Ruitensproeier slang verbindings / koppelstuk

Hakar

Donateur
Vanochtend die gasten gebeld @EdK , helaas geen contact kunnen leggen.
Daarna een mail gestuurd, waarop tot nu nog geen reactie, maar dag is nog niet om.

Hakar

Donateur
Jammer genoeg op geen enkele manier een reactie gehad van de VAGshop uut Ljouwert.

Verder zoeken naar oplossingen.

Hakar

Donateur
Eerlijk antwoord is nee, ik had een mail gestuurd naar het info mailadres.
Opnieuw gedaan, nu even afwachten op mogelijk wel een reactie.
Ik heb dat kopje product aanvraag ook totaal over het hoofd gezien.
Dank voor de attentie hierop.

• Leuk
Waarderingen: EdK

Hakar

Donateur
Er zijn er een aantal in de buurt Arjan, maar mijn insteek is dat die ongeveer net zo oud zijn als de onze, of nog ouder.
Aangezien ik niet eens veel druk heb uitgeoefend om de aanvoerslang weer te koppelen met de verdeelslangetjes betekend dit dat die dingetjes na zoveel jaar zeer broos zijn wanneer ze bij het minste of geringste al scheuren.
Ik wacht nog even af of ik nu een bericht krijg van de door Ed genoemde shop, zo niet, dan is sloop altijd nog een optie.

eriktv

Forumguru
Kun je als plan B niet een T-stuk met grotere diameter nemen en die dan met voldoende lengte+slangklemmetjes/lijmverbinding oid dikkere stukken slang over de oude slangetjes schuiven?

Ik heb nog even voor je op Tsjechische sites gespeurd, maar kan ook daar niks vinden. Vervelend als zoiets niet meer verkrijgbaar is!

Tees

Donateur
Idd jammer dat dit soort dingen dan niet meer leverbaar is én niet generiek is. Aan de andere kant is de F1 ondertussen bijna 20 jaar uit productie, tis ook wel bijzonder (en positief!) dat onderdelen nog wel zo lang geleverd worden. Van menig huishoudelijk apparaat is na 5 jaar al geen onderdeel meer te krijgen.

Hakar

Donateur
Dat is het plan wat ik ook in gedachten heb @eriktv
Bij de aansturing van lucht naar mijn koudrookk kast ook ongeveer zo gedaan.
Daar had ik bijna volledig de vrije hand.
Bij de Fab is de gedachte om te beginnen bij het koppelstukje wat op de aanvoerslang zit, daar een slang met passende diameter op, daar een t- stuk op, dat weer verlengen met de juiste diameter en eventueel verkleinen of vergroten naar de juiste diameter aan de sproeiers.
Voor daar mee te beginnen, moet ik eerst de boel weer demonteren om de diameters op te meten.
Ergo nieuwe unit af fabriek zou welkom zijn, maar wanneer niet meer leverbaar, plan B.

Mee eens @Tees en jammer dat ik bijna vijf jaar heb gewacht met het weer schoonmaken van de waterbak.
Was dit 3 jaar geleden gebeurt had ik misschien nog een nieuwe unit kunnen scoren.

Bovenaan Onderaan