Ron-OC

Ron-OC

Senior Member
B813-FD63-C340-482-A-9510-C7-AD2895-CA84.jpg


Morgen naar de poetser, vrijdag ophalen. Laadpunt inmiddels geïnstalleerd + 8 extra panelen dus thuis opladen.

Gr Ron
 

EdK

Forumguru
gemiddeld op een 20 a 25 en dan liefst nog met een 3 fase meter !
Maar goed al heb je er 40 op het dak liggen, de winter periode ga je dan ook niet redden
 

Ron-OC

Senior Member
Ik weet het, met nog twee jaar salderen zou ik redelijk uit moeten komen, maar daarna niet meer. Maar dat zie ik dan wel weer.

Gr Ron
 

EdK

Forumguru
Familie lid heeft er 40 op dak liggen , maar geen gas aansluiting en dus gehele huis op elektra.
Die houd momenteel nog zat over aan KWh die nu dus uitbetaald worden.
Maar zijn gehele opbrengst over het jaar dekt zijn verbruik makkelijk en krijgt op dit moment alleen maar geld toe.
Als hij straks een laadpaal van 11KW / 400V gaat plaatsen zal het er om hangen op jaarbasis en is de kans aanwezig dat er op zijn schuur er nog wat bijkomen zodra die is gebouwd
 

Ron-OC

Senior Member
We gaan het meemaken ! Het hangt een beetje van de persoonlijke situatie af of je überhaupt wilt nadenken over een EV. 30km woon-werkverkeer retour met de Enyaq gaat bij ons prima icm een 11KW eigen laadpunt. De spaarzame lange ritten hielden we al altijd een uitlaat voor de honden. Daar komt dan nu een laadsessie bij. Komt ook bij dat we een inruilbod kregen op de Kodiaq wat erg goed was. Daar de subsidie voor de Enyaq nog bovenop maakte het erg aantrekkelijk om de stap te maken.
 

EdK

Forumguru
of je überhaupt wilt nadenken over een EV.
Mwah dat wil ik wel !
En ik denk momenteel het meeste over mensen te vinden die me belangeloos een donatie doen zodat ik dan met de inruil van me bestaande wagen een EV zou kunnen aanschaffen.
En denk dat dit voor een groot deel van de mensen geld !
Want ook met een subsidie van het rijk dan is het voor mij nog niet weggelegd om die overstap te kunnen maken....
 

EdK

Forumguru
Ja hallo daar kan ik niet aan doen !
Is zelfde als met meetengreet dat word ook groen als ik er spaties tussen zet... :cool:
 

Ron-OC

Senior Member
Kreeg net telefoontje van de SkIda dealer. De Enyaq is ook voorzien van de nieuwste software. Das wel lekker.

Gr Ron
 

hemi24

Forumguru
Wat zitten daar voor velgen onder? Weet je zeker dat die wel onder een Enyaq gemonteerd mogen worden..?
 

hemi24

Forumguru
Zijn mooie velgen!
Lijken op de GMP Matisse, of zijn het wellicht zelfs..?

Ik zou even bij de dealer navragen of deze qua gewicht wel geschikt zijn voor montage onder een Enyaq..! :pieker:
 
Bovenaan Onderaan