Reservewiel verschillen..

EdK

Forumguru
Bedrijfswagens worden nogal eens belast tot de max
Bij mij niet hoor............ zeg elke keer weer tegen me werkgever " VOL IS VOL " en kan je dus zeggen dat hij dan lang niet max belast is want ik stuiter nog alle kanten op met die stugge vering.... en als die wel max belast is dan is het of ik een Citroën DS (snoek) rijd zo soepeltjes veert hij dan....

En tsja die 5e band van jou is een probleem wat jezelf hebt gecreërd door die als reserveband te gaan gebruiken...
 

Canon-Eye

Forumguru
Bij mij niet hoor...
Niet als je met volumineuze spullen werkt en/of veel lucht in kastenwanden hebt zitten, maar de bedrijfswagenfabrikant zal ervan uit moeten gaan dat er ook bv. dakdekkers, metaalhandelaren etc. op pad gaan met voornamelijk zware materialen, dus daar moet de boel wel op gedimensioneerd zijn.
 

Octavia0112

Forumguru
Mss :ot: maar ben er achter gekomen dat de reserveband van me rapid een thuiskomertje is. Helaas op een pijnlijke manier achter gekomen. Gister kwam het lampje van de bandenspanning in kon toen niks vinden vanmorgen stond de band helaas plat dus net al staan wisselen :cry:
 

vleier

Forumguru
zo te horen heb ik dus geluk met mijn vorige eigenaar. Deze heeft wel een volwaardige reserveband aangeschaft (ook zelfde velgen)
 

Mark69

Senior Member
Ik heb pas de reparatiekit laten vervangen door een volwaardig reservewiel plus krik ed. Ik heb alleen niet een LM velg genomen. Heb de reparatiekit en pomp ed. nog wel in de kofferbak liggen.
 

oco1979

Forumguru
noodwiel of volwaardigreservewiel is altijd beter dan zo noodkit.
Kan hier véél feiten geven waarom deze kit niet ideaal is.
 

Renkie

Forumguru
noodwiel of volwaardigreservewiel is altijd beter dan zo noodkit.
Kan hier véél feiten geven waarom deze kit niet ideaal is.

Behalve als het "volwaardigreservewiel" geen 100% volwaardig reservewiel blijkt te zijn omdat de wielomtrek 10% kleiner is ondanks dat je een normale band om een normale velg hebt.
Een dergelijk wiel mag dan niet aan de voorzijde (aangedreven wielen) gebruikt worden anders is er kans op schade aan het diff.

Helaas weten heel veel verkopers die ook niet.
 

vleier

Forumguru
Behalve als het "volwaardigreservewiel" geen 100% volwaardig reservewiel blijkt te zijn omdat de wielomtrek 10% kleiner is ondanks dat je een normale band om een normale velg hebt.
Een dergelijk wiel mag dan niet aan de voorzijde (aangedreven wielen) gebruikt worden anders is er kans op schade aan het diff.

Helaas weten heel veel verkopers die ook niet.

Wat weten die nou altijd wel. Niet slecht bedoelt maar volgens mijn moet je een waslijst aan eisen erbij krijgen omdat de verkopers anders 4 dagen aan het praten zijn wat wel en niet mag.
En dan per dag alles apart opnoemen
dag 1 motor
dag 2 interieur
dag 3 ophanging
dag 4 de opties.
 

Paul5

Senior Member
Heb bij de sloop in NH bij Blokker een originele 17" Teron LM velg gekocht voor €60 , en toen was het zoeken naar een band die aan beide zijde van de auto geplaatst kan worden dus niet rijrichting gebonden , en toen kwamen wij uit op een 225/45 R 17 94 Y Vredestein Quatrac 5 XL met velg rand bescherming € 103,44 . Dus zonder angst op vakantie naar het buitenland.
 
Laatst bewerkt:

vleier

Forumguru
Is exterieur een optie, of een iets waar we beter maar helemaal niets over horen ?

dat is een optie die besteld kan worden voor 500 euro mer prijs. Dan krijg je een dagcursus voor het tegengaan van krasjes op de deurhendels en hoe je dakrails installeert. Daarnaast krijg je wel een gratis poetslap met reclame van je garage.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan