rs 2 combi gekocht

joostrs2combi

Nieuw lid
Dag skoda rijders,

Nadat ik nu 5 jaar in een skoda octavia 4x4 tdi 6-bak had gereden,werd het tijd voor een nieuwe stap.
Na lang zoeken heb ik een bijna 2007 rs tfsi combi kunnen kopen en hij is gewoon geweldig!
Ik mis alleen nog wat trekkracht,de TDI had een geweldig koppel,misschien dat iemand ervaring heeft met het chippen van de tfsi motor ?

groeten Joost
 

Huyzen

Lid
Dag skoda rijders,

Nadat ik nu 5 jaar in een skoda octavia 4x4 tdi 6-bak had gereden,werd het tijd voor een nieuwe stap.
Na lang zoeken heb ik een bijna 2007 rs tfsi combi kunnen kopen en hij is gewoon geweldig!
Ik mis alleen nog wat trekkracht,de TDI had een geweldig koppel,misschien dat iemand ervaring heeft met het chippen van de tfsi motor ?

groeten Joost

Hallo Joost,
Gefeliciteerd met je keuze voor deze geweldige auto. Heb je een blauwe? Ik heb een Abt chip en dat scheelt al wel behoorlijk met de standaard RS (van 200 naar 240 pk en van 280nm naar 350 geloof ik). Nadeel is dat het vrij duur is. JD engineering is een goed alternatief, veel forumleden hebben daar ervaring mee volgens mij. Vraag maar eens aan Plaza, die rijdt in de opper-RS met 335 pk.
 

joostrs2combi

Nieuw lid
chippen oké, maar 240pk blijft zo'n motor wel heel? (of zoals deze plaza 335pk).
Ik wil natuurlijk niet dat de levensduur van mijn motor ophoud zodra er 100.000km opstaat, was wel vanplan om er een paar jaar in te sturen!!
En ja het is een blauwe !! (super kleur)

Groeten joost
 

Huyzen

Lid
Nee, dat was ik niet. Ik heb hiervoor een 'gewone' O2 gehad. Deze heb ik een jaar geleden ingeruild en hij staat nog steeds te koop, inmiddels voor een lagere prijs dan ik ervoor gekregen heb!
 

MarcoO2

Forumguru
chippen oké, maar 240pk blijft zo'n motor wel heel? (of zoals deze plaza 335pk).
Ik wil natuurlijk niet dat de levensduur van mijn motor ophoud zodra er 100.000km opstaat, was wel vanplan om er een paar jaar in te sturen!!

Daar zou ik me niet teveel zorgen om maken. Je staat ervan te kijken hoeveel reserve er zit in een moderne motor. Ben sowieso benieuwd wat hij nu echt aan pk's heeft, toen de mijne (1.8TSI) bij JD onder het mes ging, bleek dat'ie zelfs voor de tuning al ruim 20 pk meer leverde dan de fabrieksopgave van 160 pk. Nu zit'ie rond de 220 pk en heb er alweer enkele duizenden kilometers probleemloos en met veel plezier in gereden!
 

plaza

Forumguru
Dag skoda rijders,

Nadat ik nu 5 jaar in een skoda octavia 4x4 tdi 6-bak had gereden,werd het tijd voor een nieuwe stap.
Na lang zoeken heb ik een bijna 2007 rs tfsi combi kunnen kopen en hij is gewoon geweldig!
Ik mis alleen nog wat trekkracht,de TDI had een geweldig koppel,misschien dat iemand ervaring heeft met het chippen van de tfsi motor ?

groeten Joost

Hey Joost , welkom welkom op dit leuke forum.
Bijzonder mooie auto heb je nu in je bezit.
Heb je je RS voor een leuke prijs kunnen kopen, of valt het ondanks de vele media berichten nog wel mee met de waardedaling 2e hands ?
Chippen is zeker aan te bevelen, is tegenwoordig zelfs op de optie lijst
van de dealer te vinden.
Er zijn meerdere forumleden die hun RS hebben gechipt, en door evenzoveel tuners.
Ik kan alleen maar mijn ervaringen vertellen van JD.
En die zijn zeer goed, ook dicht bij je in de buurt.
Kijk een opde site, wellicht zit er iets voor je bij.
 

maf

Lid
Ik was inderdaad de vorige eigenaar. Het was/is een hele fijne auto die RS. Nooit problemen mee gehad!
 

plaza

Forumguru
Ik was inderdaad de vorige eigenaar. Het was/is een hele fijne auto die RS. Nooit problemen mee gehad!

Is het een totaal andere auto die je nu hebt, zowel motorisch als
de facelift t.ov. de RS , en heb je deze gechipt ?
 

maf

Lid
Alleen toen de trekhaak eraf werd gehaald om onder de nieuwe te worden gezet hebben ze het een paar dagen niet gedaan. Dit heb ik overigens aan de verkoper gemeld. Ze hebben het verder altijd goed gedaan!
 

joostrs2combi

Nieuw lid
Heb vandaag de RS laten uitlezen bij de skoda dealer,en er zit inderdaad een draad breuk ergens tussen de parkeer sensoren en het regelunit !! heb alles al los gehaald om te kijken of ik iets kon vinden,op een paar losse massa draadjes na zag alles er nog redelijk uit! wel moet ik zeggen dat ze erg ruw te werk zijn geweest bij het demonteren van de trekhaak schoefjes niet terug plaatsen en veel clipjes en dergelijke afgebroken! (erg jammer!!)
Zal aankomend weekend nog wel eens kijken of de juiste regelunit erin zit! heb het orgineel nummer van de dealer gekregen (heb het vermoeden dat er een verkeerde in zit die nog bij de trekhaak hoort)
Over het chippen ben ik nog niet uit, hij is zo ook wel snel !! vandaag ook weer 230km gereden (bijna 1/2 tank weg) hij moet niet meer gaan drinken dan de baas!!!
 

Racer

Lid
Hoi Joost,

Join the club!
Er zijn volgens mij 2 betrouwbare maatwerk tuners die erg veel VW-motoren doen: JD en Hartog. Ikzelf heb de eerste 2 jaar zonder tuning gereden, daarna 'overgestapt'. Nu 249pk/380Nm bij Hartog, en dat verschil merk je!

Als je een beetje normaal de motor warm rijdt, is 'ie niet stuk te krijgen. Het is echt niet voor niks dat dezelfde motor in de Audi S3 en Leon Cupra 310 ligt.... Bovendien is deze motor bij Top Gear een paar keer als 'Engine of the year' uitgeroepen!

Bij twijfel niet doen, als je er toch voor kiest: maximaal genieten!

PS. Mooie kleur he.....
 

plaza

Forumguru
Heb vandaag de RS laten uitlezen bij de skoda dealer,en er zit inderdaad een draad breuk ergens tussen de parkeer sensoren en het regelunit !! heb alles al los gehaald om te kijken of ik iets kon vinden,op een paar losse massa draadjes na zag alles er nog redelijk uit! wel moet ik zeggen dat ze erg ruw te werk zijn geweest bij het demonteren van de trekhaak schoefjes niet terug plaatsen en veel clipjes en dergelijke afgebroken! (erg jammer!!)
Zal aankomend weekend nog wel eens kijken of de juiste regelunit erin zit! heb het orgineel nummer van de dealer gekregen (heb het vermoeden dat er een verkeerde in zit die nog bij de trekhaak hoort)
Over het chippen ben ik nog niet uit, hij is zo ook wel snel !! vandaag ook weer 230km gereden (bijna 1/2 tank weg) hij moet niet meer gaan drinken dan de baas!!!

Daarom chippen !
Ik rij nu gemiddeld 1 op 11, hij wordt zuiniger na het chippen.
 

plaza

Forumguru
WTF 1 op 11 met 335pk ??

Ja , ik geloofde hetzelf eerst ook niet.
Maar het is echt zo. Na +/- 550 km gaat het lampje pas branden.
Ik tank dan wel de dure octaan 100 bij de Gulf, wat volgens Gulf
zuiniger en meer vermogen moet opleveren.
En ik rij natuurlijk niet altijd heftig, maar wel "normaal tot pittig "

Daarom zal ik in de toekomst ook niet gaan voor de S 2 met de 6 cylinder,
maar hoop ik op de 2.0 tfsi.
 

___JC___

Forumguru
Dan hopen we samen daar op Plaza. Chippen mag niet meer van onze werkgever dus een 1.8TSI met chips is geen optie meer.
:mad:
 

plaza

Forumguru
Dan hopen we samen daar op Plaza. Chippen mag niet meer van onze werkgever dus een 1.8TSI met chips is geen optie meer.
:mad:

De 3.6 V6 schijnt bij pittige rijstijl 1 op 7 te doen.
Dat is op een volle tank minimaal 150 km minder rijden ( tel uit je winst, uhh verlies )
Mijn vader rijdt trouwens de Volvo XC 70 met de benzine V6 motor.
Rijdt 1 op 8 bij zeer rustige rijstijl.

Nee , geef mij dan maar de zeer makkelijk te chippen 2.0 tfsi.
Je hebt dan wel geen 4 wiel aandrijving, maar met de powercontroller,
de juiste banden, koni schokbrekers en de eerste 3 versnellingen zo
gechipt dat je niet direct het volle koppel hebt, gaat het zeer goed.
 
Bovenaan Onderaan