RS weer terecht en de verdere zoektocht

Noord26

Forumguru
Klinkt eigenlijk allemaal zeer positief!

'Probleem' is alleen dat de verzekering niet de exacte staat van de auto kende voordat hij ontvreemd werd. Krasjes hier er en daar zullen er niet onder vallen..

Fingers crossed!
 

edero

Forumguru
Is wel bekend waar hij terug gevonden is. Als er weinig mee gereden is, en aan de andere kant van Nederland gevonden is zal er vast een trailer in het spel zijn geweest.
 

B.Stuurder

Forumguru
Weinig mee gereden, dus ook weinig kans en tijd om iets kapot te maken. Ik denk beter dat je hem terug hebt, als hij in orde is ga je er meer voor krijgen dan je van de verzekering had gekregen en je wilde al wat anders, dus je gaat hem nu ook niet verkopen omdat je er geen fijn gevoel meer bij hebt.
Misschien was het wel een liefhebber die er graag 1 wil maar niet kan betalen ;)

Ik vraag me alleen af hoe ze hem op slot hebben gekregen zonder sleutel.
 

MaxN

Donateur
De afstand van locatie van diefstal en locatie van het vinden doet me een beetje denken aan een iets wat een collega van mijn vriendin in Denemarken is overkomen deze vakantie.
Hun Audi(A4 of A6) is gestolen, maar bleek 15km verderop weer gevonden te zijn en in beslag genomen te zijn omdat de dieven te maken kregen met andere dieven die de auto mee wouden nemen. Genoeg herrie gemaakt dat de politie beide partijen gearresteerd heeft. :arghh: Deze week komt de auto weer naar NL toe.
 

Baphi

Forumguru
Laten we gewoon voor je hopen dat de auto in goede staat is en dat je er nog veel plezier van mag hebben.
En zoals eerder gezegd: dit is beter dan een uitkering van de verzekering. Misschien een idee om de auto te laten taxeren, zodat de daadwerkelijke waarde op papier staat?
 

Testedoene

Forumguru
Ik ben blij voor jou dat jouw wagen terug opgedoken is!
Vermoedelijk weet je ongeveer hoe het zat met de stand van de olie? Bekijk deze even als je de wagen gaat gaan ophalen om te weten hoe de wagen in de tussentijd behandeld werd.
Een vriend van me z'n 325i werd indertijd na een week teruggevonden (helemaal ontdaan van de originele Hartge-onderdelen, stoffen interieur ipv lederen, airco-unit eruit, ...) en zijn olie stond op het minimum. Zijn wagen werd heel hard behandeld gedurende ongeveer 600 km's.

Ik denk dat het bij jou wel zal meevallen als ik het zo hoor. De documenten en al nog aanwezig, da's super!
 

plaza

Forumguru
Super om te horen Marcel , ben wel benieuwd of je het "eigen gevoel" nog hebt met je RS of dat je uiteindelijk toch versneld een andere auto op de stoep wil....
 

Cordoba

Forumguru
Zenuwslopend.......vandaag een belletje van de politie, ze denken mijn auto te hebben gevonden. In Raalte is een blauwe Skoda Octavia in beslag genomen met geblindeerde ruiten, maar omdat alle nummers zijn weggehaald (??) en de auto op slot stond, kunnen ze niet met zekerheid zeggen dat het om mijn RS gaat. De sleutel is opgehaald en er zal een onderzoek worden ingesteld om de "identiteit" vast te stellen. Morgen weet ik meer hopelijk.

Mooi dat ie terecht is, als ze de daders nu ook nog pakken. Overigens is het bij mijn weten tegenwoordig bijna onmogelijk om alle nummers weg te halen. Vrijwel alle automerken zetten tegenwoordig op tientallen (verborgen) plekken het chassisnr. Dat zal waarschijnlijk ook de manier geweest zijn waarop de identiteit van je auto is vastgesteld (of het moeten de papieren/onderhoudsboekjes zijn die de doorslag hebben gegeven. In elk geval beter dan een Multipla, en omdat ie geen 30 dagen is weggeweest, is de auto nog steeds van jou (dus geen waardevermindering door extra eigenaren). Als de auto namelijk langer dan 30 dagen weg is, is ie eigendom van de verzekering, komt ie dan op dag 31 terug en besluit je dat je de auto inderdaad terug wil, dan heeft ie ineens 2 extra eigenaren: de verzekeringsmaatschappij en opnieuw jijzelf.

Ik hoop dat je binnenkort weer een beetje kunt genieten van de RS.
 

turboturbo

Forumguru
Gefeliciteerd met de terugvondst! Ook al heb je er bedenkingen bij.
Het voelt iig rechtvaardig dat de auto weer uit handen is van de dief / dieven.

Gelukkig hoeft er geen duplicaatcode '1' meer op de (nieuwe) kentekenplaten als die ontvreemd zijn geweest, als ik het goed heb :)
 

EdK

Forumguru
Tsja gefeliciteerd dat je hem weer terug krijgt of ben je er uiteindelijk niet blij om ?
Het blijft iets tussen de oren , maar het idee dat een ander erin heeft gezeten / gereden zonder toestemming....

Maar goed, ik vraag me alleen één ding af en dat is mbt de sloten ??
Krijg je nu nieuwe sloten / contactslot in de wagen ?
Want ik zou toch met de vraag blijven zitten, vreemden hebben hem meegejat en hebben ermee gereden dus zijn de twee sleutels er nog ? Maaar is er wel of geen kopie van gemaakt, ze weten toch waar je woont !!

Dit is geen bangmakerij maar ik zou in jouw geval toch telkens met dat idee blijven lopen het eerste half jaar....
 

Cordoba

Forumguru
@EdK Ik denk dat andere sloten/sleutels, allereerst een kostbare zaak zijn, en het is een illusie om te denken dat het dievengilde die sleutels nodig heeft, grote kans dat zelfs dezelfde dieven niet eens zouden merken als je de sleutels zou veranderen, alleen kom je dan zelf in de problemen als je ooit een nieuwe sleutel nodig hebt.
 

Skoda-MAN

Forumguru
Kijk de auto bij ontvangst 100% na op schade en ontbrekende onderdelen (foto's) voordat je de handtekening zet op het ontvangst formulier. Zet de bemerking op het formulier, neem de tijd voor de overdracht al heeft de overdragende partij haast. (hebben ze altijd)
Vergeet niet om de banden zorgvuldig te bekijken inclusief velgen dat kan een aanwijzing zijn van schade aan onderstel.

De afhandeling met je verzekering is hierdoor misschien ook gemakkelijker.
Sterkte :troost:
 

Thokozanoah

Forumguru
Voor mij is het nu allemaal nog erg onduidelijk hoe zaken worden afgehandeld.
Ik was toch enigszins blij dat de auto terug is gevonden, vooral om de persoonlijke spullen.

Nu zijn er nog een hoop vragen. Hoe ziet de auto eruit? Idd @EdK ik zou graag een nieuwe slotenset incl immobilizer willen, geeft toch een prettiger gevoel, vooral voor moeders de vrouw. De auto staat immers wel aan een doorlopende weg en ze weten inmiddels waar ons huis staat. Wat vergoed de verzekering wel en niet?

Voor wat betreft de termijn voor een andere auto is puur afhankelijk van de staat waarin de auto terugkomt. En als ik de auto wil inruilen, wat levert de auto nog op. Stel voor dat ik max 12 a 13k inruil krijg, dan weet ik niet of ik dat wel wil aangezien de auto mij 22 a 23 heeft gekost incl onderhoud en tuning etc.
Zoals je kunt lezen spookt het dus in mijn hoofd.........
Maar vooral de vraag wat er terug moet komen, eigenlijk wil ik iets aparts en moois, maar dan loop ik misschien wel meer risico mbt diefstal. Moet er dan een standaard iets terugkomen? Dan misschien toch maar blijven rijden in de RS, want standaard is ook niets (althans voor mij :D)

Eerst maar eens zien dat ik de auto terug krijg, gisteren gaf de politie aan dat de zaak groter was dan zomaar een diefstal, de auto is van groeten waarde voor hun en zijn druk doende met het onderzoek. Er nzijn nog geen verdachten aangehouden, maar ze hebben goede hoop!

Maar ik houd jullie op de hoogte als ik meer weet!
 
Bovenaan Onderaan