[S2] Originele carkit drama?

Ericw

Forumguru
Rij nu alweer ruim 10.000km met veel plezier in m'n Superb Combi, maar loop me iedere dag te "ergeren" aan de originel bluetooth carkit via de Amundsen+ radio navigatie..........:(
Het automatisch koppelen van m'n Nokia E72 gaat iedere keer prima, maar het voeren van een gesprek is niet altijd goed mogelijk: gsm gaat over, neem op via navigatie of via toets op het stuur en gesprek kan beginnen :eek:
Helaas niet altijd, want soms hoor ik de nadere kant wel, maar zij mij niet. Dit gebeurd op willekeurige momenten van de dag.
Soms is opnieuw bellen voldoende, maar soms helpt zelf een reset van ZOWEL de GSM als de carkit (contact uit en aan). Enige oplossing is dan het contact minimaal 15 min uit!
Heb de E72 reeds geupdate, maar geen effect.
Komt iemand dit bekent voor?
Volgende optie is het tijdelijk met een andere (type) GSM proberen.
 

Stevens

Nieuw lid
Probeer direct eens met een andere telefoon. Ik heb enkele collega's die met volvo rijden en bij enkele werkt de carkit perfect en bij 1 niet. Blijkbaar is de software van die carkit niet compatibel met die van nokia. Nokia vernieuwt hun software zo regelmatig dat ze bij de contsructeurs niet altijd kunnen volgen. of je moet een update van je systeem vragen bij skoda.
 

Ericw

Forumguru
Probleem met dit soort dingen is dat de dealer nauwelijks kennis van de combinatie GSM/carkit heeft en erg gauw de schuld aan de GSM geeft. Zelfde geldt voor de GSM provider: ligt aan de carkit.....................
 

hemi24

Forumguru
Probeer eens de BT-verbinding / user-profiel eens compleet te verwijderen en probeer eens opnieuw te koppelen.
 

jalex_h

Forumguru
Gezien de diverse draadjes in het Car audio etc-gedeelte (hoort deze discussie daar ook niet thuis?) over de problemen met een Amundsen+ met diverse carkits en telefoons, begin ik het idee te krijgen dat de Amundsen+ nog niet helemaal lekker communiceert met willekeurig welke carkit. Het is een jaar lang rustig geweest met dit soort klachten, de Amundsen+ komt uit en... het regent weer klachten. Moet een verband zijn...
Mobridge is, getuige dit draadje, hier ook al achter gekomen. Nu kennelijk de rest nog...
 

andrehj

Forumguru
Ik heb een MJ 2012 Amundsen+ en ook de originele rsap/hfp premium carkit. Deze gebruik ik in combinatie met een Samsung Galaxy S2 en mijn vrouw in combinatie met een Nokia 6300. Beiden werken voortreffelijk. Ik heb nog nooit zo'n goede carkit gehad. Geen storingen, zeer snel verbinding maken, duidelijke verbinding. Zelfs voice dial werkt uit de kunst.
En je kunt binnen een paar seconden al rijdend en zonder dat je telefoon moet pakken overschakelen van RSAP (met langer acculeven en betere gesprekskwaliteit) naar HFP modus (waarbij je op je telefoon kunt internetten en bijv. Google Maps met verkeersinfo kunt bekijken). Volgens mij bestaat er geen andere carkit die dat allemaal kan.
Ik zou deze combinate zo weer kopen.
 

Miez1

Forumguru
Hi Ericw,

Ik heb weliswaar de mObridge oplossing (met Iphone) maar je kunt even controleren wat de werking is van de toetsen op je stuur in de telefoonmodus. Het is namelijk zo dat een van die knoppen een 'mute' functie bediend (ruggespraak) en de andere partij jou niet kan horen. 2b safe neem ik altijd met de Amundsen+ een gesprek aan om niet tegen dit soort dingen an te lopen. En daarmee heb ik 100% altijd goede verbinding.

Alles gute !

Miez
 

Ericw

Forumguru
2b safe neem ik altijd met de Amundsen+ een gesprek aan om niet tegen dit soort dingen an te lopen.

Ook al geprobeerd, maar ook dan kan het gebeuren dat het gesprek niet goed gaat.
Moet wel zeggen dat de kwaliteit van een gesprek erg goed is op de momenten dat er geen problemen zijn.
Ook ik vind de werking verder prettig, snel en makkelijk door het adresboek lopen etc.

Ga morgen ff naar de dealer om te kijken of er een update beschikbaar is.
 
Ik heb voorheen veel problemen gehad met 'e-serie' toestellen van nokia en de telefoonvoorbereiding in een volkswagen passat. Gesprekken vielen vaak weg, of ik was niet te horen.
Verwacht dat het iets deze nokia telefoons te maken heeft. Gebruik nu tijdelijk een 6300 via RSAP in de skoda, en werkt prima!
 
Voor zover ik weet niet, maar via het menu (als je tenminste de weg weet) gaat het, zelfs rijdend ook best makkelijk.

Grappig, want een functie om tussen HFP en rSAP te switchen heb ik nog niet gevonden, en staat ook niet in de handleiding van Skoda zelf.

In het menu Settings (Instellingen) kunt u de volgende items kiezen:
 Phone book (Telefoonboek)
__ Update (Actualiseren)
__ Select memory (Kies geheugen)
____ SIM & phone (SIM & Mobiele telefoon)
____ SIM card (SIM-Kaart)
____ Mobile phone (Mobiele telefoon)
__ List (Lijst)
____ Surname (Achternaam)
____ Firstname (Vornaam)
 Own number (Eigene Nummer) - de mogelijkheid om de weergave van het eigen
nummer op de opgeroepen uitrusting te onderdrukken
 Signal settings (Signaalinstellingen)
__ Ring tone (Beltoon)
__ Volume (Volume)
 Phone settings (Telefoon instellingen)
__ Select operator (Kies de operator)
____ Automatic (Automatisch)
____ Manual (Handmatig)
 Network mode (Netwerkmodus)
 Off time (Off time)
 SIM mode (SIM-modus) - geldt voor telefoons met het profiel rSAP, waarin
twee SIM-kaarten kunnen worden gestoken
__ SIM mode 1 (SIM-modus 1)
__ SIM mode 2 (SIM-modus 2)
 GPRS (GPRS) - Instellingen van het toegangspunt voor een internetaansluiting
 Switch off ph. (Tel. uitschakelen) - het uitschakelen van de telefooneenheid
(Telefoon blijft aangekoppeld)

Hoe doe je dat dan?

Groet, Rob.
 

Ericw

Forumguru
"Gewoon" via het menu en dan switchen tussen premium en handsfree, zie onderstaande foto's:



13102011071 (Large).jpg 13102011072 (Large).jpg 13102011073 (Large).jpg 13102011074 (Large).jpg
 
Actie bij Skoda: Connect pakket (MDI aansluiting, Multifunctioneel stuurwiel en bluetooth carkit + microfoon) voor € 99,-. Dus ik direct leaseplan bellen (auto wordt toch pas week 7 geleverd) dat ik daar wel belang bij heb, zeker omdat ik de Mufu wiel à € 180,- als optie erbij in heb. Dus ik betaal € 81,- minder voor meer!! Dat zijn nog eens acties....maar als ik dit forum zo lees toch veel verschillende berichten over de carkit. Ik heb een Nokia E05-00 van me werkgever. Iemand ervaring met deze telefoon over de carkit?
 

SweetRevenge

Actief lid
Ik heb een Columbus met BT (rsap protocol) in combinatie met een Nokia E72. Geen enkel probleem, het werkt prima. Ik weet wel niet of er een verschil zit tussen de Amundsen en de Columbus op het gebied van BT.
 
Actie bij Skoda: Connect pakket (MDI aansluiting, Multifunctioneel stuurwiel en bluetooth carkit + microfoon) voor € 99,-. Dus ik direct leaseplan bellen (auto wordt toch pas week 7 geleverd) dat ik daar wel belang bij heb, zeker omdat ik de Mufu wiel à € 180,- als optie erbij in heb. Dus ik betaal € 81,- minder voor meer!! Dat zijn nog eens acties....maar als ik dit forum zo lees toch veel verschillende berichten over de carkit. Ik heb een Nokia E05-00 van me werkgever. Iemand ervaring met deze telefoon over de carkit?

Ik heb deze week ook een octavia besteld en dit uitgebreid voorbesproken met leasemij: zij hebben toegezegd dat dit prima gaat werken met mijn android HTC desire S. Mochgt het toch problemen geven dan wordt er een andere oplossing geboden. Het is idd een erg goed aanbieding!
 

Ericw

Forumguru
Ik heb een Columbus met BT (rsap protocol) in combinatie met een Nokia E72. Geen enkel probleem, het werkt prima. Ik weet wel niet of er een verschil zit tussen de Amundsen en de Columbus op het gebied van BT.

Denk ik niet.
Maar welke software versie heb je draaien op je E72? Dit zou het verschil nog wel eens kunnen zijn..........
Ik heb 071.004 op m'n E72 geinstalleerd.
 
Bovenaan Onderaan