S2C 1.8 TSI - H6 1 jaar in gebruik en 32.000 km verder

CDO

Forumguru
Rekening nog niet binnen en dus de definitieve omvang van het werk en de bijbehorende kosten nog niet inzichtelijk. Zodra binnen zal ik hier een indicatie van geven.
 

CDO

Forumguru
De eerste 700 km zitten er weer op na de reparatie (en ik denk wel wat meer want ze hebben hem zelf ook nog even meegenomen voor een testrit na de reparatie).

Olie gepeild, staat mooi nog steeds op maximaal, lijkt dus de goede kant op te gaan.

Voor de reparatie was na 600 / 700 km het olielampje al weer gaan branden, dus de eerste dikke besparing is al weer gerealiseerd!:deuk:
 

CDO

Forumguru
Factuur binnen gekregen. Voor de geïnteresseerden: wat is er nu gedaan:

Zuigerveermodificatie, zuigers er uit, controle op slijtage, aanpassing zuigers + nieuwe hogere veren er op en weer samenbouwen. Dit kon doordat er verder geen slijtagesporen waren in de cilinderwanden, ze maken het ook wel eens anders mee heb ik vernomen.

Nieuwe distributieset incl. spanners gemonteerd, was ook al aardig op weg zoals ik het begreep en als alles dan toch open is.

Nieuwe pakkingen etc en nieuwe olie.
 

Noord26

Forumguru
Factuur binnen gekregen. Voor de geïnteresseerden: wat is er nu gedaan:

Zuigerveermodificatie, zuigers er uit, controle op slijtage, aanpassing zuigers + nieuwe hogere veren er op en weer samenbouwen. Dit kon doordat er verder geen slijtagesporen waren in de cilinderwanden, ze maken het ook wel eens anders mee heb ik vernomen.

Nieuwe distributieset incl. spanners gemonteerd, was ook al aardig op weg zoals ik het begreep en als alles dan toch open is.

Nieuwe pakkingen etc en nieuwe olie.

Wat was het kostenplaatje? Ik vraag mij af wat ze bedoelen met 'aanpassen zuigers' op de factuur?
 

CDO

Forumguru
Zuigers zijn er uit gehaald en gecontroleerd op beschadigingen en slijtsporen , groef waar de veer in zit is iets uitgedraaid zodat er een hogere schraapveer in past. Niet meer en niet minder.

Kostenplaatje zet ik wel even in prive door.
 

RogerS

Forumguru
Zuigers zijn er uit gehaald en gecontroleerd op beschadigingen en slijtsporen , groef waar de veer in zit is iets uitgedraaid zodat er een hogere schraapveer in past. Niet meer en niet minder.

Kostenplaatje zet ik wel even in prive door.
Cdo zou mij de totale kosten ook kunnen mailen. Alvast dank
 

CDO

Forumguru
Zo, maar weer eens tijd voor een kleine update.

Inmiddels na revisie een kleine 3.000 km verder en oliepeil nog steeds op max!!!!

In het begin nog even rustig aan gedaan, ingereden met wisselende toerentallen en nog geen volle belasting.
Na een 1.000 km wat meer gas erop en zo nu en dan met warme motor ook eens wat verder in de toeren.
Voor mijn gevoel had ie in het begin wat meer weerstand (klom hij wat minder snel in de toeren), maar dat kan ook verbeelding zijn geweest. Motor komt nu weer lekker los.

Geen zwarte / grijze wolken meer in de spiegel als ik vol op het pedaal trap, ook wel lekker.
 

Noord26

Forumguru
Zo, maar weer eens tijd voor een kleine update.

Inmiddels na revisie een kleine 3.000 km verder en oliepeil nog steeds op max!!!!

In het begin nog even rustig aan gedaan, ingereden met wisselende toerentallen en nog geen volle belasting.
Na een 1.000 km wat meer gas erop en zo nu en dan met warme motor ook eens wat verder in de toeren.
Voor mijn gevoel had ie in het begin wat meer weerstand (klom hij wat minder snel in de toeren), maar dat kan ook verbeelding zijn geweest. Motor komt nu weer lekker los.

Geen zwarte / grijze wolken meer in de spiegel als ik vol op het pedaal trap, ook wel lekker.

De per DM vermelde prijs (excl BTW): is dat incl ketting en kettingspanner?
 

CDO

Forumguru
Inmiddels op de 169.000 km beland. Olieverbruik is er niet meer!

Toch stiekum al wat eerder eens even de dealers bezocht om te kijken naar een vervanger.
Ik was er heilig van overtuigd dat dit wederom een Skoda zou gaan worden, ik ben eigenlijk wel verrast door de prijsstelling van een aantal Passat's die her en der op voorraad staan in het land en waar ik toch wel het idee heb dat ik aardig gelijk uit kom qua bedrag.

Als ik een S3C Style business 2.0TDI H6 vergelijk met een Passat Variant Highline met een een aantal pakketten er op dan kom ik eigenlijk op hetzelfde bedrag uit bij gelijke uitrusting.

Ben daar wel zeer verbaasd over omdat ik toen ik deze uit ging zoeken het verschil aanzienlijk was.....

Dus grote kans dat ik binnenkort het forum ga verlaten als ervaringsdeskundige en me aan moet gaan melden bij een ander merk.:nailbiting:
 

CDO

Forumguru
En een voordeel: er komt binnenkort weer een S2C beschikbaar op de markt, gaat vast en zeker naar iemand die er net zo content mee is en zich misschien ook wel op het forum aan gaat melden!

Heeft de nieuwe eigenaar straks een S2C met zuigermodificatie + nieuwe ketting en spanners. Heb je de grootste kostenposten al wel gehad dunkt me:maakmegek:
 

Schippersss

Forumguru
Komt dat vroeger Skoda het goedkope merk was van vag. Veel auto voor weinig. Tegenwoordig zijn de skoda's haast op het zelfde niveau als een vw. Hiermee zet vw, Skoda in z'n eigen vaarwater imo.
 
Bovenaan Onderaan