[S2] Hij is binnen...

___JC___

Forumguru
Dank voor het compliment. Ik weet echt niet wat voor velgen het zijn. In ieder geval de standaard velgen, ik vind velgen niet interessant...

Groetjes... Willem

Aha, dacht dat de businessline namelijk standaard op 16 inch stond. Dus dat je deze bewust aangevinkt had. maar goed, het ziet er goed uit.
;)
 

WillemJan

Forumguru
Aha, dacht dat de businessline namelijk standaard op 16 inch stond. Dus dat je deze bewust aangevinkt had. maar goed, het ziet er goed uit.
;)
Nee hoor, ik heb weinig accessoires genomen.

Maar even wat anders. Tijdens de aflevering kreeg ik het compliment 'dat ik er zoveel vanaf wist'. Dat compliment wil ik graag met jullie delen, want dankzij dit forum weet ik er zoveel van af. (Maar lang niet zoveel als vele anderen, daarbij vergeleken ben ik een absolute noob.)

Anyway, vandaag ga ik nog wat foto's maken en die zal ik zondag of maandag uploaden en in mijn album plaatsen.
 

___JC___

Forumguru
Je moet mij eens zien bij de dealer. Beetje de verkopers corrigeren over hoe iets werkt of de specs van een bepaalde motor. :D
 

WillemJan

Forumguru
Hallo Medeforummers,

Ik heb de auto nu een week en ik zal mijn ervaringen hier onder zetten:
  • De auto rijdt werkelijk super. En ik ook superstil. Als je bij het stoplicht staat, hoor je echt geen motorgeluid.
  • Wanneer er hard wordt geremd, springt de alarmverlichting aan.
  • De autoverlichting springt automatisch aan wanneer het te donker is (of wordt).
  • De kinderen (4 en 5) hebben achterin superveel ruimte. En de oudste kan nu niet meer in mijn rug trappen, dat deed hij in de Fabia wel.
  • Mijn zwager zat ook achterin, en hij was lovend over de ruimte die je achterin hebt. En hij zat middenin.
  • De kleur zwart is mooi, maar je ziet er wel elk stofje op.
  • De achterruiterwisser heb ik nog niet gemist. 's Morgens zet ik gewoon even de achterruitverwarming aan, en de regendruppels zijn zo verdwenen. (Tip van iemand anders van het forum).
  • Bij het openen van de achterklap (volledig) kan er wat regenwater in de kofferbak terecht komen. Ook dat was al in een ander topic gemeld.
  • De Columbus doet zijn werk goed.
  • Vergeleken met een Fabia 1.9TDI heb ik nu wat minder trekkracht, maar ik ervaar het verschil niet als storend. Bijkomend voordeel is wel dat de banden nu minder snel slijten omdat er minder hard wordt opgetrokken.

Kortom, ik ben nog steeds blij met de nieuwe auto. En ik raad de auto ook iedereen aan.
Als ik nu uit zou moeten gaan kiezen, zou ik de dezelfde configuratie nemen, alleen het volgende zou ik toevoegen:
  • Sunset ramenset.
  • Geluidssysteem met 10 boxen en een CD wisselaar.

Misschien dat anderen ook wat aan deze opsomming hebben.

Met vriendelijke groeten,
Willem-Jan
 

EdK

Forumguru
Leuk om te lezen mbt de eerste week ervaring met de SuperB2
Alleen 1 ding kan ik niet geheel plaatsen, 10 boxen kan heerlijk wezen met goede muzieknummers. Maar een cd wisselaar in combinatie met de columbus zie ik persoonlijk iets als overkill . Want je hebt in die columbus toch een harddisk zitten van tig Gb ? Dus de Cd's die je in een wisselaar zou doen die zet je nu toch om in MP3 en copier je dan toch naar die Harddisk ?
Of mis ik iets hieromtrent ?

En wat betreft dat regenwater en die achterklep, lijkt wel of dat een Skoda patent is. Want met mijn RR heb ik daar ook wel eens last van na een flinke stortbui !
 

___JC___

Forumguru
Waarom zou je sunset willen? Hebben de kids achterin last van de zon of voor de looks? Je kan toch ook van die zonneschermen bestellen die uit de deuren komen?
 

WillemJan

Forumguru
Waarom zou je sunset willen? Hebben de kids achterin last van de zon of voor de looks? Je kan toch ook van die zonneschermen bestellen die uit de deuren komen?
Mijn jongste zoon - een sloper - had binnen 48 uur een aluminium buisje om gebogen waaraan de zonnescherm vast zat (ik weet het niet beter uit te leggen, sorry).
Dus mogen ze daar nu niet meer aankomen.........

Groetjes... Willem
 

WillemJan

Forumguru
(...)
Alleen 1 ding kan ik niet geheel plaatsen, 10 boxen kan heerlijk wezen met goede muzieknummers. Maar een cd wisselaar in combinatie met de columbus zie ik persoonlijk iets als overkill . Want je hebt in die columbus toch een harddisk zitten van tig Gb ? Dus de Cd's die je in een wisselaar zou doen die zet je nu toch om in MP3 en copier je dan toch naar die Harddisk ?
Of mis ik iets hieromtrent ?(...)
Nee hoor, je mist niets. Maar van sommige CD's heb ik geen MP3-tjes. Maar die heb ik nu alsnog gemaakt: met de Mediaplayer van Microsoft kan je tegenwoordig ook CD-tjes rippen. En dat gaat heel erg goed, en ik ben ook nog legaal bezig.

Zojuist weer van mijn woonplaats naar Knokke gereden (ik kijk nu over de zee uit) en de S2 deed het natuurlijk goed.

En nu een :473:

Groetjes... Willem-Jan
 

EdK

Forumguru
Nee hoor, je mist niets. Maar van sommige CD's heb ik geen MP3-tjes. Maar die heb ik nu alsnog gemaakt: met de Mediaplayer van Microsoft kan je tegenwoordig ook CD-tjes rippen. En dat gaat heel erg goed, en ik ben ook nog legaal bezig.

Zojuist weer van mijn woonplaats naar Knokke gereden (ik kijk nu over de zee uit) en de S2 deed het natuurlijk goed.

En nu een :473:

Groetjes... Willem-Jan


Jij zegt Mediaplayer ik zeg Winamp is ook een mooi proggie ervoor !
En wat betreft Knokke Heist, ik zit er waarschijnlijk weer een weekend in September !
Vliegerfestival, en verleden jaar was een van de mede sponsors SKODA en stond er rijk vertegenwoordigd met de SuperB2 !
Dit jaar misschien met de Yeti ???? Kan ik em uitproberen op het strand :D
 

WillemJan

Forumguru
Hoi,

Vandaag heb ik een vriend van me in mijn auto laten rijden. Hij was natuurlijk helemaal enthousiast. Alleen nam hij een rotonde iets te krap en reed met de velg tegen een stoeprandje. Toen we enkele honderden meters bij hem thuis waren, bleek de band lek te zijn! Stond ik daar, samen met zijn vrouw, een band te verwisselen! Hij voelde zich wel 'klote', maar ik had er geen probleem mee. Het kan toch iedereen gebeuren?
En met mijn vorige auto heb ik ook 2x de band moeten verwisselen, ik was dus ervaringsdeskundige.

Dus met mijn thuiskomertje moet ik morgen maar even naar de dealer om de band te laten fixen.

Groetjes... Willem-Jan
 

WillemJan

Forumguru
Hoi,

Vandaag was ik op weg van mijn woonplaats (bij Schiphol) naar Venlo toe. Ik kon het niet laten: via de A73 en de A77 Duitsland in. En 'even' gekeken hoe snel die kan: bij de 201 ben ik maar gestopt: ik ben niet echt een man van hoge snelheden. Maar ik denk dat er nog meer vermogen - en snelheid - in zat.
Kortom: een nuttige test.

En via allerlei binnenwegen ben ik naar Venlo 'getuft'.

Groetjes... Willem-Jan
 

Gieliovd

Forumguru
En het reed nog erg fijn in die limousine op die snelheden?

Ik vraag me wel eens af in hoeverre het écht als een "dijk op de weg" ligt. Ik vergelijk het dan wel met mijn ervaring met een A8 op de autobahn.
 

WillemJan

Forumguru
En het reed nog erg fijn in die limousine op die snelheden?

Ik vraag me wel eens af in hoeverre het écht als een "dijk op de weg" ligt. Ik vergelijk het dan wel met mijn ervaring met een A8 op de autobahn.

Ik vond dat de auto nog zeer goed op de weg lag. Hoewel, ik durfde de 200+ niet te lang vol te houden omdat er voor mij wat rode achterlichten oplichten...

Groetjes... Willem-Jan
 
Bovenaan Onderaan