RS combi, met wat aanpassingen

denk dat alle rs'en rode krijgen...

Vond dat groene juist wel appart, heeft geen een ander merk volgens mij.
 
Ik heb het ook maar van een programma hoor. 1 van die RTL proggies denk ik. Dat was toen de TDI variant werd geintroduceerd. Daar zei 1 van de Skoda medewerkers dit. Kennelijk niet waar dus. Blijf er bij, had liever groene op mn witte RS.
 
Kleine update:

Wij hebben inmiddels al 3000 fijne kilometers gereden met de RS, wat een fijne auto. Wanneer je erom vraagt is hij echt heel snel, maar je kan er ook gewoon comfortabel over de snelweg mee rijden.

We hebben de Zomerbanden vervangen voor een paar winterbandjes, type "standaard" Audi velg. Nu is het echt een wolf in schaapskleren, zonder badges. (zal wel een keer een paar foto's maken)

Al aardig wat reactie's gehad van wat voor auto is het (BMW, Audi, Mercedes enz) en: "2.0 liter, leuk. 150 PK? Nee, 240. Owww"

Hebben alleen nog niks gehoord over de grill die we bij de auto besteld hadden... Duurt nu al vanaf begin November.

We hopen er nog lang en veel rijplezier van te hebben ;)
 
Kleine update:

Wij hebben inmiddels al 3000 fijne kilometers gereden met de RS, wat een fijne auto. Wanneer je erom vraagt is hij echt heel snel, maar je kan er ook gewoon comfortabel over de snelweg mee rijden.

We hebben de Zomerbanden vervangen voor een paar winterbandjes, type "standaard" Audi velg. Nu is het echt een wolf in schaapskleren, zonder badges. (zal wel een keer een paar foto's maken)

Al aardig wat reactie's gehad van wat voor auto is het (BMW, Audi, Mercedes enz) en: "2.0 liter, leuk. 150 PK? Nee, 240. Owww"

Hebben alleen nog niks gehoord over de grill die we bij de auto besteld hadden... Duurt nu al vanaf begin November.

We hopen er nog lang en veel rijplezier van te hebben ;)



Doet de auto het nog ;)
zie ook mijn andere vraag van vandaag: enig idee wat zo'n abt-chip kost?
 
ABT-chip kost volgens mij zo'n € 1.300,-, tenminste als ik me goed herinner. Je kunt bij bijv. JD of bij Hartog veel goedkoper een powerboost kopen (vlgs mij zo'n € 700,-). Ik heb toendertijd gekozen voor Abt vanwege de fabrieksgarantie die intact blijft.

Ik ben erg te spreken over de ABT-chip, hoewel die redelijk kostbaar is/was.
 

___JC___

Forumguru
Zo vandaag naar Lochem geweest met een vriend van met met zijn nieuwe RS TFSI combi. Wat een bak zeg. Ik vond het op de heenweg al hard gaan maar terug was het helemaal genieten.

Met chip op maat van JD kwam ie uiteindelijk op 255pk en 365NM. En dat met gewone 95 benzine. Volgens de mannen van JD heb je met 98 benzine nog wat meer koppel (vooral onderin de toeren).

Vanuit mn gechipte diesel ben ik redelijk wat koppel gewend, maar het vermogen is wel een flinke bak meer. De snelheidsbeleving is in een RS op een of andere manier anders dan in mijn Octy. Als je 180 rijdt heb je meer het gevoel dat je netjes 120 rijdt. Erg slecht voor je rijbewijs. Enige nadeel is dat je geen 4x4 kan bestellen.
 

MarcoO2

Forumguru
Klinkt goed zeg... die mannen van JD zijn wel echte kunstenaars! Is jouw vriend toevallig ook forumlid?
 
Bovenaan Onderaan