Ruitenwisser vloeistof

sbm

Lid
Ik rijd nu ruim 3 maanden in mijn nieuwe Skoda Octavia II Combi. Met dit weer gebruik ik met regelmaat wel mijn ruitenwisser vloeistof, maar nu binnen deze 3 maanden is voor de tweede keer alweer mijn ruitensproeier reservoir helemaal leeg. Ik mag dan wel ook nog koplampsproeiers hebben, maar ik vind dit toch wel een erg hoog verbruik.

Zijn er O2 rijders met gelijke ervaringen?

Hoe lang de vloeistof mee gaat ligt maar aan 2 dingen:

- hoe vaak gebruik je de sproeiers en hoe lang?
- hoe groot is het reservoir?

Lijkt me nou niet iets om je druk over te maken...

Inderdaad Psycho. Ik vul mijn vloeistof zelfde bij. In de 41k km pas 1x gedaan. De dealer ook nog een keer geloof ik. 1x sproeien (2 a 3 sec) is meer dan genoeg. Als dat niet goed helpt zijn je ruitenwissers misschien aan vervanging toe want die hebben bij mij in ieder geval aan een paar druppels vloeistof genoeg.

smg

Lid
Ben bang dat het aan je Xenon-koplampsproeiers ligt. Die draaien er vreselijk veel doorheen.

Jan_Hein

Actief lid
Niet alleen de Octavia zuipt ruitensproeiervloeistof.....

Mijn Fabia combi kan er ook wat van.... Het reservoir lijkt wel lek.
Afgelopen jaar er wel 5 liter doorheengejaagd.

Nou moet ik zeggen: kon geen lek vinden en je kunt er van bovenaf erg slecht bij. Zie alleen een vulpijp en volgens mij is het reservoir dan ook erg klein. (Te klein)

Groeten, Jan-Hein

rickske

Actief lid
Mijn reservoir was al bij 14000 km leeg en heb er toen 3 liter ingedaan toen was het vol en verleden week bij 25000 km heb ik er weer 2 liter bijgedaan om nu in de winter zeker niet zonder te zitten.

Bij de O2 met Xenonkoplampen gaat er ca. 5,5 liter ruitenwisservloeistof in.
Zoals SMG ook al stelt de koplampsproeiers gebruiken nogal wat, is gelukkig niet zo duur als benzine.

Fabia

† In Memoriam
Wat wel handig was in mijn Fabia Elegance dat als het reservoir bijna leeg was je gewaarschuwd werd dmv een piepje en een lampje op het dashboard. Volgens mij zit dit niet meer in de Equipe Plus die ik heb. Weet iemand dat toevallig? Ik vul nu, hoe zeg je dat goed, preventief bij.................LOL

ougie

Forumguru
Ik vind dat spul altijd zo stinken, weet iemand daar iets op? /forum/images/graemlins/945.gif

Mark

Banned
Is gewoon een klein reservoir, heb de wagen 2 weken en reeds 1 keer moeten bijvullen.
Is nu niet echt duur en het stoort me niet.
Vind het wel goede sproeiers, bij mijn Mondeo had ik vier straaltjes en bij de Fabia is heel de ruit afgespoeld.

@ ougie: even ventilatie op recirculatie zetten voordat je gaat sproeien?

Overigens, heb nog nooit bij moeten vullen. Slechts twee kleine pufjes en de ruit is schoon, een verademing sinds de vorige auto.

sunnyboy

Senior Member
Voor goed zicht moet je nou eenmaal regelmatig sproeien!
Met de koplampsproeiers bij de Xenon uitvoering gaat het wel sneller op ja.
Het reservoir bevat zo'n 5 liter en als je een groot deel van de dag op de weg zit bv nadat er gestrooid is, ben je zo door je voorraadje heen.
Het is in ieder geval normaal en niet iets om je zorgen over te maken. Lekker blijven sproeien. Goed zicht, allicht! /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif /forum/images/graemlins/grin.gif

Dutch

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Wat wel handig was in mijn Fabia Elegance dat als het reservoir bijna leeg was je gewaarschuwd werd dmv een piepje en een lampje op het dashboard.

[/ QUOTE ]

Zit deze optie (ruitenwissersproeiervloeistofindicator /forum/images/graemlins/grin.gif) ook standaard op de octavia elegance?

higgy

Forumguru
Voor goed zicht moet je nou eenmaal regelmatig sproeien!
Met de koplampsproeiers bij de Xenon uitvoering gaat het wel sneller op ja.
Het reservoir bevat zo'n 5 liter en als je een groot deel van de dag op de weg zit bv nadat er gestrooid is, ben je zo door je voorraadje heen.
Het is in ieder geval normaal en niet iets om je zorgen over te maken. Lekker blijven sproeien. Goed zicht, allicht! /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif /forum/images/graemlins/grin.gif

[/ QUOTE ]
Niks aan toe te voegen, helemaal mee eens.

Chris

Lid
Beste allemaal,

Ikzelf heb een vreemde ervaring met ruitensproeiervloeistof. Op mijn eerste Octavia 1 (kompas TDI 90pk model 2003) ging als het reservior bijna leeg was het lampje branden + geluids signaal. Echter bij mijn huidige Octavia 1 1.6 <font color="red"> i </font> van sepember 2003 is dit niet het geval. ik dacht dat dit kapot was en vroeg de garage het bij de 30000km beurt te controleren. Het bleek dat er zelfs geen sensor aanwezig was! Hoe zit dit nu, weet iemand hier een verklaring voor? Ik hoop echter dat op mijn binnen 2 weken af te leveren demarrage het weer wel zit, ben van de week namelijk zonder ruitensproeiervloeistof gevallen........... moest noodgedwongen een flesje mineraalwater onderweg in het reservoir gieten (met dank aan het miezerige weer). Is het bij een Oct II of een fabia/superb ook zo dat de ene auto dit wel en de andere niet heeft?

PS, normaalgezien verbruik ik ook niet veel vloeistof, net van de week onaangenaam verrast......

higgy

Forumguru
PS, normaalgezien verbruik ik ook niet veel vloeistof, net van de week onaangenaam verrast......

[/ QUOTE ]Wat heeft je eigen vloeistofverbruik te maken met dat van je auto? /forum/images/graemlins/wink.gif

rickske

Actief lid
Dan word wel de voorruit dronken en de bestuurder licht beneveld. /forum/images/graemlins/smiley29.gif

Fabia

† In Memoriam
Tsja, en wat ga je dan zeggen bij een alcoholcontrole als oom agent vraagt of je gedronken hebt /forum/images/graemlins/crazy.gif

Bovenaan Onderaan