Reserve band ipv luchtpompje

MarcoO2

Forumguru
H

Heb ik ook met de rear entertainment. Wel besteld en nu iedereen gratis. Koekebakker clubje dat Skoda. NUL klantgericht en PON denkt dat ze overal mee weg kunnen kunnen. Nou ik voorspel dat dat gaat stoppen. Bij mijn volgende auto komt er een ontbindende voorwaarde in het contract. Bestelling en levering 1:1 anders ontbinden. Dit moet echt stoppen !
Succes. Misschien kan je dan beter tweedehands gaan shoppen.

EdK

Forumguru
Misschien kan je dan beter tweedehands gaan shoppen.
Neuhhh is niet nodig hoor, er zijn gelukkig nog een paar merken die alles excact naar wens voor je bouwen....
Alleen moet je nog even doorsparen als Skodarijder om die wagen te kunnen betalen...:deuk:

Skoda-MAN

Forumguru
Want die moet de auto afnemen bij de importeur, en als jij middels zo'n clausule de auto kunt laten staan, zit hij ermee.
Als er ook nog eens iets inkomt van aantoonbaar overmacht dan is er voor de dealer misschien mee te leven.
Ik lees 't te vaak dat de klant het veranderde product gewoon moet slikken en betalen.
Het is toch geen rolletje drop wat je koopt.

RB66

Nieuw lid
wat ook nog bijzonder is, is dat volgens de dealer er in de 21% uitvoeringen geen reservewiel zou zitten omdat deze anders niet meer in deze CO2 categorie zouden vallen.
Ik ben benieuwd of dit dan ook nog gevolgen gaat hebben.

paultie

Forumguru
wat ook nog bijzonder is, is dat volgens de dealer er in de 21% uitvoeringen geen reservewiel zou zitten omdat deze anders niet meer in deze CO2 categorie zouden vallen.

zeker weer een dealer die je iets wijs probeert te maken. :jaja: Broodje Dealer.....

Canon-Eye

Forumguru
Nee, want dan zou het extra gewicht door bv. het laten monteren van een trekhaak ook in aanmerking genomen moeten worden in het officiële leeggewicht bij de typegoedkeuring (want daar gaat het uiteindelijk om: meer gewicht is meer verbruik = meer CO2). Een en ander zou ook al snel een wegenbelastingklasse kunnen schelen...

En die spuitbus c.q. reservewiel zitten niet eens vast aan de auto gemonteerd zoals de trekhaak, het is losse uitrusting.

Helaas ben ik een klein beetje ervaringsdeskundige.
Ik ben al een keer bij de kantonrechter geweest met de autodealer. Onderwerp van het geschil: een ontbrekende optie.

1) De rechter ging niet over tot ontbindende van de koopovereenkomst omdat het bedrag dat gemoeid was met de ontbrekende optie disproportioneel was met de totale aankoopsom.

2) Hij vond wel dat de optie achteraf moest worden ingebouwd.
De dealer gaf op advies van PON bij de rechter aan dat dit (parkeerassistent) technisch niet mogelijk was. De rechter oordeelde dat hij niet iets kan honoreren wat technisch niet kan.

Mijn advies
Teken geen koopovereenkomst met L&K, Style, Ambition, Active, of Easy op de koopovereenkomst.
Laat de optielijst die opdat moment aktueel is uitprinten en onderdeel uitmaken van de koopovereenkomst.
Een zin laten opnemen met opties conform optielijst 1 januari 2016 kan ook.

Dan weet je op basis van welke voorwaarden je de overeenkomst bent aangegaan.
Een dealer kan wel aangeven dat het pakket lopende de levering is uitgekleed zonder dat hij daar invloed op heeft. Je hebt echter een koopovereenkomst gesloten met de dealer, niet met PON en ook niet met de de fabriek in Tjechië.

Ik zie vandaag dat de Skoda site recent is aangepast en nu wel aktueel is.
Op de site staan de prijslijsten van 1 januari 2016 bij de modellen inclusief de optielijsten per type.

Even terug naar het Topic.
Om meerdere redenen ben ik voorstander van een reservewiel.
Belangrijkste reden:
Ik stond rond de 23:00 uur ter hoogte van Eindhoven op de vluchtstrook met lekke voorhand doordat ik vermoedelijk een forse voorwerp (steen?) had geraakt. De behulpzame man van de ANWB bekeek het probleem. Hij zei dat gezien mijn kenteken hij me niet ter plekke kon helpen en mij en de auto ging meenemen. Ik vroeg waarom. Hij gaf aan dat in mijn auto naar alle waarschijnlijkheid geen reserve wiel licht. Met gepaste trots gaf ik aan dat ik bewust een reservewiel had gekozen. Een kwartiertje later kon ik mijn weg weer vervolgen.

Spoetnik

Forumguru
Dan heb je nog de mazzel dan er een ANWB man bij is gekomen. Sta je met je gezin in de middel of nowhere ergens in Scandinavie of zuid Europa...... Verder las ik onlangs dat zo'n plakset bij kou niet goed werkt en je kan je bandensensor weggooien. Kortom reservewiel lijkt de beste optie.

Skoda-MAN

Forumguru
en je kan je bandensensor weggooien. Kortom reservewiel lijkt de beste optie.
Bij Skoda is geen bandendruksensor gemonteerd maar maakt het bandenspanningsysteem gebruik van de ABS sensoren.
Als er een band druk verliest dan moet die meer omwentelingen maken als de andere wielen en op die manier word de lekke band gemeld.

0ri0n88

Forumguru
Had geen reservewiel maar vond er gelukkig 1 op marktplaats compleet en volwaardig :D.

Niet dat ik iets met deze zaken van doen heb omdat ik mijn auto 2ehands kocht en er simpelweg een plakset in zat iets wat mijns insziens sowieso verboden zou moeten zijn.
Bij een auto hoort een reservewiel en het liefst volwaardig.

hemi24

Forumguru
... De behulpzame man van de ANWB bekeek het probleem. Hij zei dat gezien mijn kenteken hij me niet ter plekke kon helpen en mij en de auto ging meenemen. Ik vroeg waarom. Hij gaf aan dat in mijn auto naar alle waarschijnlijkheid geen reserve wiel licht. ...

Afgezien dat ik de reactie van de man domweg ACHTERLIJK vind, vraag ik me af hoe je als ANWB een auto gaat (mee)slepen met een lekke band...

dirkr

Senior Member
Afgezien dat ik de reactie van de man domweg ACHTERLIJK vind, vraag ik me af hoe je als ANWB een auto gaat (mee)slepen met een lekke band...

Gewoon volledig opladen? Bij mij ook gebeurd.. volledig op het platform en weg ermee.
De auto raakt de grond niet meer dus geen probleem..

hemi24

Forumguru
haha, dat is een goed optie!

Zal aan mijn perceptie liggen, maar in mijn beleving komt de ANWB altijd voorrijden in een Caddy of Transporter... (hulp met laadplatform noem ik normaliter "de sleepdienst").

Spoetnik

Forumguru
Hier in Rotterdam is die auto er met het platform vaak eerder dan de wegenwacht. Auto van de ring, je wordt ergens onder aan de afrit gedumpt en wachten op de gele man (of vrouw). Gaat razend snel. Stond pas een gestrande automobilist bij ons op de parking die verdwaasd kwam vragen waar hij eigenlijk was neergezet. :sterretjes:

dirkr

Senior Member
Ah, bij ons bel je naar de VAB en die komen 99% van de tijd wel met een sleepwagen.
Is die niet nodig, even goed, anders kunnen ze je onmiddelijk meenemen :)

BadBert

Forumguru
zelfs als je in NL bij de anwb aangeeft dat de auto niet meer rijdbaar is, en ook niet te repareren, dan sturen ze toch iemand van de anwb om dit eerst zelf vast te stellen, en die belt dan een takel wagen om je te vervoeren (mits de auto niet sleep baar is door de anwb persoon, maar dit is vaak ook alleen naar een veilige locatie, waar je moet wachten op de takel wagen zeg maar)

ik kan volgende week zeggen of bij mij ook de compressor is vervangen door het wiel ;)

Bovenaan Onderaan