[S2] Binnenkort bestellen...

jopla

Nieuw lid
Hij is besteld op 13 november en hij wordt in de garage verwacht op 30 december. 7 weken: zeer vlotte levering dus!

In de eerste of tweede week van januari kunnen we hem dan afhalen (ze moeten er oa nog een trekhaak op zetten).

We kijken er al naar uit!

jonathan
 

plaza

Forumguru
Ik vond een plastic strip met metaal look ook geen 50 euro waard... Het is inderdaad het minste van het hele interieur.

Jongens, tot voor kort zat deze strip nog " gewoon " in de audi.
Er is helemaal niks mis met deze strip, in deze prijsklasse past die goed.
 

Tallguy

Forumguru
[MODERATORBREAK]Beetje laat maar alsnog verplaatst naar Mijn Auto. Het gaat nl over de bestelling van je auto en dat staat los van een stuk techniek (als je begrijpt wat ik bedoel)[/MODERATORBREAK]
 

jopla

Nieuw lid
De wagen is zoals gepland aangekomen in de garage op 30 december.
Nu nog even wachten tot ze de trekhaak hebben kunnen installeren (blijkbaar is het wat druk in de garage).

Nu nog even geduld hebben...
 

jopla

Nieuw lid
S2C Greenline Elegance H6 Mocca Brown

Vorige donderdagavond mocht ik mijn nieuwe S2 ophalen.
En ik moet zeggen dat hij er nog veel indrukwekkender uitziet dan gedacht.
Mocca Brown pas perfect met de verduisterde ruiten en de chromen raamsierlijsten maken het helemaal af!

We hebben donderdag nog een korte uitleg gekregen en ik was van plan om vrijdag op het gemak alle handleidingen eens door te nemen.
Vrijdagochtend wou de auto echter niet meer starten :smiley29:. VAB is langsgekomen, en keek vreemd op toen ik zei dat de wagen nog maar 20 km op de teller had. Er werd mij aangeraden om toch maar voor de zekerheid langs de dealer te gaan om de batterij toch maar eens te controleren.
Bij de dealer bleek na een uur wachten dat de routinecontrole wat langer zou gaan duren, en met een mysterieus excuus stuurden ze mij weg met een mini-vervangwagen. 'S avonds mocht ik de auto terug ophalen en toen bleek dat het probleem zich in de staart bevond: de afneembare trekhaak was niet correct aangesloten, waardoor deze op een mysterieuze wijze ervoor zorgde dat de batterij langzaam leegliep.
Kortom een valse start..., maar niet meer dan dat.

Ondertussen zitten de eerste 200 km erop en de wagen rijdt echt fantastisch.
Komende van een Fabia Combi van 2003 is dit een serieuze stap voorwaarts.
De eerste dag waren er een paar dingen waarvan ik nog dacht dat dat in de Fabia nog net iets beter/praktischer was, maar aangezien ik die na enkele dagen al vergeten ben, zal dat dan toch niet zoveel beter geweest zijn...

Wat mij tijdens het rijden opvalt is dat het schakeladvies vrij vroeg aangeeft om hoger te schakelen. Dat zal wel wat zuiniger rijden, maar toch vind ik dat vaak net te vroeg om al te schakelen.
De auto rijdt bijzonder vlot voor een 1.6 en is zeer stil, wat zeer aangenaam is!
Ik heb niet geopteerd voor een soundsystem, en het huidige systeem bevalt mij wel. Het is helemaal niet perfect, maar toch een grote stap voorwaarts ivm mijn Fabia.
De ruimte is enorm. In vergelijking met de Fabia, lijkt het nu alsof de kinderen vanuit de koffer iets roepen naar ons :grin:. En nu zullen ze nog heel wat boterhammetjes mogen eten vooraleer ze terug met hun voeten tegen de bestuurderszetel kunnen stampen...
De columbus is nog wat wennen voor ons. Hoe meer ik ermee pruts, hoe meer mogelijkheden ik ontdek. Maar het heeft niet direct de eenvoud van mijn oude tom-tom. Wat ik mis is oa de huidige snelheid volgens de gps (maar misschien is dat toch ergens te vinden in het systeem?). Wat ook handig zou zijn is om de stem gewoon te kunnen uitschakelen, terwijl de routebegeleiding blijft...
Het media systeem van de columbus lijkt me ook een echte meerwaarde (niet meer moeten sleuren met cds!!!), al gaat het kopieren van de sd-kaart naar de hard drive extreem traag...
Ik heb ook gemerkt dat mijn Mac voor elke mp3 er een verborgen minibestandje bijzet die dan ook op de sd-kaart staat. Columbus heeft dan aan dat hij dat bestand niet kan afspelen tot hij bij de echte mp3's komt.

De bi-xenon verlichting is ook een echte verademing. Ik had nooit gedacht dat het verschil zo duidelijk zou zijn.

Een leuk maar ook zeer nuttig detail dat mij dit weekend opviel: ik had de wagen in achteruit geschakeld en dan mijn rechterspiegel verzet zodat ik wat beter de zijkant kon zien. Het leuke is dat hij die spiegel nu telkens automatisch terug zo zet, wanneer ik de wagen in achteruit schakel!

Ondertussen ben ik er dus nog steeds niet toe gekomen om de handleidingen door te nemen, dus waarschijnlijk ga ik nog heel wat ontdekkingen doen :grin:
 
Bovenaan Onderaan