Review 1.6 TDI DSG

CDK

Forumguru
Wat een leuke en uitgebreide review! De wagen ziet er ook super uit :thumbsup: Bizar hoe groot de gelijkenis onder de motorkap is inderdaad :)
 

Darkside

Forumguru
@micky : bedankt voor de info over de achterruitwisser. Heb het zo ingesteld staan en zal het in de gaten houden. Wel is het zo dat bij de break ls de baan nat ligt, zelfs als het niet of beperkt regent, de achterruit toch regelmatig eens een veeg moet krijgen zonder dat de wissers vooraan moeten gaan.

@Darkside : mijn maxidot staat ingesteld op die weergave en toont idd netjes als er een voorligger is. Maar daarnaast zijn er nog 3 stappen in het front assist systeem :
- als je te dicht op een voorligger komt met te hoge snelheid toont hij dit op de plaats waar de cruisesnelheid staat (links onder in maxidot) dmv. 2 auto's met een uitroepteken ertussen. Maar wit en niet flikkerend.
- als een aanrijding dreigt dan zal hij in het gehele maxidot een rood gekleurde waarschuwing geven alsook een signaal. Maar grijpt hij nog niet zelf in.
- laatste stap is dan als je na de vorige niet zelf reageert dat de wagen voor je zal remmen

Ik had het op de eerste van die drie stappen. Die melding valt nu niet op terwijl dit bij de A3 een klein rood flikkerend lichtje in het dashboard geeft. Niet afleidend maar voldoende als waarschuwing.

Klopt idd. Maar dat is als je zonder ACC rijdt. Ik rij meestal met ACC aan en zie die melding dus zelden.
Maar idd het is wel onopvallend. Een klein beetje meer aandacht dat je te dicht op een voorganger zit zou mogen.
 
Bovenaan Onderaan