Roomster beklad met verf

Bothje

Heel gewoon lid
Werd zondagmiddag om kwart over één door een buurtgenoot, die langs wandelde met z'n hond, gewaarschuwd dat de koplampen en motorkop zijn bespoten met een soort verf.
Auto komt net van de hersteller af waar de motorkap, bumper en zijschermen zijn hersteld van steenslag, dus dit was behoorlijk schrikken. Vannacht schijnt het erg rumoerig te zijn geweest en de melder zei dat het rond een uur of 4 vannacht zou zijn gebeurt. Er zijn meerdere wagens met een lichte lakkleur behandeld met een bruine substantie. Politie wilde niet komen en de man wist te melden dat met wasbenzine de zaak te verwijderen is.
Ter plekke gekomen is het spul hard en zelfs van de koplamp is de verf met de nagels niet te verwijderen. Gelukkig heb ik wasbenzine in huis en met een zachte doek is het inderdaad te verwijderen. Spul lijkt op tectyl, als de wasbenzine verdampt wordt het weer hard, dus ruim met de wasbenzine omgesprongen en inderdaad alles lijkt op te lossen. De fles is bijna helemaal gebruikt.....
Na de wagen gewassen te hebben met de normale shampoo en washmit lijkt het alsof er niets gebeurt is.

Foto's volgen.
Dader zal wel op het graf liggen :1439:
 

Maarten

Forumguru
En lol dat ze hadden....

Blij dat er geen blijvende schade is!

Misschien toch nog even claimen bij de verzekering?
De ervaring leert dat je ondanks dat je het zelf hebt opgelost, toch recht hebt op een vergoeding!
 

cvegreen

Forumguru
Welke flauwe plezante houd zich daarmee bezig ?
Auto's van onbekende mensen bekladden met verf of iets dergelijks . Je zou voor minder schrikken of boos worden toch ? Gelukkig gaat het er met wasbenzine af , maar prettig is anders natuurlijk . Hopelijk krijgen zei die flauwe plezante te pakken en word hij goed gestraft . Ik heb in mijn jonge jaren ook wel stoten uit gestoken , maar meer dan mezelf belachelijk gemaakt heb ik eigenlijk niet .
 

Gieliovd

Forumguru
Stakkers.... doet me denken aan jaren en dan ook jaren geleden dat we een nieuwe Ford Transit bus hadden, op het erf, achter een hek.

Op een morgen kwamen we buiten en was de voorkant niet langer blauw maar bedekt in 2 vierkante meter knal oranje verf.

Je zou ze afschieten.

Klein tipje, behandel de betreffende plek weer even goed met autowax dan is de lak weer beschermd! Je hebt nu alles eraf gepoetst dat de lak beschermd.
 
E

Ex-lid 1929

heb je ook aangifte gedaan van vernieling / beschadeging
als er namelijk toch nog iemand verder op in de buurt is opgepakt kan hij namelijk ook voor deze schade berecht worden.
 

Fabia

† In Memoriam
Belachelijk, wat heb je toch van asocialen in de maatschappij. Eens kijken of het ook zo lollig vinden al we hun spullen onderspuiten.
 

Constant

Erelid
En je hebt gelijk een nieuwe wax-laag aangebracht hoop ik.

10 jaar terug is ditgebeurd met mijn Golf III, net gekocht als jonge tweedehands van 2,5 jaar oud, nog glimmend van de oplevering toen iemand er zilververf overheen heeft gespoten. Kreeg het er na veel poetsen weer af (inderdaad wasbenzine) en achteraf gezien geen schade. Wel gelijk mijn auto in de wax gezet.

Ook toen was de politie teleurstellend in de reactie, eerst werd gezegd: "verwijder de verf voordat u aangifte komt doen, anders wordt de schade erger". Kom je na lang poetsen aangifte doen bij het politiebureau, zegt de agent "u kunt geen aangifte doen, want ik zie geen schade". Raar verhaal dus. Bovendien kun je altijd aangifte doen als je meent slachtoffer te zijn van een misdrijf, ook als de politie het er niet mee eens. Maar blijkbaar moesten de misdaadstatistieken omlaag, want de agent bleef hardnekkig weigeren om aangifte op te nemen.

En er heeft ooit iemand afbijtmiddel over de voorruit van de Golf gegooid, waardoor er een hele lichte sluier over de ruit zat.
 

Constant

Erelid
Ik heb 'm niet zelf bedacht, kreeg 'm destijds van iemand anders :D

sorry, had over jouw tip heengelezen :worshippy:.
 

Bothje

Heel gewoon lid
Ben net terug van mijn werk.
Omdat het "verse" lak is ga ik morgen even terug naar het schadeherstelbedrijf die de motorkap etc. heeft gespoten om hem advies in deze te vragen.
Ook morgen wordt door mij elektronisch aangifte gedaan. Als iedereen dit doet bij mij in de buurt kan er een spoor worden gevonden.
 

Bijlagen

  • IMG_6647.jpg
    IMG_6647.jpg
    90,5 KB · Weergaven: 57
  • IMG_6646.jpg
    IMG_6646.jpg
    90,9 KB · Weergaven: 36
  • IMG_6649.jpg
    IMG_6649.jpg
    86,9 KB · Weergaven: 52
  • IMG_6650.jpg
    IMG_6650.jpg
    94,8 KB · Weergaven: 42
  • IMG_6654.jpg
    IMG_6654.jpg
    96,1 KB · Weergaven: 50

Bothje

Heel gewoon lid
Nog meer .....
 

Bijlagen

  • IMG_6657.jpg
    IMG_6657.jpg
    77,7 KB · Weergaven: 21
  • IMG_6660.jpg
    IMG_6660.jpg
    86,2 KB · Weergaven: 21
  • IMG_6663.jpg
    IMG_6663.jpg
    91,7 KB · Weergaven: 18
  • IMG_6666.jpg
    IMG_6666.jpg
    94,6 KB · Weergaven: 15
  • IMG_6667.jpg
    IMG_6667.jpg
    90,4 KB · Weergaven: 19

Bothje

Heel gewoon lid
Zelfs op de achterbumper vond ik spetters...
Blij dat ik toch wasbenzine in huis had, want wat gebeurt er met de lak als het tectyl spul er nog langer op was blijven zitten?
 

Bijlagen

  • IMG_6668.jpg
    IMG_6668.jpg
    93,9 KB · Weergaven: 21
  • IMG_6671.jpg
    IMG_6671.jpg
    92,4 KB · Weergaven: 32
  • IMG_6672.jpg
    IMG_6672.jpg
    84 KB · Weergaven: 18
  • IMG_6673.jpg
    IMG_6673.jpg
    91,3 KB · Weergaven: 24
  • IMG_6680.jpg
    IMG_6680.jpg
    83,5 KB · Weergaven: 17

Bothje

Heel gewoon lid
Na veel gezweet in de stank van de wasbenzine en de hulp van wat Meguiars wasmiddel de wagen weer schoon gekregen.

Ik zit zo naar de foto's te kijken en dan zie ik het invalide symbool, wat ik zelf heel erg gewend ben, dan denk ik van hoe laag ben je in niveau gezakt om dit uberhaubt te doen bij een invalide medemens.
Zielige lafbekken :1439:
 

Bijlagen

  • IMG_6674.jpg
    IMG_6674.jpg
    94,6 KB · Weergaven: 31
  • IMG_6676.jpg
    IMG_6676.jpg
    95,2 KB · Weergaven: 19
  • IMG_6678.jpg
    IMG_6678.jpg
    93,6 KB · Weergaven: 51
  • IMG_6679.jpg
    IMG_6679.jpg
    96,5 KB · Weergaven: 29

LenK

Forumguru
hoe laag ben je in niveau gezakt om dit uberhaubt te doen bij een invalide medemens.
Zielige lafbekken :1439:
Wat dat betreft kent het schuim geen remmingen. Een tijd geleden was in het nieuws dat er een brommobiel het water in was geduwd. Total loss natuurlijk.
En hoe vaak worden bejaarden niet beroofd, bestolen of bedrogen?
Opsluiten en de sleutel weggooien!
 

Ronnie

Forumguru
Zelfs op de achterbumper vond ik spetters...
Blij dat ik toch wasbenzine in huis had, want wat gebeurt er met de lak als het tectyl spul er nog langer op was blijven zitten?
Misschien een (te laat) tipje:
Op bitumen gebaseerd materiaal is niet schadelijk voor de lakken, en het is zeer makkelijk te verwijderen met dieselolie of kerosine(petroleum), of terpentine. Dit zijn ook allemaal aardoliedestilaten.
Dus ook wanneer je op een fris geasfalteerde straat allemaal teerplekjes op je auto hebt gekregen, een doekje met een beetje diesel en het vliegt eraf!
 

cvegreen

Forumguru
Ik heb me ook al enkele keren suf gepoetst over die pikzwarte smurie die je soms op je wagen krijgt als je langs en net gerepareerde weg gereden hebt . Ik zal deze tip onthouden voor wij nog eens van die vieze smurie op onze auto hebben.

Bothje , dat is echt zielig als ik dat zo zie . Je zou er bij gaan huilen als je dat ziet , zeker als je wagen net hersteld is . Dat je een mindervaliden kaart hebt , dat ben ik ook gewend te zien , mijn vader had er eentje en mijn schoonvader heeft er ook eentje . Ik had ze trouwens niet opgemerkt , terwijl ze zo opvallend geplaatst is .
Ze hebben toch geen enkel respect meer voor de medemens . Die velgen staan trouwens super mooi onder je roomster . Dat is een mooie roomster zo , die kleur + die donkere velgen , mooi. Zonder die vreselijk lelijke smurie natuurlijk he .
 
Bovenaan Onderaan