Saloncondities Belgie

Xavier234

Senior Member
Zopas opnieuw eens een offerte laten maken van de kodiaq met deopties en configuratie die ik de vorige keer ook hebben laten doen. Maar nu met de kortingen van het autosalon erbij afgetrokken.
Mijn offerte die ik heb laten maken in April 2017 was 37756.89€
nu een zelfde wagen met de zelfde configuratie met autosalonkorting 38632€ ?
Auto's worden duurder met de korting?
 

CDK

Forumguru
Beter had je eerder een handtekening gezet, Skoda had zelf al aangegeven dat de prijzen in 2018 zouden stijgen :jaja:
 
Heeft te maken met de jaarlijkse prijsstijging. Ieder jaar veranderen de prijzen aan het begin van het jaar. Ideale periode om een auto te kopen is naar het einde van het jaar toe.
 

Xavier234

Senior Member
In Nederland beginnen ze aan 30000€ in België beginnen ze aan 27000€, al eens op de Site van Nederland gekeken en geconfigureerd en zeker een 2000€ duurder dan in België , in tjechie zijn ze wel kerkelijk goedkoper maar een ganse rompslomp om papieren in orde te krijgen en btw
 

Xavier234

Senior Member
Wel een gans gedoe met papieren en dergelijke als ik op de federale site kijk. of heeft er iemand ervaring mee met een auto kopen in nederland en dan invoeren in belgie?
 
Wel een gans gedoe met papieren en dergelijke als ik op de federale site kijk. of heeft er iemand ervaring mee met een auto kopen in nederland en dan invoeren in belgie?
Redelijk eenvoudig hoor, douane en keuring meer is het tegenwoordig niet meer. Ik kom het dagelijks tegen, gebeurt meer en meer (vooral duitse auto's).
 

Beertje19

Senior Member
Als je de prijs in de configurator neemt en je haalt er de bpm uit dan heb je de prijs van Nederland. Korting wordt er weinig gegeven. Wij Belgen zijn kortingshoppers en de Belgische economie weet dit. 10% of 20% korting bij auto's. 20% en 25 % bij Gamma, 30% 40% nu bij Batibouw......
Vergelijk en je weet wel beter.
In Nederland heb dan wel de style business en in België de style.
 

Bakboord1

Forumguru
Op een business zit bijna geen korting maar op een style wel.

Enne haal nou niet alle vooroordelen overhoop. Ik leef al veertig jaar in een wereld waarin de Nederlanders gierig zijn en Belgen dom. Als nu de Belgen kortingshoppers zijn i.p.v. de Nederlanders dan is er weer een zekerheid minder.
 

Beertje19

Senior Member
Op een business zit bijna geen korting maar op een style wel.

Enne haal nou niet alle vooroordelen overhoop. Ik leef al veertig jaar in een wereld waarin de Nederlanders gierig zijn en Belgen dom. Als nu de Belgen kortingshoppers zijn i.p.v. de Nederlanders dan is er weer een zekerheid minder.

Zelf ben ik ook helemaal niet gek van vooroordelen en clichés (niet het zelfde). Mijn bewering is niet alleen is gebaseerd op eigen ervaringen maar ook op contacten in de Belgische en Nederlandse zakenwereld. Uit de wereld van de autoverkopers zou blijken dat Nederlanders meestal niet 2,3 of meer dealers bezoeken om te kijken wie de meeste korting geeft. Diverse Belgische collega's van mij hebben onlangs ook een nieuwe wagen gekocht en hebben niet enkel diverse dealers bezocht om te kijken waar ze de grootste korting krijgen maar zelfs met de offerte waar ze de grootste korting kregen terug naar een andere dealer gegaan om te kijken of die nog lager kon. Maar even het koppeke
over de grens steken doen wij Belgen dan blijkbaar weer minder snel.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

EdK

Forumguru
Wat die dealer mij aan korting geeft in procenten aangeduid vind ik niet relevant.
Wat voor mij relevant is , is wat ik aan het eind van de streep moet betalen aan die dealer.
Ik kom met een wensen lijstje kwa auto en extra opties en dat kost een X bedrag
Dan heb ik een wagen in te leveren waar hij me een X bedrag voor wil geven.
Dat zijn cijfertjes die mij op dat moment totaal niet boeien, maar met die cijfertjes gaat die dealer rekenen en
Dan komt er onder aan die lijn een aantal cijfers te staan ! En die zijn voor mij belangrijk !
Want als ik dat nog te hoog vind ga ik daar over onderhandelen dat het naar beneden moet.
Dat houd in dat die dealer weer een trukendoos gaat openen met zijn cijfertjes om mijn cijfertjes te behalen.
Kan hij dat dan heeft hij een deal, kan hij dat niet dan mag een andere dealer zijn trukendoos openen...

Dat is de reden dat wij in NL maar 2 a 3 dealers bezoeken en jullie geheel België doorrijden.
Hollanders noemen dat efficiëntie dat max van 2 a 3 dealers bezoeken....:pardon:
 

leon-cupra

Forumguru
Het is een beetje overdreven om te zeggen dat we heel belgie rond rijden. Je hebt twee grote groepen (en dat telt voor elke consument): de trouwe klant en de shopper. De trouwe klant gaat steeds naar zijn eigen dealer en zal uiteindelijk steeds daar bestellen (sommige gaan nog wel controleren via een offerte van een andere dealer of ze wel een faire offerte hebben gekregen) en de shopper gaat idd heel wat dealers bezoeken. Heb dit meegemaakt met zo een klant. Ging een Superb kopen, een full option, duurste uitvoering, was iemand die om de 15jaar een wagen kocht. Hij had een dagje verlof genomen om alle skoda-dealers uit west-vlaanderen te bezoeken en bij de goedkoopste offerte ging hij bestellen. Uiteindelijk werkt dit contraproductief voor zo iemand. Een dealer is geinteresseerd in een klant die ook op onderhoud zal komen en niet iemand die enkel een wagen koopt (marges zijn toch redelijk laag op ern nieuwe wagen).
 
Bovenaan Onderaan