Review Fiscon Kufatec Bluetooth Carkit

Tallguy

Forumguru
hmmm...ik kan net nog niet de knopjes duidelijk zien. Ik dacht me te herinneren van een proefrit dat links het volume zit, maar wat zit rechts?
 

van inkel

Forumguru
Ik dacht me te herinneren van een proefrit dat links het volume zit, maar wat zit rechts?

Klopt volume zit links (ook de nummer vooruit en terug)
Rechts zit (bij mij tenminste) de bediening van de boardcomputer, dit zit niet meer op de stengel van de ruitenwisser. Met de rechter koppen op het stuur bedien je de Fiscom. Werkt perfect met de Nokia E66.:xyxthumbs:
Zeker een aanrader en als je naar Emiel gaat dit ff via het navigatieforum regelen, scheelt ook nog in je portomonee.:smirk:

PS ff een tipje mijnerzijds voor de nokia gebruikers die Outlook gebruiken om te syncroniseren. Zorg dat er geen telenoonnummers in het veld andere telefoon staan. Hier wordt je niet wijzer van, de Fiscom vind dan geen tel. nummer en zet maar de achternaam in het nummerveld.
 

Tallguy

Forumguru
@Hemi: Thx man. Is iets duidelijker. Alleen weet ik uiteraard nog niet wat ik kan verwachten qua knoppen. Ik ga voor een Elegance, dus da's 3-spaaks, maar ik verwacht niet dat dat iets zegt over de rechterknoppen op het stuur.

Begrijp ik wel uit jouw reactie dat ongeacht wat er voor knoppen zitten (wel of geen telefoon) ik die Fiscon ermee kan bedienen (dus ook gesprekken kan aannemen, ophangen)?

Wat ik dus eigenlijk vraag is: hoe bedien je nu dan je telefoon als je stuurwiel niet de knoppenheeft zoals beschreven op pagina 131? Moet je dan via het menu een gesprek initëren of kan je de knoppen zoals beschreven op pagina 126 her-programeren? (dat laatste zou interessant zijn om uit te zoeken via de VAG-COM module voor de mensen die dat hebben).

Ik zal de dealer ook eens vragen of je niet een multi-functie stuurwiel kan aanvragen bedoeld voor een telefoon (en dat uiteraard zonder extra kosten)
 

nomad

Senior Member
Wat ik dus eigenlijk vraag is: hoe bedien je nu dan je telefoon als je stuurwiel niet de knoppenheeft zoals beschreven op pagina 131? Moet je dan via het menu een gesprek initëren of kan je de knoppen zoals beschreven op pagina 126 her-programeren? (dat laatste zou interessant zijn om uit te zoeken via de VAG-COM module voor de mensen die dat hebben).

Je kunt zeer eenvoudig de knoppen herprogrammeren. Ik heb dat ook gedaan. Werkt prima.
 

Tallguy

Forumguru
aha! Dat klinkt goed, maar...hoe doe je dat? Kan je dat zelf via de maxidot mogelijkheden of moet je dat laten doen door de dealer?
 

nomad

Senior Member
Dat moet je laten doen door de dealer (of iemand met VCDS).
Je programmeert feitelijk het hele stuurwiel om dan. Ik gebruik bijvoorbeeld de muteknop nu om de spraaksturing te starten.
 

hemi24

Forumguru
Even voor de duidelijkheid: muteknop is Pre-FL.
Maar dat zou voor de mogelijkheid van het omprogrammeren niets uit moeten maken.
 

nomad

Senior Member
Nee inderdaad niet. Het stuur van de pre-fl is natuurlijk wel anders. Ik weet niet precies welke knoppen er op de nieuwe zitten.
 

Tallguy

Forumguru
pre-fl????

@Nomad: hoe heb jij je knoppen nu? Dan kan ik de dealer dat alvast laten uitzoeken hoe hij dat moet doen :)
En kan je dan ook nog steeds je radio bedienen via het stuur of wordt het een kwestie van " 't een of het ander" ?
 

hemi24

Forumguru
Nomad heeft een O2 van vóór de facelift ergo andere knoppen op het stuur.

Lijkt me handiger als je eerst de fiscon installeerd en dan pas de bijpassende knopconfiguratie laat programmeren.
 

Tallguy

Forumguru
PON wil ze niet her-programmeren :)

quote: Pon wil zich niet wagen aan eventueel herprogrammeren van knoppen ivm het complexe Can-bus bedradingssysteem.

Komt later dus alsnog aan bod. De Fiscon moet er eerst maar in, daarna zien we wel verder.
 

hemi24

Forumguru
Tja, als Pon het al niet durft...

Snap trouwens niet wat herprogrammeren en het bedradingssyteem met elkaar van doen hebben, maar dat terzijde..!
 

nomad

Senior Member
Het antwoord van PON is fout.
Er had moeten staan, we hebben er de ballen verstand van en geen idee hoe we dit moeten doen en dus hangen we maar een sprookjesverhaal op dat de koper hopelijk gelooft.
 

hemi24

Forumguru
Ik heb altijd het idee dat het hebben van een bepaalde "klick" of "band" met automobielen bij Pon geen voorwaarde is, om aangenomen te worden.

(uitzonderingen daargelaten: arrogant moet men wel zijn)
 

nomad

Senior Member
Anyway, we dwalen af. Ik zie Kensei wel verschijnen als ie de knoppen omgeprogrammeerd wil hebben. :worshippy:
 

hemi24

Forumguru
Kijk dat is info waar Kensei wat aan heeft!

Zit ik alleen nog met de vraag of je met de Fiscon wel je sms kan beantwoorden.
Het gedoe met de originele rSAP dat je eerst de verbinding met je telefoon moet verbreken en vervolgens illegaal zit te sms-en is ook een beetje jammer...
 

nomad

Senior Member
Ik moet nog een telefoon vinden die de sms weergeeft. Zou een ouwe 6310i dat wel doen ? Windows Mobile telefoons geven de mogelijkheid in elk geval niet. Of moet ik dan juist een "geavanceerde" Nokia hebben ?
 
Bovenaan Onderaan