Als je over de meerkosten van brandstof vanwege het meenemen van een reservewiel nadenkt, wat zouden de meerkosten en het meergewicht zijn van 4 run-flat banden? Als je 100 ipv 103 km/uur rijdt op de snelweg en rustiger accelereert bespaar je meer. En zo zijn er nog 1000 bespaartips. Zoals de aanschaf van mijn 5 wielen met 2x band met 3000 km.
In de 10,5 jaar en 250 dkm dat ik mijn S2 had, heb ik een aantal keren een band laten proppen door de pechservice.
1x zat er een gat in de zijkant van de bijna nieuwe band en moest ik wisselen voor het reservewiel.
Ik was rustig onderweg toen er op een polderweggetje een grote pick-up me tegemoet kwam en ik over het "bermasfalt" (wist niet dat het bestond) reed waar net op dat stuk een gat zat dat breder en dieper was dan de band en een scherpe breukrand had.
Op Google was het gat een half jaar daarvoor al te zien en er stond geen rood/wit paaltje bij/in. Bij het aansprakelijk stellen van de wegbeheerder gaf daarna ook de rechtsbijstandverzekering geen kans op vergoeding.
Nieuwe band, velg richten en gedoe.
Kan je nagaan als ik midden in de polder had gestaan zonder reservewiel.... Afslepen door de pechservice... en mijn afspraak missen....?
Een Skoda Superb 2 is geen Citroën DS... die op 3 wielen kan rijden.
Als in de huidige S3 slechts een thuiskomkitje zat stopte ik een winterwiel en krik in de auto.