Review Fiscon Kufatec Bluetooth Carkit

MarcoO2

Forumguru
Mooie review, ziet er goed uit joh! Begrijp ik het goed dat je dit aparaatje kunt gebruiken als je geen bluetooth-carkit bij je auto hebt genomen? En weet je ook wat het kost?

Er zitten best een aantal leuke foefjes op, met name alle info die je op je maxidott kunt zien! Hebbe hebbe hebbe... ;)
 

nomad

Senior Member
Mooie review, ziet er goed uit joh! Begrijp ik het goed dat je dit aparaatje kunt gebruiken als je geen bluetooth-carkit bij je auto hebt genomen? En weet je ook wat het kost?

Er zitten best een aantal leuke foefjes op, met name alle info die je op je maxidott kunt zien! Hebbe hebbe hebbe... ;)

Ja dat klopt. Ik vind zelfs dat deze beter is dan de af-fabriek versie, want daar zie ik een hoop mensen met synchronisatieproblemen en die ben ik hier nog nergens tegengekomen.

Neem even contact op met Emiel via www.electronics4cars.nl voor de actuele prijs. Als er voldoende interesse is, kunnen we eens kijken of er misschien een keer een inbouwochtend.middag gehouden kan worden.
 

MarcoO2

Forumguru
Dan is het voor mij een goed alternatief voor mijn volgende auto. Heb nu al de affabriekversie (zonder problemen overigens), dus ga 'm nu niet bestellen. Maar mijn interesse is gewekt!
 

MinT

Lid
Mijne komt ergens half januari 2010 en heb bewust voor een achteraf inbouw gekozen.
Op de shortlist staat een Parrot MKi9200 of deze (Fiscon Basic)
Ik heb ook wat offertes her en der opgevraagd. Ben dus ook geïnteresseerd.

Afhankelijk wat er nu aan radio of stuur in je auto is een plus of basic uitvoering benodigd (waar is de bediening --> stuurwiel of op je radio)

Dit zal ook de prijs bepalen en de inbouw : wie doet dit ? dat bepaalt ook een deel van de (totale) prijs...

Nog een vraagje : heb je de A2DP met de iPhone 3GS getest ? Ik krijg wisselende antwoorden van inbouwers van alleen de voorste speakers heb je geluid / gammel kwaliteit ... tot ... werkt "gewoon"
Ik wil dit icm 4-spaaksmultifunctioneel stuurwiel en de standaard radio Swing gebruiken (geen navi ivm de gilde)
Als het geluid met A2DP bij de Fiscon goed/net zo goed is dan heb ik geen parrot nodig daar deze oplossing mooi geïntegreerd is in het geheel.
 

nomad

Senior Member
Dit zal ook de prijs bepalen en de inbouw : wie doet dit ? dat bepaalt ook een deel van de (totale) prijs...

Nog een vraagje : heb je de A2DP met de iPhone 3GS getest ? Ik krijg wisselende antwoorden van inbouwers van alleen de voorste speakers heb je geluid / gammel kwaliteit ... tot ... werkt "gewoon"
Ik wil dit icm 4-spaaksmultifunctioneel stuurwiel en de standaard radio Swing gebruiken (geen navi ivm de gilde)
Als het geluid met A2DP bij de Fiscon goed/net zo goed is dan heb ik geen parrot nodig daar deze oplossing mooi geïntegreerd is in het geheel.

Inbouw is zeer eenvoudig. Hoeft een dealer niet meer dan een uurtje aan te spenderen. Of je doet het zelf.

A2DP zal ik nog even testen.
 

kammie

Nieuw lid
Interessant, ik heb hier enige tijd geleden ook naar gekeken maar ben vanwege de prijs in combinatie met toch wel wat kleine en alternatieve inbouwstations afgehaakt. Mocht er iets van een inbouwochtend/middag komen dan ben ik zeer geïnteresseerd.

MinT, mag ik vragen waar jij offertes hebt opgevraagd en of hier betrouwbare/goede inbouwers tussenzitten? Op welke prijzen kom jij uit?
 

kammie

Nieuw lid
Aangezien ik toch erg geïnteresseerd was heb ik contact opgenomen met Emiel. Ze kunnen alles inbouwen en regelen. De microfoon wordt als je dat wilt zelfs onzichtbaar weggewerkt. Ik heb voor dinsdag een afspraak gemaakt.


Ik hou jullie op de hoogte van mijn ervaringen.
 

Rallye

Forumguru
Bedankt voor de nieuwe link.

Overigens meen ik gelezen te hebben dat je met een Kufatec carkit ook allerlei ander info op je maxidot kunt krijgen. Ik ben op het moment niet op zoek naar een carkit, maar dat lijkt me zeer interessant.
 

nomad

Senior Member
Bedankt voor de nieuwe link.

Overigens meen ik gelezen te hebben dat je met een Kufatec carkit ook allerlei ander info op je maxidot kunt krijgen. Ik ben op het moment niet op zoek naar een carkit, maar dat lijkt me zeer interessant.

Je hebt niet echt doorgeklikt op de link in de eerste post van deze thread vermoed ik...
 

van inkel

Forumguru
Klein vraagje, ik heb nu een columbus met een Parrot Mki 9000.
Deze heeft de onhebbelijkheid dat tijdens een telefoongesprek er geen navigatiestem
hoorbaar is.
In m'n toekomstige bolide (ook met columbus) wil ik de fiscon in laten bouwen, krijg ik dan wel een navigatiestem
tijdens het bellen.

Heeft iemand hier ervaring mee.
 

MarcoO2

Forumguru
Dit plaatje doet vermoeden van wel, maar ik weet het niet zeker. Msschien even de vraag op het navigatieforum stellen?

edit: dat had je al gedaan zie ik! ;)

IMG_1921.jpg
 

Ronnie

Forumguru
Lijkt mij te worden veroorzaakt door de mute aansluiting op je Columbus, als je er een ander apparaat op aansluit met dezelfde functie zal er niet veel aan veranderen vrees ik.
Oorzaak is de mute op de columbus, volgens mij.
 

van inkel

Forumguru
Lijkt mij te worden veroorzaakt door de mute aansluiting op je Columbus, als je er een ander apparaat op aansluit met dezelfde functie zal er niet veel aan veranderen vrees ik.
Oorzaak is de mute op de columbus, volgens mij.

Bij mijn Nokia CK-7W werkte het wel naar behoren (navigatiestem tijdens bellen), daarom deze vraag.
 

MinT

Lid
In andere wagen waarbij carkit en navigatie af fabriek was was het bij mij zo dat het telefoongesprek altijd voorrang kreeg..

Als je een los tomtom of los carkit heb (dus niet via de mute-box) dan zal het werken hoe jij het wilt.
Alleen probeer niet stadsverkeer met navigatie tijdens een telefoongesprek te voeren.
Dit gaat aardig irriteren...

@van inkel : Kan het zijn dat je een apart luidspreker heb gehad bij de CK-7W ?
 
Bovenaan Onderaan