[Roomster] Ik heb 'm!

Boet

Actief lid
[Roomster] Ik heb \'m!

Nou, sinds 13:00 uur staat er een Roomster 1.9 TDi op mijn naam geschreven (met inmiddels 124 km op de tellerjavascript
cool.gif
. Alle functies bekeken en uitgeprobeerd, en toen 'een blokkie om'

Opmerkingen tot nu toe:

-de Roomster is inderdaad niet één van de stilsten, maar het motorgeluid stoort me beslist niet

-De radio (Dance) zal een audiofiel beslist niet bekoren. Maar voor het dagelijks werk is het meer dan voldoende. Nog even doortesten..

-In eerste instantie komt er weinig respons uit het vooronder als je het gaspedaal intrapt. Dit effect wordt nog versterkt doordat ik uit een Baleno kom, waar je alleen maar naar het gaspedaal hoeft te kijken om vooruit te willen. Eén en ander begint inmiddels te wennen (na twee keer afslaan...
crazy.gif
).

-De TDi doet zijn reputatie eer aan. Er valt heel rustig mee te rijden, maar als je het gaspedaal wat voortvarender naar beneden drukt, komt de Roomster prima uit de startblokken. Zo zat ik achter een dame in een oud model Avensis, die reed als de spreekwoordelijke oma. Half gas en tot 2750 toeren bleek voldoende om haar een blik op de achterlichten van de Roomster te gunnen. Kan je nagaan wat dat wordt als het ding a)losgereden is en b) er een chippie inzit.

-Het interieur is voor mij een feest. Allemaal leuke kleurtjes op het informatiedisplay en de tellers, alles is prima af te lezen en bedienen gaat ook goed. Even wennen was het aan de spiegelverstelling; een nogal ielig knopje mijns inziens. Aan de andere kant zal ik niet ieder half uur mijn spiegels verstellen. Geen probleem dus. Heb me overigens prima vermaakt met de boordcomputer, waarbij het verbruik schommelde tussen 2.6 en 15.1 (90 op de cc en flink optrekken).

-Weggedrag valt me nog steeds alleszins mee. Je kunt wel merken dat de koets vrij hoog is (icm. windkracht acht op de Afsluitdijk) en de wind er redelijk vat op heeft. Het is echter allemaal prima beheersbaar. Wellicht heeft het ook iets te maken met de gevoerde winterbanden (175/60-15).

Hierover nog een opmerking: 14" velgen passen NIET op een Roomster! Hebben we geprobeerd ivm. winterbanden. Gaat niet werken.

Tot nu toe voel ik me als een kind dat een heel grote koektrommel gevonden heeft.
yeah.gif


roomstervoorkantxq4.png
 

Jpoers

Lid
Re: Ik heb \'m!

Gefeliciteerd, eindelijk is die er dan!

volgens mij een mooi exemplaar!
dat ielige knopje voor de spiegelverstelling valt wel mee, al zei de dealer wel dat die wel eens vervangen wordt, zelf gelukkig nog geen ervaring mee, maar bij normaal gebruik volgens mij ook niet nodig!

Veel fijne kilometerSSS!!!
 

Mark

Banned
Re: Ik heb \'m!

Nou Boet, proficiat.
Nu zijn er dus 2 Roomster rijders op dit forum, al denk ik wel dat dat aantal nog gaat stijgen.
 

Wallie

Lid
Re: Ik heb \'m!

Mooi ding!
laugh.gif
Die TDI gaat nog wel verder loskomen, bij mij was ie pas helemaal los bij 10.000km ongeveer, met name met doortrekken merkte je dat. Ohw ja, ook is 't bij Skoda zo dat het gaspedaal over de hele lini reageert (en niet zoals bij een Citroen C3 dat 60% intrappen geen verschil meer maakt met 100%).

Enne, d'r komen nog wel meer foto's he...?
wink.gif


Veel bekijks mee trouwens?
 

sador

Donateur
Re: Ik heb \'m!

Gefeliciteerd,

Heb de mijne vanmiddag besteld en moet nu 8 tot 10 weken wachten.
 

Boet

Actief lid
Re: Ik heb \'m!

Mijn dank, heren!

Bekijks? Wil je niet weten. Eén op de vier auto's haalt me in, en houdt dan in om even te kijken alvorens weer door te rijden
shocked.gif
. Persoonlijk vind ik het wel leuk.

Mijn collega's kwamen ook even kijken en waren verbaasd over de ruimte die 4.20 aan auto kan bevatten. Ook het panoramadak deed het wel aardig, geloof ik
cool.gif
. Verder grijp ik elke gelegenheid aan om een blokkie om te gaan en wat dingetjes uit te proberen.

Zei er iemand foto's? Zodra ik een beetje redelijk licht heb, ga ik met een fototoestel stoeien. Komt helemaal voor elkaar!

Sador, Martijn, veel voorpret!
 

SkodaMan

Actief lid
Re: Ik heb \'m!

Feli Boet. De Roomster is een fijne bak. Ik heb er van de week nog in gereden. Daar krijg je geen spijt van.
 

RSTDI

Actief lid
Re: Ik heb \'m!

aangenaam.gif
Mooie auto en gewoon lekker eigenwijs als ik het goed zie op de foto in flamingored zeer mooie kleur.(vorige O2 van mijn was ook die kleur zeer veel complimenten over gehad.)heel veel veilige KM toegewenst.
laugh.gif
 

Boet

Actief lid
Re: Ik heb \'m!

Dankjewel!

TDIDSG, het is inderdaad flamencorood. Dit kreeg toch de voorkeur boven het heldere blauw wat je vaker ziet.

Heb vandaag de auto aan mijn broer geshowd en hem even laten rijden. Mooiste compliment kwam van mijn schoonzusje.

Ze rijden zelf oa. een Alfa 159 Sportswagon, maar ze hoopte mijn Roomster mee te krijgen voor naar de wintersport '...deze is veel praktischer..'
smile.gif


Klopt.

En ruimer, economischer, betrouwbaarder...oke, niet mooier
wink.gif
 

Boet

Actief lid
Re: Ik heb \'m!

Als het weer een beetje meewerkt, fotografeer ik me voorlopig helemaal suf. Komt goed!
baby012.gif
 

Fabia

† In Memoriam
Re: Ik heb \'m!

Gefeliciteerd met de Roomster. Zag laatst er eentje in het wild staan. Maar dat zullen er wel snel meer worden.
 

Jpoers

Lid
Re: Ik heb \'m!

hier in middelburg zijn er nog geen afgelever door AutoRijk (mijn dealer). is tevens de enige hierzo. krijg pas 2 binnen begin februari. in goes zijn er al 4 op naam gezet. dus inderdaad nog een zeldzame.
 

sador

Donateur
Re: Ik heb \'m!

Bij mijn dealer Korterink welke in Zwolle en Rouveen zit stonden er misschien in totaal een stuk of 8 a 10 om afgeleverd te gaan worden.
 
Re: Ik heb \'m!

en dan te bedenken dat ik op de eerste plaats een Alfa 159 SW wilde leasen...maar dat kostte mij teveel eigen bijdrage in de maand...en dan had ik geen Xenon...in mijn O2 wel...vind het nog steeds een prachtauto die Alfa 159
1884.gif


veel plezier met jullie Roomster !!!
 

Boet

Actief lid
Re: Ik heb \'m!

Mijn broer heeft toevallig de 159 in de lease en die is er ook helemaal wild van. Erg mooie auto. Niet erg praktisch. Rijdt overigens prima!
 

Boet

Actief lid
Re: Ik heb \'m!

Even updaten: Heb rond 740 km op de klok de 3000 toeren aangetikt, rond de 1000 dit een paar minuten volgehouden en vandaag, zondag 14 januari, de 3500 aangetikt en een poosje 160 op de teller gedraaid. Dit overigens zonder enig probleem. Oliepeil blijft momenteel keurig in het midden van de peilstok staan. Valt me niet tegen.

Vooral de (nog voorzichtige) tussensprintjes blijven leuk; een dergelijke versnelling ben ik van mijn vorige auto, een Baleno niet gewend.
 
Bovenaan Onderaan