Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
@brepus13

Klopt ik was zwaar aan het uitbollen omdat ik aan het kloten was met mijn telefoon, maar deze shot was dat waard!:D lijkt wel een plaatje uit een HD game of film:jaja:
 

JeSko

Forumguru
Haha klopt @VAG-man , enkel op die manier word je rijk!:D ik denk dat die trip meter de laatste keer vorige maand ofzo ge reset is haha, ik zei toch dat ik weinig km's doe:cry:
 

larsy

Forumguru
1100tpm niet goed ?
Als ik 70km/h doe “moet” ik na 6de gaan .
Dan zit ik ook op 1100tpm
(Dat vraagt mijn wagen om dan ook in 6de te zitten i.p.v. 5de bij 70km/h)
Dus denk ik dan=> dat het van de fabrikant toch best oké is :pardon: en het toch geen kwaad kan
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
@larsy

Dat is puur om het milieu te sparen, en is heel ongezond voor de auto. Bij mijn Peugeot merkte je dat je best ook kon opschakelen als hij dat voorstelde via de boordcomputer, maar bij VAG is dat allesbehalve aan te raden. Daar draait het puur om zuinig en dus ecologisch te rijden, maar daarvan verstikt je blok enorm. Zelf negeer ik dat schakeladvies altijd, let er zelfs niet meer op.:pardon:
 

VAG-man

Forumguru
Yep.
Maar zonder grappen. Ik volg het schakeladvies precies op. Ik voel/merk aan de motor niks vreemds op met die lage toeren. Daarbij geef ik 'm ook wel eens flink de sporen. Denk dat het wel meevalt met de inwendige vervuiling van de motor.
 

JeSko

Forumguru
@VAG-man

Bij een Benzine is het denk ik best verstandig inderdaad, maar bij Diesels rijd je de auto echt lui. Klinkt misschien raar maar mijn S2 voelt nu vlotter dan in het begin dat ik hem had, ik gas goed door als het blok warm is, denk dat de vorige eigenaar geen al te vlotte chauffeur was.
 

VAG-man

Forumguru
Ik heb voor mijn S2 hoofdzakelijk diesels gereden. Ik kan mijn benzine S2 zeker zo lui rijden dan mijn voorgaande diesels. Ik verbaasde mij er echt over hoe schakellui de benzineversie tegenwoordig te berijden is.

Voorbeeld.
Ik rijd 50km/pu in de 5e versnelling op de cc.
65km/pu lukt al prima in de 6e.
 

JeSko

Forumguru
@VAG-man

Daar had ik geen idee van eerlijk gezegd, het zal ook afhangen van wat voor auto het is want met onze Punto kan je echt niet schakellui rijden.. die moet goed in toeren blijven. Verder geen ervaring met Benzines, heb altijd en exclusief Diesels gereden, eerst lesauto diesel, dan Diesel Peugeot en nu S2.
 

leon-cupra

Forumguru
Moderne benzines hebben ondertussen de voordelen van diesels overgenomen. Ik rij met mijn mx5 50 in 5de en 6de zou zelfs lukken. Voel je amper dat hij koppel en vermogen zou missen. En dat voor een atmosferische 1.5 :jaja:
 

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

De nieuwste Benzine waar ik in gereden heb is een 1.2 Pulsar, goede auto maar kon mij niet bepaald overtuigen. Echter staat mijn SuperB op de nominatie om over 3 jaar uit alle zones geweerd te worden, en er komt roettax bij, waardoor mijn tax verdubbeld word. Spijtig dat ze de Diesels zo aan het kapot maken zijn, Benzines zijn echt niet beter.
 

leon-cupra

Forumguru
tja, het is maar wat je verwacht van een wagen hé. Rij beroepsmatig regelmatig met verschillende kleinere benzinemotors (ford fiesta 1.1 71pk, fabia 1.0 75pk, corsa 1.4 90pk), vind dergelijke bakjes toch wel aangenaam rijden. uiteraard niet voor 30.000km per jaar te doen en veel autostrade, maar voor int stad rond te bollen en van A naar B op secundaire wegen ... meer moet dat niet zijn. En zit dan nog veel verschil in bij het model zelf. Maand geleden voor de eerste keer met een ford fiesta bj2019 gereden, rijdt echt zoals een 'grote'. Aangenaam verrast van.
 

VAG-man

Forumguru
..... Echter staat mijn SuperB op de nominatie om over 3 jaar uit alle zones geweerd te worden, en er komt roettax bij, waardoor mijn tax verdubbeld word. Spijtig dat ze de Diesels zo aan het kapot maken zijn, Benzines zijn echt niet beter.

Dit is voor mij de reden geweest om van diesel naar benzine te gaan, ondanks dat ik bijna 30k per jaar rijd.
Ik heb vorig jaar mijn diesel voor een zeer goede prijs kunnen verkopen met 460k op de teller.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

larsy

Forumguru
2100mm in lengte gaat wel .(en dan staan de stoelen helamaal niet voor tegen) :yeehaa:
 
Laatst bewerkt:

Derooke

Forumguru
Waaw wist niet dat er zoveel in kon. Ik zie echt al'uit naar m'n wagen. Zo handig en ruim blijft me verbazen. In december op reis ermee (als ik em heb)
 

JeSko

Forumguru
@Derooke

Kan zelfs nog veel meer in, de vriezer is 60 breed en 60 diep, en is 1.80 hoog, ik heb gisteren snel de S2 opgemeten en het laagste punt is 83 hoog, smalste punt 1meter ongeveer en de diepte met zetels plat en de voorste stoelen ingesteld voor personen van 1.80 meter bedroeg 1.90 meter (meer eigenlijk maar ik mat tot aan de laadzone, door de gebogen achterklep verlies je daar wat ruimte in de hoogte) Die vriezer ging er met speels gemak in:D

Ik heb hem moeten verankeren omdat dat ding anders veel te hard van links naar rechts zou schuiven. Zoveel ruimte had ik aan de zijkanten over, achteraan liet ik hem net niet tegen de koffer klep rusten ( zaten lakens tussen om beschadiging te voorkomen ) en er was meer dan plek zat tussen de voorste stoelen en de kop van de vriezer ( ongeveer de breedte van een bak pils ).

Die twee mensen stonden daar met hun mond vol tanden " wat een gigantische slee":D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan