Ron-OC

Ron-OC

Senior Member
zal me even voorstellen hier. Ron, redelijke tot grote petrolhead en autoliefhebber. Nog nooit in het bezit geweest van een Skoda, maar vanmiddag een nieuwe Skoda voor mijn vrouw besteld. Zelf in het bezit van een 51 jaar oude Alfa in trackday/race trim en een Suzuki Jimny voor de boodschappen. Ik ben inmiddels overtuigd van de meerwaarde van forums als deze, je kan er een schat aan informatie weghalen.

Nu in afwachting van de nog te bouwen Kodiaq sportline 1.5 DSG in de kleur crystal black. Als optie voorzien van panodak en elektrisch bedienbare achterklep met Canton geluidsinstallatie. Verwachte aflevering medio juli 2019.

Gr Ron
 

Ron-OC

Senior Member
Dank voor het welkom. Zal veelal lezen hier, het is de auto van mijn vrouw de Kodiaq en daar verander ik doorgaans niet zoveel aan. We hebben een Leon ST ingeruilt en daar heb ik nooit wat aan gehad in die 4 jaar en 50dkm. Ook ik was erg aangenaam verrast door de Kodiaq. Een stuk stiller dan de Seat, motor net wat meer koppel dan de 1.4 van de Seat en echt mega veel overzicht zo hoog op de weg. Met 140km/u zoeft het lekker op de snelweg en is het een luxe hoge limousine. Het is een kwestie van persoonlijke smaak maar de Sportline was precies wat we zochten wat betreft uitstraling en interieur. Dat had ik 4 jaar geleden ook met de FR uitvoering van de Leon ST. We zochten een auto met een ruime kofferbak, we gaan er altijd mee op vakantie en het aanbod was erg scherp.

Wat betreft mijn auto’s is dat wel anders. Heb vanalles gereden, 25 jaar Alfa, M3, M5 maar ik blijf toch een voorkeur hebben voor klassieke Alfa’s. Met 100km/u dezelfde beleving als in een M3/M5 met 250km/u en echt basic autorijden (lees werken) met een lekker geluid. Ik ben geen originaliteitsfreak, sterker nog, ik pas altijd alles aan.

Mijn huidige Alfa Romeo Giulia 1300TI uit 1968 wilde ik 14 jaar geleden al kopen, maar de toenmalige eigenaar wilde er niet vanaf. 2 jaar geleden is het gelukt hem over te halen. We hebben hem helemaal opgeknapt en aangepast. Verlaagd, andere dempers, grote remmen, achteras met sperdifferentieel, ander interieur, waarvan veel zelf gemaakt en bekleed, lekker race-stuur en time-period kuipstoelen. Er zit een 2.0 motor in met 150PK. Die wordt nu vervangen door een 2.1 Cosworth motor die ong. 180pk moet gaan opleveren. Daar ga ik het voorjaar, zomer en najaar van genieten.

SIWqdmMn.jpeg


Als de Alfa klaar is ga ik eens verzinnen of ik de Jimny nog een tijdje houd of dat ik iets kleins en snels ga bouwen voor erbij, ik heb namelijk geen auto nodig voor woon/werk. Het is dus echt voor de hobby.

Gr Ron
 

CDK

Forumguru
Welkom Ron, bedankt voor je uitgebreide voorstelling en je leuke verhaal. Ik ben ook van het aanpassen, maar zo’n Alfa zou ik lekker origineel laten :) Ondanks dat wel respect dat je het toch doet. Veel plezier met de Kodiaq en nog veel meer met de Alfa toegewenst!
 

Ron-OC

Senior Member
De Alfa gaat het echte Nord-geluid zeker houden met de inlaatkelken en het race-spruitstuk. Het blijft dezelfde motor met wat aanpassingen.

Heb een tijdje gezocht, maar kan niet echt veel foto’s vinden van de kleur Crystal Black. Heb wel een filmpje van een Suberb in deze kleur gevonden.
ziet er mooi uit.

Gr Ron
 

Ron-OC

Senior Member
Even een update van de Kodiaq, hier ook wel de “streekbus” genoemd, man wat is het een hoge berg auto. Vrouwlief heeft er inmiddels 5dkm mee gestuurd en hij bevalt haar erg goed. Auto is voor de winter voorzien van een set 19 inch wintervelgen, in bijpassende kleur. Het enige wat ik nog heb laten doen is een glascoating laten aanbrengen. Vakantie is echt genieten, ruimte zat en heerlijk comfortabel.

wintervelgen

26260-A7-E-9-CF2-42-E7-9-C92-EACC1-B691598.jpg


Zomervelgen

6-FFE4159-3229-430-E-AFF4-FDC26-F64-D346.jpg
 

Ron-OC

Senior Member
Lees mee op het forum, maar weinig nieuws te melden tot nu toe. De Kodiaq doet waarvoor ie is gemaakt, geen storingen in 2.5 jaar en erg prettige kilometers. Het is de auto van mijn vrouw. Intussen heb ik de hobby uitgebreid en heb zelf naast de 1968 Alfa nog een 1970 Chevrolet C10 Pickup met 5.7 V8 en reed tot deze week in een Mini R53 JCW. De lol van mijn hobby zit hem ook in het sleutelen dus succes verzekerd. Deze week de Mini verkocht en ik wilde een onderhoudsvrij klein autootje voor dagelijks gebruik. Eigenlijk verrassend uitgekomen op een Seat Mii electric van 2020. Stond naast een Elektrische Citigo maar die had geen parkeersensoren en geen metallic lak. Ook heb ik nog 2 jaar fabrieksgarantie op de Mii, itt de Skoda. En het rijdt echt grappig zo’n kleine EV.

edoch, stonden op de Mii te wachten, vrouw verdwenen. Teruggevonden in een Enyaq……. Dat vond ze wel wat. Haar sleutels aan verkoper gegeven kon hij tijdens rit in de Mii de Kodiaq goed bekijken. Lang verhaal kort, kreeg een aanbod wat icm de subsidie wel heel erg aantrekkelijk was. Wij rijden de auto’s privé, geen lease of andere constructies. Dus vandaag de Seat Mii en een Enyaq gekocht. Beide met subsidie. Heb voor mijn garage zelf plek voor laadpunt. Dus geen gezeur met bezette palen, altijd plek voor de Enyaq of de Mii. Heb dak vol zonnepanelen, dus elektrisch is voor ons gewoon erg aantrekkelijk. En ik heb als petrolhead al 30 een klik met klassiekers en hothatches dus voor de hobby nog wat benzine verbruikers. Enyaq komt in augustus. Kleur graphite grey metallic, het is de 60 uitvoering met optionele 20 zwarte velgen. Ik ga de topics Enyaq eens volgen !

Gr Ron
 
Bovenaan Onderaan