Ruitenwisser stand

EdK

Forumguru
Sinds wanneer heeft u uw petje voor een hoedje ingeruild ?
Dacht dat je die alleen zondags droeg ??
 

Kiswum

Forumguru
Even mijn ervaring met de ruitenwisser op de o2:
1. De ruitenwisser gaat wat langzamer als de auto stil staat, zelfs zonder regen sensor.
2. Als je de ruitenwisser aan hebt staan en je zet de auto uit, dan kun je even tegen je ruitenwisserhendel drukken en dan gaat ie naar het midden (winterstand) of helemaal naar beneden. Dit doet ie volgens mij maar 1 keer.
Ik weet even niet zeker of je de sleutels in het contact moet houden of juist niet.
Laat maar weten of deze kennis ook van toepassing is op jullie Octavia :)
 

Darkside

Forumguru
Klopt de sensor reageert trager als je stil staat. Vind dat wel fijn aangezien het vaak ook niet nodig is om zo vaak te wissen als je voor een stoplicht wacht bv.
De winterstand gebruik ik nooit
 

Joske

Forumguru
Klopt de sensor reageert trager als je stil staat. Vind dat wel fijn aangezien het vaak ook niet nodig is om zo vaak te wissen als je voor een stoplicht wacht bv.
De winterstand gebruik ik nooit
hoe was je dan je wagen? ik gebruik het altijd als ik de auto wil wassen of als ik mijn rubbers eens wil proper maken.
 

Kiswum

Forumguru
Joske, "trager" is niet hetzelfde als "helemaal niet" :tongue:
Ipv elke seconde een veeg van de wissers, wordt het om de 4-5 seconde :)
 

Joske

Forumguru
Joske, "trager" is niet hetzelfde als "helemaal niet" :tongue:
Ipv elke seconde een veeg van de wissers, wordt het om de 4-5 seconde :)
maar ik reageerde op de winterstand en dat is toch een stand die je activeert als je de motor afzet é ;)
 

Kiswum

Forumguru
Ah ok, verkeerd begrepen :) mijn wissers kan ik ook omhoog doen met mijn handen, als deze omlaag staan. Ik heb immers geen Seat Altea waar de wissers weg zijn gestopt :)
 
Bovenaan Onderaan