Roffels O3C racing blue

Rofffel

Forumguru
Omdat ik het toch niet kon laten heb ik even een velg ervoor gehouden en daarna met Snapseed (echt een aanrader) op mijn telefoon bewerkt. Verwacht geen wonderen maar dit is het resultaat:
360.jpg

Laat de zomer maar komen!!
 

Japanese Power

Donateur
Ik heb snapseed jaren gebruikt. Kon je in no time je foto een heel toffe bewerking geven. Nadeel was dat snapseed het formaat enorm verkleinde. Eigenlijk hetzelfde als wat Insta doet.
 

dimi74

Banned
Wielen zullen netjes staan in combinatie met de verlaging.
Met de oplopende tempraturen kunnen ze er volgende week al onder :jaja:
 

Rofffel

Forumguru
Zo, de spacers zijn binnen.
Deze zijn dan van Eibach en de bouwkwaliteit vind ik beter ogen dan van H&R, goed spul.
Laat t nou eens wat beter weer worden!!
Komt er alsnog weer vrieskou aan :(
 

HarrieSkoda

Forumguru
Zo, de spacers zijn binnen.
Deze zijn dan van Eibach en de bouwkwaliteit vind ik beter ogen dan van H&R, goed spul.
Laat t nou eens wat beter weer worden!!
Komt er alsnog weer vrieskou aan :(

Fotootje ;)? Altijd leuk om je eigen topic van foto's te voorzien!
Heb je zowel de H&R als de Eibach, die je nu in je bezit hebt, in handen gehad?

En voor welke maten heb je uiteindelijk gekozen?
 

Rofffel

Forumguru
Ik heb altijd H&R spacers gehad dus ken de H&R. Had nog nooit Eibach gehad maar zoals ik zei, zijn deze zeker van vergelijkbare, misschien wel van betere kwaliteit.
Heb 2x20mm voor en 2x25mm achter gekozen.
 

Rofffel

Forumguru
Het resultaat mag er wezen:
360.jpg

360.jpg

360.jpg


Inmiddels de Skoda naafkappen binnen gekregen uit Engeland en zien eruit als origineel, lang leven Ebay!

Het rijdt wel echt lekkerder dan de 17" winterbanden.

Hij is qua exterieur bijna af.

Resumé:
Voor 7.5J ET 51 met 20mm spacers (ET31)
Achter 7.5J ET 51 met 25mm spacers (ET26)
Perfect fit, wel iets meer kans op steenslag aan de zijkant, daar het voorwiel goed aansluit.
 

Rofffel

Forumguru
Hier weer even stof afblazen.
Inmiddels heb ik niet stilgezeten.

Ik heb een highline achteruitrijcamera klaar liggen voor de inbouw.
Evenals een honingraat grill icm led knipperlichten.

Ik heb de deuren allemaal geïsoleerd met Silent Coat.
Begonnen met ontdreuning (4mm).
Daarna overheen noise isolator, afgetopt met een sausje van soundabsorber.

Omdat foto's meer zeggen dan 1000 woorden heb ik 1 deur (was hier nog niet helemaal klaar):
360.jpg

360.jpg

360.jpg


Het verschil is magistraal. In de cabine is het aanzienljk stiller. Ik ga de wielkuipen en het motorruim ook nog aanpakken.
Als ik de achteruitrijcamera ga installeren plak ik lekker verder haha wagen is straks wel 10kg zwaarder dus zal mijn gewicht moeten verlagen om vooruit te kunnen komen ;)

Had ook de intentie om de doorhandlelights direct uit te voeren maar aldoende kreeg ik een aantal vragen die inmiddels beantwoord zijn.

Verder zal de Octi 15-08 gechipped gaan worden waarbij DSG en motor op maat worden afgesteld.
 
Laatst bewerkt:

Rofffel

Forumguru
Vandaag naar TVS engineering geweest om zowel de motor als de DSG aan te laten passen op maat.
Geweldige service en zeer vriendelijk geholpen door Rico.
Primair doel was het aanpassen van de DSG maar de motortuning is natuurlijk ook leuk.

Met een resultaat dat boven mijn verwachtingen lag:
157pk en 327nm!

Erg blij met het resultaat. Vooral de DSG rijdt 100 maal beter.

Op het einde van de dag nog even met @CBreedijk gesproken, die even zijn TVS sticker op kwam halen ;).

Een aantal foto's:
360.jpg


360.jpg


360.jpg


360.jpg
 
Laatst bewerkt:

Rofffel

Forumguru
Zo, na een grondige detailbeurt heb ik in de achterlichten de richtingaanwijzers en achteruitrijdverlichting omgebouwd naar LED.
Daarbij lampen van Xenonlamp besteld en verschil is echt absurd groot.
Achteruitrijdlicht is helemaal absurd sterk.
Foto's volgen.
 

Rofffel

Forumguru
Vandaag eindelijk tijd vrij kunnen maken om de Honingraatgrill en LED-blinkers in de koplampen te installeren.

De honingraatgrill was stiekem meer werk dan verwacht omdat de grill thermoplast bevestigd was in de bumper.
Derhalve alles voorzichtig los moeten halen met een soldeerbout om te voorkomen dat er geen vlees meer over was voor de andere grill.
Omdat ik de wielkuipen er toch al uit had, direct dit geisolleerd en gedempt.
En omdat de voorbumper er toch al af was, even snel de koplampen gedemonteerd om LED richtingaanwijzers erin te zetten.

Van de week al LED richtingaanwijzers en achteruitrijdverlichting geinstalleerd in de achterunits.
Maakt een veel moderne uitstraling EN zijn veel helderder.

Ik zal binnenkort weer even foto's uploaden van het resultaat.

360.jpg

 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Op je Youtube-filmpje lijkt het dat je knipperlichten niet gelijk gaan. Is dat in het echt ook zo opvallend?
 
Bovenaan Onderaan