Ruitenwisser vraagjes...

EdK

Forumguru
Ja dat kan , met een VCDS (vagcom ) kabel.
Als je die niet hebt dan kom je al gauw terecht bij de dealer die het theoretisch gezien ook kunnen !!??
Maar of de dealer het weet hoe te doen is andere punt, mogen niet met VCDS kabel werken.

En dan kom je bv terecht bij Antera uit Breda ....

Maar vraagje: waarom zou je hem uit willen laten zetten ?
 
Ik wil het uitzetten omdat onze hond erg bang is voor de ruitenwisser als die opeens beweegt. Groetjes Henk.
 

EdK

Forumguru
Oké maar dan kun je ook vragen bv aan @Antera of de achterwisser alleen niet is uit te zetten in VCDS..
Dan hou je de andere geneugten van de regensensor wel
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik wil het uitzetten omdat onze hond erg bang is voor de ruitenwisser als die opeens beweegt. Groetjes Henk.
Misschien helpt een Sonnyboy of Privacy Shade voor de achterruit? Dan ziet hij het niet meer, en overdag houdt het de zon uit de kofferbak.
 

Antera

Donateur
Wil je alleen de achterwisser uit zetten? Dan kan dat als het goed is in je menu bij spiegels en wissers. Wil je de regensensor uit hebben dan moet die uit gecodeerd worden. ( Ik durf alleen niet te zeggen of dit een storing gaat geven )
 

EdK

Forumguru
( Ik durf alleen niet te zeggen of dit een storing gaat geven )
Als goed is niet, dat ik me Yeti Ambition kocht zat de regensensor wel gemonteerd maar was totaal niet geactiveerd en zo waren er velen die dat hadden ( Elegance was waar hij wel aan stond )
En voor aanzetten had ik geen meldingen en na aanzetten ook niet, dus lijkt me dat het ook uitgezet kan worden dan zonder meldingen.... toch?
 

Leon54

Actief lid
De mijne was ook een Ambition uitvoering en inderdaad zat de regensensor wel in/op de auto, maar was niet geactiveerd. Heb dit bij de dealer laten doen destijds. Ik kan me niet herinneren of de willekeur van de achterruitwisser nu begon na dit activeren of dat dat ook daarvoor al zo was. Het vreemde van de wisser was dat hij het met volstrekte willekeur deed, je kon er dus geen peil op trekken. Ik heb in al die jaren nooit kunnen ontdekken wat nu de reden was dat de wisser het wel of niet deed....
 
Bovenaan Onderaan