[S2] Parrot CK3100 met Skoda stuurwielbediening

Trucker

Actief lid
Die luide piep heb ik ook met mijn nokia carkit in verschillende auto's gehad,dus ik denk dat bij alle carkit's zo is.Dan weet je wel zeker dat je telefoon gekoppeld is met
je carkit.
 

corsaar

Senior Member
FredV Je schrijft soms kan het geluid niet meer geregeld worden.
Ik heb daar nooit last van.Bij de combinatie Parrot 3200 radio Bolero.
 

FredV

Banned
ja, pas als het contact weer isafgezet en opnieuw de motor wordt gestart, is het geluid weer regelbaar. Het gebeurt soms ook nadat ik gebeld ben, dan blijft de mute ingeschakeld omdat er blijkbaar spanning op de mjute blijft staan.
Dit is originele inbouw door dealer met verschillende type's auto en verschillende radio's. Lijkt dus een parrot-probleem te zijn.
 
heeft een van jullie ervaring met de verschijnselen die ik hier noem?
Dit heb ik nu met verschillende parrots gehad, gemonteerd in mn leasebak.
Wat ik wel ervaar met de parrot in 2 verschillende auto's is een hinderlijke luide piep als de parrot het mobieltje heeft gevonden en verbinding heeft gemaakt. En een andere klacht is dat soms het geluid van de radio niet meer harder of zachter gezet kan worden. Pas na de volgende keer starten van de auto, werkt het weer als vanouds. Dit is niet exemplarisch, want ik heb hetzelfde euvel op 2 auto's geconstateerd.
Updaten van de software heeft niet tot resultaat geleid. Waarschijnlijk heeft het te maken met spanning dat op één of ander contact blijft staan wat de mute-functie van de autoradio bedient.

Hoi FredV.

Ik heb nu ook mijn tweede parrot ingebouwd. Inmiddels ook 3 telefoons aangesloten gehad. (2x nokia en 1x htc desire).
De luide piep hoor ik inderdaad nog steeds bij alle telefoons. Het probleem met het volume heb ik alleen bij de htc desire... Ik heb gemerkt dat het probleem zich voordoet als ik niet degene ben die het gesprek beeindig..

De oplossing is (bij mij) dus om zelf altijd op te hangen (niet te snel want dat kan als onbeleefd ervaren worden :winkie: ). Of even je voicemail te bellen en vervolgens op te hangen..... Het volume is dat weer gewoon te regelen... (nog steeds niet 100% oplossing, maar in ieder geval beter dan je auto opnieuw moeten starten.)
 

FredV

Banned
@ Steunissen
Bedankt voor je reactie.
Alle keren was de parrot door de dealer ingebouwd.
Inmiddels is er een nieuwe auto met een nieuwe parrot en daarbij doet dit verschijnsel zich dus geheel niet meer voor.
 
Bovenaan Onderaan