RS combi, met wat aanpassingen

Met smart wachten wij momenteel op onze nieuwe "gezinsauto". Ik heb mijn vader zover gekregen dat hij een nieuwe RS-combi heeft besteld. Ben zelf werkzaam bij (onder andere) de Volkswagendealer in Amsterdam Z-O. Tegenover ons zit de Skoda dealer S-Point. Pa is een echte VW liefhebber, zat te twijfelen tussen een "gewone Golf V GTI" of de Skoda. Maar na het zien van een zwarte station bij de buren aan de overkant was hij verkocht.
Hij heeft er ook een paar leuke opties op:
- een Chip van ABT (200->240PK :489:)
- Alle logo's laat hij verwijderen (behalf Skoda-logo op de achterkant)
- 18 inch velgen
- zwarte "Milotec" sportgrill (kennis heeft deze op een zwarte Octavia RS eerste serie, ben benieuw hoe het op de nieuwe serie staat)
- en een afneembare trekhaak (voor de boot)

We verwachten binnekort het belletje dat wij hem kunnen ophalen :cool:. Zal (natuurlijk) wel wat foto's plaatsen.
 
Van het weekend weer effe langs de Skoda dealer geweest, auto wordt deze week verwacht en eind volgende week geleverd. Nog even wachten dus...
Als alternatief mochten we alvast een proeritje maken in een demo model die ze hadden staan, er was een soort van "skoda on tour" gelegenheid dit weekend.


Impressive :worshippy:
 
Hoera!! :473:

eindelijk goed nieuws. Auto is binnen!!

Maar...

Het wordt helaas niet deze week dat hij klaar is. Wordt volgende week woensdag :eek:, nog maar even wachten dus.
 

LenK

Forumguru
Ik zou mijn zoon ook geen RS meegeven.
Met 150pk minder is het al gevaarlijk genoeg.
 
ik denk als mijn pa een Rs zou hebben dat ik hem ook met moeite mee kan nemen, nu is mijn pa in bezit van een O2 1.6fsi en vind hij dat ik soms al te veel door wil rijden

Groeten Jordy
 
Aangezien jij (of beter gezegd je pa) nog ff geduld moeten hebben, onderstaand een 'teaser': mijn RS heeft zowat dezelfde specs als die van jullie: ook een Abt-chippie, 18" LM en nog vanallerhande opties, maar bovenal nog een stukkie verlaagd met H&R-veren.

Alvast veel voorspret!

IM002987.jpg


IM002980.jpg
 
Gefeliciteerd, mooie auto weet ik uit ervaring!
Wat mij opvalt, zijn de GROENE remklauwen. Mij RS diesel heeft rode, is er een reden voor het verschil?
 

Fabia

† In Memoriam
Aangezien jij (of beter gezegd je pa) nog ff geduld moeten hebben, onderstaand een 'teaser': mijn RS heeft zowat dezelfde specs als die van jullie: ook een Abt-chippie, 18" LM en nog vanallerhande opties, maar bovenal nog een stukkie verlaagd met H&R-veren.

Alvast veel voorspret!

Kwijl, kwijl, kwijl..................
 
Bedankt voor de reactie's, ben een paar dagen héél hard aan het werk geweest voor mijn eigen RS :winkie: haha

Ik denk dat als ik zelf zo'n auto zou kunnen kopen ik hem zelf ook niet 1 2 3 mee zou geven. Ik begrijp dat natuurlijk wel, we hebben het hier niet over een opeltje uit 93 ofzo.

Nog 5 dagen.....

* bedankt voor de foto's, ziet er echt heel goed uit. Ik hoop dat je er nog steeds van kan genieten. (het worden nu wel 5 lange dagen helaas....)

* groene remmen zaten op de eerste generatie O1 RS. Volgens mij hebben ze vanaf model '07 rode klauwen of heb ik het mis?!
 
Groene remklauwen zaten op de eerste RS-en, bouwjaar 2006. Vanaf modeljaar 2007 zijn deze rood geworden. Aangezien ik één van de eerste rijders was met een O2 RS, zijn die van mij groen.

Ik snap dat rood trouwens niet helemaal. Groen is toch dé kleur van Skoda?
 
Vandaag is de dag.......


Hebben net contact gehad en hij staat vanmiddag klaar....

Kan niet meer wachten. Het was zelfs zo erg dat ik gister even stiekem langs de dealer ben gereden om te kijken of hij al klaar stond haha. (stond wel buiten, maar was nog niet klaar toen. Ook nog geen kenteken) Zal zeker binnenkort wat foto's plaatsen.
 
Tegenwoordig hebben de diesels groene klauwen en benzine rode klauwen. Persoonlijk vind ik groen mooier. Had ook liever groene op mijn witte auto.
 
Het is zover....

WE'VE GOT HIM!!!

Na 2 (lange) maanden hebben we dan eindelijk de RS in ontvangst mogen nemen. We hebben alleen Nog geen sportgrill, omdat deze nog in bestelling stond... Maar goed, na ingestapt te zijn was dit meteen verholpen! (we hebben de auto nog nieteens op zijn staart getrapt, eerst inrijden) Wat een wagen, geweldig. Ik heb nog geen goede foto's kunnen maken, maar kan wel alvast een leuke foto erop zetten :xyxthumbs:

Heb alleen in een andere discussie iets gelezen over een kaart die je van ABT zou moeten krijgen. wij hebben alleen een garantiebewijs gehad... Weet nu niet cker of dit genoeg is.


*meer foto's volgen, natuurlijk ;)
 

Bijlagen

  • 1107 015w2.JPG
    1107 015w2.JPG
    93,1 KB · Weergaven: 135
Bovenaan Onderaan