Rs uitlaatsierstukken O3

Smeeuwis

Donateur
Hallo Dirk, inderdaad zijn er al verschillende gemonteerd onder de S3, maar ik heb dus een O3 en ik vind 80 euro wat teveel geld om iets op de gok te bestellen. Als het niet past kan ik er niks mee, zonde geld. Ik blijf een Òllander è :-)

Maar zie ik nou goed dat jij ze onder een O3 hebt zitten? Dan zou ik het erg op prijs stellen als je een paar detailfoto's van de sierstukken in gemonteerde toestand kan sturen, vooral van opzij gezien. Dan kan ik zien of er inderdaad aan de zijkant een gat te zien is, zoals op het Duitse forum werd aangegeven.
 

dirk27

Forumguru
Ik heb ze nog niet gemonteerd onder mijn bolide, maar ik ben er de laatste dagen serieus over aan het denken geweest.. Ik vind met zo'n uitlaten de achterkant van de O3 dan weer te druk ogen, of lijkt het toch wel goed? :pieker:

Twijfels, twijfels, het is ook maar 80 euro..
 

Joske

Forumguru
was er "vroeger" al eens niet onderzocht of dit zou passen op een O3 maar waren er dan geen problemen met de vorm die bij de O3 in de bumper aanwezig is? Ik dacht het wel maar vind het niet direct terug.. :)

of lijkt het toch wel goed?
eerlijk gezegd vind ik het maar niets, maar dat is persoonlijk natuurlijk.. Ook vind ik het op een 1.6tDI ook maar een beetje stom hoor maar die discussie is hier al meermaals gevoerd over wat mensen met de buitenkant van hun auto doen dus waar wil ik zeker geen nieuwe discussie over starten.
 

B.Stuurder

Forumguru
was er "vroeger" al eens niet onderzocht of dit zou passen op een O3 maar waren er dan geen problemen met de vorm die bij de O3 in de bumper aanwezig is? Ik dacht het wel maar vind het niet direct terug.. :)


eerlijk gezegd vind ik het maar niets, maar dat is persoonlijk natuurlijk.. Ook vind ik het op een 1.6tDI ook maar een beetje stom hoor maar die discussie is hier al meermaals gevoerd over wat mensen met de buitenkant van hun auto doen dus waar wil ik zeker geen nieuwe discussie over starten.

Ja is al gekeken en past niet. De stukken voor de S3 zijn te lang (breed dus) en lopen met een andere ronding dan de bumper van de O3. Voor de O3 zijn specifieke eindstukken verkrijgbaar die wel passen maar deze vind ik persoonlijk wat plat uitgevallen.
 

Smeeuwis

Donateur
Ach, het is een kwestie van smaak en daar valt gelukkig niet over te twisten :). Ik vind de kale achterzijde van de huidige Skoda's niet zo geweldig, de O2 en S2 waren beter bedeeld... Ik blijf de mogelijkheden bekijken.

Inderdaad schijnt e.e.a. niet te passen, maar ik dacht hierboven te lezen dat iemand het ging proberen dus ik was benieuwd naar het eindresultaat.
 

Tuur71

Senior Member
Wellicht kun je met een profielmal de ronding van de achterbumper overzetten op het sierstuk als er genoeg "vlees" op zit of anders een stuk uit de bumper zagen zodat het sierstuk er netjes invalt. In ieder geval zou ik de sierstukken zo ver als mogelijk naar buiten plaatsen om de auto niet te smal en hoog te laten ogen.

c1d730e3cca2347c742456a5561086da.jpg
 

Smeeuwis

Donateur
Wellicht kun je met een profielmal de ronding van de achterbumper overzetten op het sierstuk als er genoeg "vlees" op zit of anders een stuk uit de bumper zagen zodat het sierstuk er netjes invalt. In ieder geval zou ik de sierstukken zo ver als mogelijk naar buiten plaatsen om de auto niet te smal en hoog te laten ogen.

c1d730e3cca2347c742456a5561086da.jpg

Dat is een idee met potentie! Laat ik ff op me in werken. Ik ben voor mijn andere hobby ook bezig met iets met zo'n mal, dus mss is dat de moeite wel waard. Tnx!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

dirk27

Forumguru
Ik heb een grof voorbeeld gemaakt aan de hand van de afmetingen, los van het feit of de rondingen al dan niet mooi zijn.. Het past inderdaad niet.. En dan wel om de reden dat het zeker in de hoogte te groot is voor onze bumpers. In de breedte zou het nipt zijn en je kan inderdaad een gaat gaan inzagen om het te doen passen, maar het is dus de hoogte.

:(

30538258326_5aa37358e5_c.jpg
 

B.Stuurder

Forumguru
Ja daarom zijn die Octavia sierstukken zo plat. Wat ik wel vreemd vind is dat de originele RS stukken wel passen, met enige inzaging van de bumper.
 
Dat is stevig. Ik heb nu 115 PK diesel, snel genoeg tot de 140 maar 190 is echt het matje.
Ik had voor de 1.4 tsi kunnen gaan, maar wilde wel weer eens een echt snelle wagen, voor zover mogelijk voor gewone jongens zoals wij. Een incentive hebben wij niet en als ik een functie hoger ga, mag ik ineens wel meer uitstoten, bovendien bestaat mijn klandizie vooral uit olieboeren en daar gaat het toch al niet zo heel best nu, dus sponsor ik ze straks gewoon een beetje :maakmegek:

De op papier 1.6 110pk/250 op papier levert vaak 125pk/280nm id praktijk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Smeeuwis

Donateur
Dat heb ik inderdaad vaker gehoord en ik geloof het ook direct. Ik wil hem ooit nog eens rollen, mss volgend jaar op een minimeet of zo


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

B.Stuurder

Forumguru
VAG schijnt altijd wat bescheiden te zijn met de cijfers op papier, waar andere fabrikanten nog al eens opscheppen.
Ik heb begrepen dat de 1.8 tsi met 180 pk en 250 Nm koppel op de rollenbank 192 pk en tot 300 Nm kan hebben.
Wat moet je dan nog tunen?
 

ertromp

Forumguru
VAG schijnt altijd wat bescheiden te zijn met de cijfers op papier, waar andere fabrikanten nog al eens opscheppen.
Ik heb begrepen dat de 1.8 tsi met 180 pk en 250 Nm koppel op de rollenbank 192 pk en tot 300 Nm kan hebben.
Wat moet je dan nog tunen?
Zeker zit VAG te laag met de fabrieksopgave. Heb dit al enkele keren mogen zien bij verschillende tunerts op de rollenbank. Maar 300Nm gaat de 1.8 TSI standaard niet halen
 

B.Stuurder

Forumguru
Zeker zit VAG te laag met de fabrieksopgave. Heb dit al enkele keren mogen zien bij verschillende tunerts op de rollenbank. Maar 300Nm gaat de 1.8 TSI standaard niet halen

Klopt inderdaad nog eens teruggelezen, 250 is standaard, 280 komt voor. De wens is de vader van de gedachte :laugh:
Is 300 niet de grens van de dsg7 standaard?
 

Tuur71

Senior Member
Ik denk dat het Chrome tape is. Dat wordt vaker gebruikt om accenten aan te brengen op auto's. Is vaak voorzien van 3M plakstrip op de achterkant en is erg goed tr vormen als je het eerst warm maakt met een föhn
 

Mr_McPhisto

Actief lid
Iemand nog behoeft aan de uitlaatsierstukken van Milotec, alleen goedkoper?

Ik heb een superb en ze hebben me dus de verkeerde gestuurd....

Scheelt weer een hoop aan verzendkosten want zijn 16 euro.

Anders kunnen ze weer terug naar Milotec, maar als hier iemand er goedkoper blijer mee is! Let me know.

Foto hier maar even er bij gedaan.
Is dus nieuw in doos en ongebruikt!

IMG_5568.JPG
 
Bovenaan Onderaan