Risenation HOF 2k23

leon-cupra

Forumguru
Niet oordelen over mijn kennis van air want je weet niet wat mijn kennis over air is.
Heb er ook al genoeg over gelezen en gezien.
Dat jij het veilig vindt wilt daarom niet zeggen dat het veilig is (ik spreek mij ook niet uit af het al dan veilig is). Dat aftermarket systemen even veilig zijn omdat het een afgeleide is van wat constructeurs gebruiken kan jij ook niet staven met enkel jouw mening en beperkte ervaring van een paar kennissen met air. Nogmaals, een autoconstructeur spendeert een veelvoud budget aan veiligheidscontrole.
Dat een overheid er dan ook geen interesse in toont is dan ook nogal wiedes. De overheid heeft genoeg andere belangrijkere zaken aan te pakken dan de hobby van een paar 1000man. Zeker als er dan veiligheid mee gemoeid is.
 

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Waarom kan het dan wel in andere landen? Waarom hebben ze daar dan wel geoordeeld dat het veilig is. En ik ken wel wat meer ervan dan, "gehoord van enkele die er op rijden" , enige onderzoek wat ze moeten doen is eens kijken naar de buurlanden, maar zoals ik al zei beboeten ze hier liever want dat levert op ;)
 

EdK

Forumguru
één Europa, duizende verschillende regeltjes en wetten
Wat had jij dan verwacht ??
Zijn maar twee dingen in europa uniform geregeld en dat is de Euro munt eenheid en de CEE Form WCD's
Verder kan ik niets meer bedenken .......

Maar goed het begin is er....
 

leon-cupra

Forumguru
@JeSko ken je het volgende, iets wat we in Temse enorm veel gebruiken : als persoon X in de Schelde springt, moet jij er dan ook in springen?
Het is niet omdat het in een ander land wel kan dat het hier ook moet kunnen. In Afrika bestaan er veel minder regels op vlak van auto-wetgeving. Moeten we het dan hier ook op die manier invoeren?
 

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Ik ken soortgelijke spreekwoorden maar die beantwoorden men vraag niet, dus nogmaals, waarom elders in Europa wel, en hier niet? En ja, dan spreken we niet over Afrika, dat is een geheel ander continent met veel minder regels en te behalen normen, kromste vergelijk mogelijk.
 

leon-cupra

Forumguru
@JeSko heel simpel, omdat het geen prioriteit heeft om 1000 liefhebbers ingrijpende aanpassingen te laten doen aan hun wagen. En daarnaast om de veiligheid niet in het gedrang te laten komen.
 

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

De inspanningen zijn minimaal om duizenden, want het zijn er echt wel veel meer dan duizen, tevreden te stellen. Dat is geen excuus, gewoon een drogreden om te kunnen blijven beboeten, deze staat draait vierkant maar wel op boetes en taksen. En dat is het laatste wat ik erover zeg.

@Cars076

Ja man schitterend toch en ik snap helemaal wat je bedoelt. Goed laag is mooi, maar camber laag en dergelijke is ook niet aan mij besteed.
 

leon-cupra

Forumguru
@JeSko die inspanningen zijn niet minimaal. Wetteksten opmaken is iets van lange adem. En dan spreken we enkel over het maken van de wetteksten.
Daarnaast is nog het aspect veiligheid. Kan jij mij studies tonen die aangeven dat airride veilig is en niet voor meer ongevallen zorgen? Wss niet dus welke politieker gaat dan zijn hand in het vuur steken voor een paar 1000 liefhebbers.
Jij reageert hier ook als liefhebber, puur emotioneel, een politieker die zal moeten beslisen of airride toelaatbaar is zou dit op een rationele manier moeten doen.
 

EdK

Forumguru
Offfff die politieker moet ook een liefhebber zijn , dan word het emotie en rationeel..... tsja en dan komt er helemaal niets meer uit... :koffie:
 

leon-cupra

Forumguru
Die politiekers nemen dan originele luchtvering. Kan je software-matig de wagen lager leggen en ben je volledig in regel :deuk:
 

EdK

Forumguru
Den keen half jaar terug dat ik een Golf zag rijden met ook die velgen/wielen zo scheef staand.
Sorry maar toen ik dat zag had ik echt zoiets van "dit hoort niet op de openbare weg !! "
 
Bovenaan Onderaan