Ruitenwisser vloeistof

Karstieman

Forumguru
Een ruitenvloeistof tank van ca.5 liter is wel lekker ! /forum/images/graemlins/wink.gif
In die van mijn Leon ging ca. 2 liter en die moest je dus gigantisch vaak bijvullen...
 
heel simpel; gebruik gewoon leidingwater met een lekker ruikend parfummetje... /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif
Kom alleen niet bij mij klagen als bij de eerste vorst je sproeiertje bevroren is.. /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif
 

nomad

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ook geen xenon en geen ping/lampje.

Had m'n Toledo van 2000 al wel...

[/ QUOTE ]
Hier ook geen Xenon en geen ping/aanduiding op de Maxidot.
Een kort onderzoek leerde dat er gewoon geen sensor in het reservoir zit. Vind ik een beetje verkeerde bezuiniging. Maar als ik alle puntjes bij elkaar tel van de afgelopen tijd, zijn er toch best wel wat (structurele) zaken mis met de auto...

En uit deze thread: http://www.octavia-forum.de/forum/viewtopic.php?t=7713&amp;highlight=wischwasser
blijkt dat het gewoon willekeur van Skoda is. Ik heb Pon maar eens gemaild. Kijken of ze willen reageren.
 

nomad

Senior Member
Karstieman, kun je misschien een poll aanmaken om eens te kijken wie wel of geen sensor heeft voor de wis/wasinstallatie ? Ik ga er dan even van uit dat Xenon het standaard heeft.
 

Karstieman

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Karstieman, kun je misschien een poll aanmaken om eens te kijken wie wel of geen sensor heeft voor de wis/wasinstallatie ? Ik ga er dan even van uit dat Xenon het standaard heeft.

[/ QUOTE ]

Gaan we doen !
 

nomad

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Karstieman, kun je misschien een poll aanmaken om eens te kijken wie wel of geen sensor heeft voor de wis/wasinstallatie ? Ik ga er dan even van uit dat Xenon het standaard heeft.

[/ QUOTE ]

Gaan we doen !

[/ QUOTE ]

Top ! Ben benieuwd wat er uit komt.
 

Olaf

Lid
De dealer (althans de monteur) gaf aan dat het te maken heeft met MaxiDot en niet met Xenon.

Lijkt dus inderdaad willekeur.

Voor de poll lijkt me van belang dat je aan kan geven welk modeljaar het betreft. Wellicht dat er met ingang van modeljaar 2006 iets gewijzigd is?
 

nomad

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
De dealer (althans de monteur) gaf aan dat het te maken heeft met MaxiDot en niet met Xenon.

Lijkt dus inderdaad willekeur.

Voor de poll lijkt me van belang dat je aan kan geven welk modeljaar het betreft. Wellicht dat er met ingang van modeljaar 2006 iets gewijzigd is?

[/ QUOTE ]

Tis natuurlijk wel een beetje belachelijk dat je dit soort dingen op de duurste uitvoering moet missen, terwijl dit in een kale Golf of Leon wel zit.
 

higgy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
De dealer (althans de monteur) gaf aan dat het te maken heeft met MaxiDot en niet met Xenon.

[/ QUOTE ]
Dan moet die monteur volgens mij even op herhaling: bij mijn weten is een koplampsproeier bij een af-fabriek Xenoninstallatie verplicht.
 
Ik vermoed dat Olaf niet bedoelt dat een koplampsproeier niet standaard zou zijn bij Xenon. Volgens mij bedoelt hij dat de sensor voor de ruitenwisservloeistof standaard ZOU zijn als je Maxidot hebt.
 

Karstieman

Forumguru
Even voor het beeld ivm het aanmaken van een Poll met de correcte informatie...
De poll zou er dus alsvolgt uit komen te zien ?

Vraag: wordt nog geformuleerd, maar 't komt erop neer of je maxidot hebt, of je een sensor hebt, en zo ja, uit welk bouwjaar je Octi II is:

Heb jij een ruitensproeierniveau sensor ?
- Ja, en ik heb wel een maxidot.
- Ja, maar ik heb geen maxidot.
- Nee, en ik heb wel een maxidot.
- Nee, maar ik heb geen maxidot.

Uit welk jaar is je Octavia ?
- Ik heb WEL een sensor, bouwjaar 2004
- Ik heb WEL een sensor, bouwjaar 2005
- Ik heb WEL een sensor, bouwjaar 2006
- Ik heb GEEN een sensor, bouwjaar 2004
- Ik heb GEEN een sensor, bouwjaar 2005
- Ik heb GEEN een sensor, bouwjaar 2006

Dekken deze vragen + antwoorden de lading een beetje ?
 

higgy

Forumguru
Ik zou dit stukje tekstueel veranderen van

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
- Ik heb GEEN een sensor, bouwjaar 2004
- Ik heb GEEN een sensor, bouwjaar 2005
- Ik heb GEEN een sensor, bouwjaar 2006


[/ QUOTE ]

in

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
- Ik heb GEEN sensor, bouwjaar 2004
- Ik heb GEEN sensor, bouwjaar 2005
- Ik heb GEEN sensor, bouwjaar 2006


[/ QUOTE ]
 

Karstieman

Forumguru
Oh ja, /forum/images/graemlins/blush.gif ...
Dat krijg je met copy-paste he ?
Maar ik vind je aanpassing een duidelijke verbetering ! /forum/images/graemlins/aangenaam.gif
 

guitar_billy

Senior Member
hier een O1 rijder met ervaring...

ik heb een Octavia I met een 3 liter tank, en die is na precies 2 blokjes om leeg...

als je blijft sproeien! /forum/images/graemlins/smile.gif

dat moest ik wel want vorige week op weg naar Tsjechie bevroor de zaak bij -5C (Octavia nog niet zo lang in m'n bezit en ruitenwissevloeistof nooit gecontroleerd / vervangen. tank zat wel vol).
gelukkig heb ik in een verwarmde loods de auto kunnen laten ontdooien om zo de installatie leeg te sproeien en opnieuw met -30C vloeistof te vullen.

maar serieus, bij mij hangt het verbruik enorm af van hoeveel ik op de weg zit en wat voor weer het is. natuurlijk is het nu wat vaker bijvullen...

p.s. mijn Peugeot 309 had maar een 1.5 liter tankje, en die kan meerdere keren per week leeg zijn met nat weer en zout op de weg!
 

Henny

Actief lid
Wat een verhalen: AL bij 14.000 km leeg en 1x in 41.000 km.... Als ik dat zo lees zou er 100 liter in het reservoir moeten zitten. Op jaarbasis vul ik dat minstens 6 keer bij, misschien wel meer, bij mijn oude Ocatvia I! Ik rijd hooguit 20.000 km/jaar. Wel een kleiner reservoir denk ik. Maar je wilt toch goed zicht hebben? En dat water met wat spul erin kost haast niks dus niet iets waar ik over nadenk, gewoon bijvullen.
Over die ping/lampje zou ik me wel druk maken, dat zit dus soms wel en soms niet erin, en dus totaal onafhankelijk van uitvoering of verlichting.... heel vreemd.
Hopelijk zit dat wel (mooi compleet) in mijn bestelde Octavia II Elegance.
 
@Henny, die 1x in 41.000 zal ik wel zijn. Ik neem aan dat de bij de dealer het tankje steeds weer bijvullen.

Als ik naar mijn zelf kijk sproei ik wel zeer weinig en als ik al die hendel naar achteren trek is het heel kort om prima zicht te hebben en dit doe ik niet in het kader van geld besparing aangezien de vloeistof voor mij vergoed wordt. Ik denk dat ik weinig last heb van rommel op mijn voorruit en in regenachtige periodes heb je al helemaal geen vloeistof nodig.
 
Bovenaan Onderaan