Ruitenwisser stand

Canon-Eye

Forumguru
Ik zou een open haard ook niet meteen rubriceren als hét voorbeeld van moderne ontwikkeling. Maar inderdaad, we dwalen af... :bloos:
 

EdK

Forumguru
Ja ging meen ik over de ruitenwisserstand bij contact uitzetten zonder de hendel eerst in de nulstand te zetten
 

hpolie

Senior Member
Wat een armoede bij die fabia.......:deuk:

Dat is juist een weelde bij de Fabia II, wie zijn goederen vermeerderd vermeerderd zijn smarten!!
Dus hoe meer opties op een auto des te meer ellende kan je in de loop van de tijd krijgen, daar het allemaal aan slijtage onderhevig is. :lezen:

Henk
 

EdK

Forumguru
Dus hoe meer opties op een auto des te meer ellende kan je in de loop van de tijd krijgen, daar het allemaal aan slijtage onderhevig is. :lezen:

Henk
Vandaar dat ik een vcds kabel heb aangeschaft zodat ik dingen kun uitzetten.
Zo zullen de koplampsproeiers bij halogeen ( overkill ) bij mij bv niet slijten i
Daar ik ze heb uitgezet.
En in kader van onderhoud zet ik deze af en toe aan zodat deze gangbaar blijven en bij inruil niet defect is geraakt .
Want tsja goed onderhoud is het halve werk.
 

hpolie

Senior Member
Vandaar dat ik een vcds kabel heb aangeschaft zodat ik dingen kun uitzetten.
Zo zullen de koplampsproeiers bij halogeen ( overkill ) bij mij bv niet slijten i
Daar ik ze heb uitgezet..

Tja het is maar hoe je het bekijkt, maar het is weer onnodig werk en geld uit geven aan een VCDS kabel en de extra moeite om daar weer het programma van te leren en de goede codes te bewerken. Het lijken tegenwoordig wat dat betreft net complete computers en mag je dus als programmeur in je vrije tijd ook nog extra werken. :deuk:

En aangezien ik al vanaf 1985 met computers speel en jarenlang een Pc assemblage zaak heb gehad, vind ik het nu wel prettig dat ik nu een Škoda Fabia II 1.2 TSI Combi heb die werkelijk Symply Clever is. :lezen: :D

Henk
 
Laatst bewerkt:

OIII

Nieuw lid
Skoda geeft ook een reden waarom dit zo werkt, blijkbaar een goed genoeg argument voor hun om het genoemde voordeel teniet te doen:

"Winter setting of the windscreen wiper
If the windscreen wipers are in rest position, they cannot be folded out from the
windscreen. For this reason we recommend adjusting the windscreen wipers in
winter so that they can be folded out from the windscreen easily.
› Switch on the windscreen wipers.
› Switch off the ignition.
The windscreen wipers remain in the position in which they were when switching
off the ignition.
The service position can also be used as a winter position » page 250."
 

Canon-Eye

Forumguru
Als ik me goed herinner, werkte de servicestand in mijn O2 (2007) anders: na het uitschakelen van het contact binnen 2 (of 3?) seconden even aan de RW-hendel trekken (tipstand), dan zwaaien ze uit ruststand omhoog.

Maakt qua handeling overigens weinig verschil - alleen de omschrijving is korter.
 

flatron

Actief lid
Wat mij opvalt is dat de "ruitenwisser" traag reageert vooraleer hij begint te wissen in de automatische stand. Of doe ik iets verkeerd?
 

Darkside

Forumguru
Geen probleem mee. Je hebt een schakelaar op de handel zitten. Die stelt de sensitiviteit in. Van 1 ( traag. ) naar 4 ( hyper sensitief)
 

Joske

Forumguru
Wat mij opvalt is dat de "ruitenwisser" traag reageert vooraleer hij begint te wissen in de automatische stand. Of doe ik iets verkeerd?
tenzij je bedoelt: ik stap in de auto en het heeft geregend, de voorruit is bedruppeld en het duurt even alvorens de ruitenwisser van zichzelf begint te wissen nadat ik vertrokken ben?

Dat heb ik bij mijn O2 ook, als ik ongeduldig ben (meestal dus) dan zet ik de intervalschakelaar een tandje lager en vervolgens terug op de stand dat hij stond. Dan schiet ie meestal wel wakker ;)
 

MacManiac78

Forumguru
De servicestand kan wel degelijk ook op de Fabia geactiveerd worden. Als je de motor uitzet, de sleutel in het contact houdt en de ruitenwisserpook naar beneden houdt, dan moeten de ruitenwissers halverwege het glas komen staan. Werkt dit niet, dan kan de dealer dit voor je activeren. De dealer kan er helaas NIET voor zorgen dat de ruitenwissers de gehele slag afmaken.
 

RoelF

Forumguru
Dat herken ik ook wel. Als je de sproeier even kort aantikt zal deze niet sproeien, maar de wisser gaat dan wel 1 of 2 keer. (nóg minder werk dan de hendel even in een andere stand en weer terug zetten)
 

Rick

Senior Member
Ook eentje in de categorie 3rd world problems: ik heb nooit de achterwisser in interval stand staan want dan wist hij m.i. veel te vaak. Dus klik ik de handle even kort naar achteren en dan wist hij één keer. Bij de O3 moet dat kort naar achteren best lang merk ik. Nogmaals kleine irritatie maar toch.
 
Bovenaan Onderaan