginnen (terwijl ik daar bij sta) hun verhaal te doen van tzal dat of dat of zeker dat zijn.
Ik hoor ,zie en zwijg (neutraal blijven)
 

EdK

Forumguru
Ach we hebben hier een gezegde en dat luid: Eerlijk duurt het langst !
En vroeg of laat dan valt zo'n dealer door de mand, en kan je zeggen, een slachte naam heb je in een seconde maar een goede naam opbouwen kost veellll tijd.

Maar mbt het afzetten, voor een groot deel ben je er zelf bij lijkt me !
Voor de reguliere beurten zijn vaste prijzen bij Skoda en als je dan afspreekt dat voor al het reparatiewerk wat men tegenkomt buiten die beurten zullen ze moeten bellen om hun centen te ontvangen bij mij.

Verleden 1/2 dag voor brengen wagen had ik ruitenvloeistof bijgevuld, na beurt stond er een hele liter op de bon.
Dus gevraagd of men soms een grotere voorraadtank had gemonteerd ?
Hoe bedoeld U meneer EdK ?
Wel als ik hem volledig heb afgevuld gistermiddag en jullie weten er een liter in te krijgen dan kan dit alleen door er een grotere tank in geplaatst te hebben.....
Ze hierna voordeel van de twijfel gegeven mbt bedonderen, maar wel de afspraak gemaakt dat de volgende keren men de ruitenwisservloeistof gerust mocht bijvullen MAAR dat ik deze niet zou gaan betalen !

En als ik een rekening krijg met de tekst regulier onderhoud uitgevoerd dan hebben ze ook altijd een probleem met me.
Ik verwacht een rekening die is gespecificeerd , dus waar elk gebruikt onderdeel op staat !
En aan de hand van die gegevens kun je redelijk herleiden wat er wel en niet is gedaan en of je wel of niet word bedonderd....
 

Xavier234

Senior Member
C474ECD5-74D4-4BA1-9FAF-F915910E7B4D.jpeg E589B6EE-699B-4485-91FD-D3E0002BDC75.jpeg Zopas terug van het autosalon en daar wisten ze mij te vertellen dat vanaf mei/ juni je de optie van digitaal dachboard zou kunnen bestellen, jawel optie, met dan levering verlof 2019. Zal dus nog een beetje wachten op het digitaal dachboard, zag er zeker de moeite uit op het salon, hadden een opstelling gemaakt met het digitaal dachboard en voor mij zeker de moeite waard om te wachten
 
Laatst bewerkt:

oco1979

Forumguru
Bekijk bijlage 64593 Bekijk bijlage 64594 Zopas terug van het autosalon en daar wisten ze mij te vertellen dat vanaf mei/ juni je de optie van digitaal dachboard zou kunnen bestellen, jawel optie, met dan levering verlof 2019. Zal dus nog een beetje wachten op het digitaal dachboard, zag er zeker de moeite uit op het salon, hadden een opstelling gemaakt met het digitaal dachboard en voor mij zeker de moeite waard om te wachten

Cool
eerste keer gezien zo soort dashboard in een range rover paar jaar terug.
 

Klaasje

Forumguru
Is dan ook te bestellen op de Karoq. In duitsland al een paar modellen ermee gezien. Ziet er wel leuk uit
 

Xavier234

Senior Member
ze hadden op het salon het dachboard op een display gemonteerd en je kon er alles mee bekijken, je kunt uw gps er op krijgen , telefoon, audio, hoeveel km je nog kunt rijden , alle meters eraf en volledig gps, ook de conditie van uw auto of er iets te melden is en dergelijke , ook op de zijkanten zie je streepjes die verlicht worden naargelang uw motertemp
 

Bakboord1

Forumguru
Ben ik nu echt de enige die dit een erg duur betaalde gimmick vindt!?
Ik begrijp dat dit de toekomst is maar om hier nu zoveel geld op stuk te slaan..
 
Bovenaan Onderaan