Rijbereik hybride

floyd2

Forumguru
@floyd2 welke waarde is dat in obdeleven? (Om de soc te lezen?)
In Engine "Live Data" aan kiezen en dan zoeken op de tekst zoals in screenshot.
Mijn Dashboard gaf ±23% accu aan op dat moment.
De onderste is ook leuk, mijn teller staat op 23345km dus dat zou zeggen dat ik een kilometer of 9000 elektrisch heb gereden(samen met de vorige eigenaar:sneaky:

Bijlagen

• battery-ICE.png
    battery-ICE.png
    59,7 KB · Weergaven: 41

Jessedew

Forumguru
Dat je kan zien hoeveel je op benzine gereden hebt is best nuttige info, ook voor eventueel latere verkoop. Alhoewel een weinig gebruikte accu ook een betere SOH zal hebben op langere termijn? Tov iemand die frequent laadt.? Waar je ook dus het e.e.a. uit kunt afleiden.

Leuk dit te lezen. Wij hebben echt net afgelopen vrijdag onze Octavia Combi 1.4 TSI PHEV gekocht en opgehaald.
Toevallig kreeg ik er een rapport bij met 87% SoH, dus zeker niet ontevreden.

Hij is van november 2020 (dus facelift) met 135.000 op de teller ongeveer. Vooralsnog heel blij mee.

Qua laden kan ik het je ook vertellen, de boordcomputer geeft namelijk tussen de 4h 15m en 4h en 45m aan als ik hem hier met 1% in het stopcontact steek. We hebben (nog) geen laadpaal bij huis, dus die informatie kan ik je niet precies geven.

Aangezien een PHEV doorgaans een 1-fase is, zal het misschien iets sneller zijn maar ik verwacht niet heel veel sneller.

De tip van Live Data zal ik eens proberen op te zoeken. Zou lekker zijn als je rekening kunt houden met een lagere kilometerstand van de benzinemotor dan hij werkelijk heeft staan op de teller.

Jessedew

Forumguru
Gefeliciteerd met je aankoop, soh is bii die km stand zeker niet verkeerd! Gelet op de kilometerstand, heb je nog noemenswaardige bijzonderheden qua reparaties te melden? Of is tie tot op heden foutloos (muv reeds bekende terugroepacties) heb zelf 60k op de teller dus benieuwd of er wellicht nog verrassingen aankomen. Hoop zelf dat die beperkt blijven tot na 200.000km.

Jeroen van Arkel

Actief lid
....
Voor mij is het gebruik in en rond de woonplaats alles elektra. Langere afstanden (meer dan ca. 45km enkele reis) hybride modus.
....
Rijd jij altijd in de hybride stand? Ik rijd alleen in EV stand tot de stroom op is. Maar voor korte routes is er altijd wel een laadpunt en is parkeren laden. En ik heb een r line 272pk phev tayron sinds half januari

Laatst bewerkt door een moderator:
Gefeliciteerd met je aankoop, soh is bii die km stand zeker niet verkeerd! Gelet op de kilometerstand, heb je nog noemenswaardige bijzonderheden qua reparaties te melden?
Pfoeh, elke auto is natuurlijk anders, daar moet je wel rekening mee houden.

Die van ons sinds de 60k beurt (dus in ~70k kilometers daarna) 8 nieuwe bougies gehad, het schakelmechanisme van de versnellingsbak, 2x High Voltage laadaansluiting als excessen. De rest zijn groot en klein onderhoud met de daarbij horende dingetjes.

Het schakelmechanisme zie ik geen kosten bij staan. De High Voltage was de eerste keer ~500 incl. btw, tweede keer ~150 incl. btw. Zal wel iets van een coulance op die 2e hebben gezeten. Bougies zitten op ~50 incl. btw per stuk lijkt het.

Jessedew

Forumguru
Precies wat ik verwacht had, helaas niet goedkoop, maar ook weer geen extreme excessen. Hoogvoltage geneuzel is gewoon iets wat je hebt met dit soort auto's. Bougies dat heb je met elke benzine auto ook. En het schakelmechanisme, dat is dan even de vraag wat daarmee was, maar ook heeft dat te maken met DSG en vrij complexe techniek (wat bij de 1.5 tsi, niet hybride, ook wel kan voorkomen). Hangt er ook nog vanaf hoe de vorige eigenaar ermee gereden heeft ook, dat weet je ook niet, heel rustig of lekker door stampen.

Maar bedankt voor deze inzichten, dit is wat ik wel een klein beetje verwacht voor mijn O4 qua kosten. Had voordat ik deze kocht, voor de lol ook onderhoudshistorie opgevraagd van een PHEV met 170k en daar kwam iig ook iets uit met de mechatronic, dus vergelijkbaar.

Nu haal ik normaliter de 130k pas over 4 of misschien 5 jaar, dus eer dat ik aan de beurt ben duurt het hopelijk nog even. En heb nog een jaartje garantie momenteel.

Haha lekker. Eerst goed van genieten dus maar!

Wij rijden ~25.000 km per jaar, dus hier gaat het wat sneller. Heb ook bij wat andere Octavia, Golf en Passat PHEV's wat gekeken naar hun historie qua onderhoud, die hebben allemaal de 1.4 TSI PHEV erin hangen (de iets oudere). Zag op zich geen rariteiten hoor, daarom heb ik ook voor deze gekozen. Er stond ook een 1.5 TSI DSG te koop, maar gezien ons overschot aan stroom thuis en dat ik wel voorstander ben van elektrisch, hiervoor gekozen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan