Rs uitlaatsierstukken O3

Tuur71

Senior Member
Onderaan de laatste pagina (35) vraagt iemand ook of het op een O3 past en ook die gaat meten.... Overigens zegt hij dat volgens Milotec het niet past op een O3, maar daar twijfelt hij aan.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 

B.Stuurder

Forumguru
Daarstraks de sparing onder de O3 even gemeten, het zou moeten passen maar ze steken waarschijnlijk iets uit aan de onderkant. Vraag is dus hoe (en of) dat er uit ziet. Diepte zal wellicht ook een dingetje zijn, hoop dat er iemand is die de diepte even wil peilen door zijn meetstok er in te steken... :shutup:. Geen snedige commentaren nodig :stop:.

Serieus, nog net iets te weinig info beschikbaar om over te gaan tot bestelling...

De originele uitlaten op een O3 steken volgens mij ook iets onder de bumper uit? Wat is iets bij jou?
 

Smeeuwis

Donateur
@Tuur71 Heb ik gelezen ja. Zou ik als leverancier ook roepen, anders krijg je naderhand alsnog op je kloten als het niet waar blijkt wat je hebt gezegd. Ik constateer het liever zelf, maar dan moet ik ze bestellen à 80 pleuro's.

@B.Stuurder Ik heb plaatjes zitten kijken op de zoekmachine die vandaag jarig is en volwassen wordt (18). Inderdaad steken de RS eindstukken ook dieper aan de onderzijde. Ik schat dat het bij de Milotecs op een O3 om een centimeter gaat. Ik denk dat ik een malletje uit karton ga knippen op basis van het plaatje van het Duitse forum en dat eens ga bekijken. Dat zal niet een exacte weergave zijn, maar het komt allicht in de buurt. Dan blijft de diepte over.

Keep you guys posted!
 

Tuur71

Senior Member
Eventueel zouden we de kosten voor de gok kunnen delen.... En wellicht zijn ze wel weer te verkopen aan een S3 rijder....


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 

B.Stuurder

Forumguru
Trouwens, @B.Stuurder ff offtopic misschien, maar heb je je auto al? Dikke bak besteld hoor :thumbsup:
Nee, omdat het een benzine 1.8 lease is, laat ik hem op 2 januari uitleveren (op naam zetten). Dank je, ik heb altijd al liever een dikke "niet-premium" bak verkozen boven een "premium" bak maar met zwengelraampjes en ARKO ;):maakmegek:

Dus ik ben nog met de voorbereiding bezig, ook al aan de dealer gevraagd of hij originele RS sierstukken kan monteren en wat dat kost. Ook gekeken voor een complete uitlaat, maar dan moet de bumper ook (RS) en voor ook en dan komt je dubbele uitlaatje zomaar op €7.000 :nailbiting:
 

Smeeuwis

Donateur
@Tuur71 Dat is een goed voorstel, aan de mogelijkheid om door te verkopen heb ik ook al gedacht.

@B.Stuurder dus nog 3 maanden geduld, oei... En wat betreft niet-premium heb je wat mij betreft helemaal gelijk. Ik had hiervoor een Passat 3C van bijna 40k, maar met wieldoppen, zonder speakers achter, mistlampen voor en nog wat ontbrekende zaken. Doorgeschoven auto uit de pool. Heerlijke auto om te rijden, maar veel te duur. Dus nu erg blij met complete O3 voor veel minder...

Tja die uitlaat, een RS bodykit lijkt me wat overdreven voor dat geld, dan had je ook een echte op benzine kunnen bestellen denk ik... De uitlaatstukken is een optie en dat scheelt heel veel geld :-). Er is er één op dit forum die ze op een race blue combi heeft gezet, inclusief foto's. Zie pagina 5 van dit draadje, maar heb je waarschijnlijk al gezien.

Ik vind het zo jammer van die kale achterbumper, op de O2 was dat beter geregeld: sierstuk van een Audi A3 er op en klaar. Deed ik op mijn Passat 1.9 TDI ook, zag er een stuk beter uit dan die twee laffe dunne pijpjes...
 

Tuur71

Senior Member
Helaas geen goed nieuws van onze oosterburen:

Auspuffblenden Superb 2015 280PS TSI nachrüsten

Leider geht es nicht. Habe das am Wochenende mit einen Nachbarn versucht. Die Blende ist so breit, wie der ganze Ausschnitt beim Octavia (ca. 21, 22 cm wenn ich es in erinnerung habe). Zu allem Übel macht die Octavia-Stossstange an der Aussenseite einen Kurve, so dass man genau an der Seite hinter die Blende schauen kann. Hier müsste man den Diffusor aussägen und einen Bügen montieren, wo die Blende dran sitzt. In der Höhe fehlen ca. 0,5cm. Sitzt also auch noch zu tief. Schade, dachten wir und haben das Projekt beerdigt.

https://r.tapatalk.com/shareLink?ur...hare_fid=27319&share_type=t&share_pid=1442182
 

B.Stuurder

Forumguru
Tja die uitlaat, een RS bodykit lijkt me wat overdreven voor dat geld, dan had je ook een echte op benzine kunnen bestellen denk ik... De uitlaatstukken is een optie en dat scheelt heel veel geld :-). Er is er één op dit forum die ze op een race blue combi heeft gezet, inclusief foto's. Zie pagina 5 van dit draadje, maar heb je waarschijnlijk al gezien.

Heb ik ook voor gekeken, maar de RS was niet te bestellen op dat moment, dus verder dan een 1.8 kwam ik niet.
Later bleek dat de RS ook 4 gram teveel uitstoot heeft voor de schaal waar ik in val. (max 136 gr CO2, sustainable bedrijf namelijk :nono:) Dus nu kom ik in de verleiding om te tunen en zo op 240 pk te komen.:D Maar ik heb een vermoeden dat voor mijn gebruik 180 pk (meestal meer op de bank) voldoende is.
 

B.Stuurder

Forumguru
Helaas geen goed nieuws van onze oosterburen

Ja, die buiging was ik al bang voor bij een breder uitlaatsierstuk.
Dealer is bezig met een kostenraming voor de losse eindstukken. Ik zou het zelf kunnen doen, maar bij een leasemij willen ze nou eenmaal dat je de auto vanaf de dealer verder niet meer aanpast.
 

Smeeuwis

Donateur
Heb ik ook voor gekeken, maar de RS was niet te bestellen op dat moment, dus verder dan een 1.8 kwam ik niet.
Later bleek dat de RS ook 4 gram teveel uitstoot heeft voor de schaal waar ik in val. (max 136 gr CO2, sustainable bedrijf namelijk :nono:) Dus nu kom ik in de verleiding om te tunen en zo op 240 pk te komen.:D Maar ik heb een vermoeden dat voor mijn gebruik 180 pk (meestal meer op de bank) voldoende is.

Jammer, desondanks is de 1.8 in NL meer dan voldoende vermoed ik, ook zonder tuning... Ik heb aan mijn 1.6-je ook genoeg, als ik het even zonder enige emotie bekijk... Ik had liever een 2.0 TDI maar om dezelfde reden als bij jou mocht dat niet, dus een 1.6 Greenline en ik moet eerlijk zeggen: hij is vlot genoeg, ook in DLD met passagiers en wat belading, de 14% bijtelling is natuurlijk helemaal een zegen en ik rijd er strak 1:22 mee, dus in de besparings-incentive bij ons doe ik goede zaken, hahaha! We krijgen bonusjes bij zuinig rijden. Ik heb er een sport van gemaakt inmiddels en dat stressloze leven op de snelweg bevalt me eerlijk gezegd wel.

Hij topte overigens 211 km/h (GPS) op de Oberhausen straight (A3 richting Arnhem), inclusief twee meerijders en skispullen in de kofferbak (geen dakkoffer). Er zat nog meer in maar de weg was op :-) Meer dan genoeg met een 110 pk-tje denk ik. Desondanks, als ik nu opnieuw kocht kiezen ging ik direct voor de 2.0 TDI, maar dat is pure emotie want reëel beschouwd heb je die niet nodig.

Ontopic: @Tuur71 dank voor je update. Ik ga wel een malletje maken van karton op basis van de foto, maar van bestellen zie ik voorlopig af. Ik laat het hier wel weten.
 

B.Stuurder

Forumguru
Hij topte overigens 211 km/h (GPS) op de Oberhausen straight (A3 richting Arnhem), inclusief twee meerijders en skispullen in de kofferbak (geen dakkoffer). Er zat nog meer in maar de weg was op :-) Meer dan genoeg met een 110 pk-tje denk ik. Desondanks, als ik nu opnieuw kocht kiezen ging ik direct voor de 2.0 TDI, maar dat is pure emotie want reëel beschouwd heb je die niet nodig.

Dat is stevig. Ik heb nu 115 PK diesel, snel genoeg tot de 140 maar 190 is echt het matje.
Ik had voor de 1.4 tsi kunnen gaan, maar wilde wel weer eens een echt snelle wagen, voor zover mogelijk voor gewone jongens zoals wij. Een incentive hebben wij niet en als ik een functie hoger ga, mag ik ineens wel meer uitstoten, bovendien bestaat mijn klandizie vooral uit olieboeren en daar gaat het toch al niet zo heel best nu, dus sponsor ik ze straks gewoon een beetje :maakmegek:
 

Smeeuwis

Donateur
Helaas geen goed nieuws van onze oosterburen:

Auspuffblenden Superb 2015 280PS TSI nachrüsten

Leider geht es nicht. Habe das am Wochenende mit einen Nachbarn versucht. Die Blende ist so breit, wie der ganze Ausschnitt beim Octavia (ca. 21, 22 cm wenn ich es in erinnerung habe). Zu allem Übel macht die Octavia-Stossstange an der Aussenseite einen Kurve, so dass man genau an der Seite hinter die Blende schauen kann. Hier müsste man den Diffusor aussägen und einen Bügen montieren, wo die Blende dran sitzt. In der Höhe fehlen ca. 0,5cm. Sitzt also auch noch zu tief. Schade, dachten wir und haben das Projekt beerdigt.

https://r.tapatalk.com/shareLink?url=http://www.skodacommunity.de/index.php?posts/1442182/&share_tid=103660&share_fid=27319&share_type=t&share_pid=1442182

Ik reed gisteren achter een S3 dus ik kon de achterbumper eens goed bestuderen, het was druk dus tijd zat :-). Het lijkt er op dat onze Oosterbuur gelijk heeft, de onderzijde bij de O3 ziet er echt anders uit qua afmetingen en maakt aan de buitenzijde een bocht naar voren. Ik verwacht dat de eindstukken van de S3 dus inderdaad niet gaan passen.

Voor mij zijn er nu nog twee keuzes:
1. Niets doen en alles zo laten als het nu is
2. De "Golf 7" oplossing: http://www.nltuning.nl/virtuemart/r...uitlaat-sierstuk-dubbel-rond-2-x-80-mm-links/ op de uitlaat laten lassen en het linker stuk van de onderbumper uitsnijden. Omdat dit stuk schuin wegloopt naar links lijkt dit goed bij de ronding van de bumper te passen. Zou dan goed moeten lijken op de achterzijde van een A4 en dat vind ik een prima alternatief: https://www.google.nl/search?q=audi...hWNF8AKHS5ZBIgQ_AUIBigB#imgrc=wduGyxnkU8cMMM:

Prijs lijkt mee te vallen inclusief montage.
 

Tuur71

Senior Member
Dan krijg je zoiets als Lugolux78:

98f62e709fa3cd0c3618b184eb51fd8c.jpg


Bestand 04-10-16 19 40 49.jpeg

Hiervoor moet er ook een uitsparing in de bumper worden gemaakt en ook deze sierstukken komen iets onder de bumper uit (wat ik niet lelijk vind).

Misschien kun je op dezelfde manier een uitsparing maken voor de S3 milotec sierstukken om ze netjes aan te laten sluiten en te voorkomen dat je er aan de zijkant achter kunt kijken.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik heb nog geen prijs van de dealer om er de RS sierstukken in te zetten. Het schijnt wel dat een Skoda monteur €90 per uur moet kosten. Misschien moet ik bij Skoda gaan werken? :deuk:
Aan de andere kant, een beetje monteur die dat kost zet die stukken er in een half uur netjes op natuurlijk :deuk:
 

Smeeuwis

Donateur
@Tuur71 Zoiets inderdaad, alleen dan afgeschuind naar onder en naar links, in lijn met de boog in de bumperhoek. Ik vind deze oplossing wat minder mooi, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

@B.Stuurder Volgens mij is het netjes uitsnijden van de onderbumper het meeste werk. De sierstukken hebben twee montagebeugels die geschroefd worden in het restant van de bumper, en die moeten verstevigd worden met een stukje plaatstaal begreep ik. Kan nooit meer dan een uur of twee werk zijn. En voor dat geld mag het inderdaad in een half uur :-). Liggen die uurlonen echt al zo hoog in die merkgarages? Tjongejonge, en dan nog meerdere pogingen nodig hebben om diagnoses te stellen, als je die spookverhalen hier soms hoort...
 

dirk27

Forumguru
In het topic van de SIII heb je toch al heel wat mensen die een uitlaatstukje van Milotec hebben gemonteerd. Ziet er heel strak uit omdat deze een imitatie is van the real stuff :D

Zie dit topic:
http://www.skodaforum.nl/forum/i/uitlaatsierstuk-superb-iii.28776/page-16

Enkele foto's:
image-jpeg.54258


37bbq.jpg


In theorie zou je dus dit stukje kunnen bestellen en bevestigen onder een O3..
alvast een shopje gemaakt. Ik ben er nog niet aan uit of het past. Vooral niet onder een Greenline met maar 16" alu velgen..

30523657126_83e75cfd2a_c.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan