[S2] Binnenkort bestellen...

jopla

Nieuw lid
komende zaterdag gaan wij waarschijnlijk volgende auto bestellen:

Superb combi greenline - Elegance
Mocca Brown
Pack Company (incl. Columbus, verwarmde zetels, parking assist)
Mirage afwerking
MDI


Niet dat ik veel geld overheb, maar ben ik nog iets essentieels vergeten dat jullie er absoluut zouden bij nemen?


Zit er trouwens een standaardalarm op de superb combi? Want in de configurator kan je kiezen voor een alarm met sleepdetectie.

jp
 

corsaar

Senior Member
Nee erbij niet, wel heb twijfel over parkassist, in de praktijk gebruik ik dat
zeer weinig, het voordeel is wel dat je sensoren voor heb,en dat is weer handig.
 

jopla

Nieuw lid
die park-assist zit standaard in dat pakket.
We nemen dat pakket vooral omwille van de Columbus en de parkeersensoren.
Ikzelf zal waarschijnlijk ook die park-assist niet echt gebruiken.

Privacy Glass: is dat de optie 'verduisterde ruiten achteraan'?
wij hebben dat van ons lijstje geschrapt omdat er ook al zonneschermen aan de achterruiten zitten.
 

vincefra

Actief lid
privacy glass ... heb dat op de wagen en het is subtiel, gezien we hier niet spreken over zwart glas maar eerder licht verdonkerd glas.

in ieder geval overdag genoeg om pottekijkers iets meer buiten te houden en 's nacht licht genoeg om nog goed naar buiten te kunnen kijken.

In combinatie met een donker koetswerk ook wel echt chique ...
 

navarro

Nieuw lid
zèlf heb ik er het panoramisch dak en het kessy systeem bij. het panoramisch dak vind ik, zelfs in deze regenperiode FANTASTISCH !!!
 

kwaazaar

Actief lid
Vorige week was het een paar dagen rond de 15-16graden. Toen kon je zelfs nog open rijden. Nou ja, standje 1 dan, maar toch... :)
 

jopla

Nieuw lid
op een greenline is een panoramisch dak blijkbaar niet mogelijk.
Ik heb dat nog nooit gehad in mijn auto, dus ga ik dat ook niet missen denk ik... :)

Wat de velgen betreft is er voor de greenline precies ook niet veel keus: enkel Moon en Spectrum (=standaard).
 

jopla

Nieuw lid
stond ook eerst op ons lijstje,
maar bij nader inzien rijden we de meeste kilometers met meerdere personen in de wagen (en kan iemand anders de telefoon opnemen), en bellen we zowieso zelden vanuit de auto...

of zie ik hier over het hoofd dat die bluetooth ook nog andere interessante functies heeft?
 

jopla

Nieuw lid
hij is eindelijk besteld:

Superb Combi Greenline Elegance
Mocca Brown
Zwart Leder (Glamour Onyx)
Company Pack (oa Columbus, parkeerhulp)
MDI
Bluetooth
Verduisterde ruiten achteraan
Mirage afwerking.

Verwachte levering is ergens half januari.
Binnenkort weet ik de juiste week.
 

vincefra

Actief lid
Jopla... mooiue keuze ... heb bijna hetzelfde ...


Moca brown met zwart leder is mooie combinatie ... ik geniet er nog elke dag van ...
MDI en BT af fabriek (zeker in samenwerking met de columbus) ... meeste smartphones die BT hebben kunnen audio streamen, en dan is die MDI niet van belang (met mijn iphone heb ik de MDI nog niet gebruikt, want werkt perfect met de BT verbinding ... audio streaming via A2DP).

Verduisterde ruiten ... tja ... had donkerder verwacht ... maar is niet slecht ... van buiten geeft het toch iets wat minder inzicht ... en in combinatie met de mocca brown zeker een aanrader ...

Mirage afwerking ... heb die overwogen maar hout plastic of metaal pastic ... beiden hebben plastic look en dus beperkte meerwaarde (persoonlijk één van de minpunten van de skoda)... vond de kost niet waard ...
 

jopla

Nieuw lid
Mirage afwerking ... heb die overwogen maar hout plastic of metaal pastic ... beiden hebben plastic look en dus beperkte meerwaarde (persoonlijk één van de minpunten van de skoda)... vond de kost niet waard ...

Beide strips hebben idd een beetje een plastiek-look, maar dan vond ik de nepmetalen look er toch nog iets frisser uitzien. Het is eigenlijk stom dat ze daar geld voor vragen, al is het amper 50 euro.
 

RogerS

Forumguru
Ik vond een plastic strip met metaal look ook geen 50 euro waard... Het is inderdaad het minste van het hele interieur.
 
Tis gewoon jammer dat ze zo'n stukje goedkoop plastic erin drukken. Had het ook mooier gevonden als ze er geborsteld alu in hadden gestopt. Maarja, er moet een beetje verschil zitten tussen skoda en OOOO
 
Bovenaan Onderaan