Renault Laguna GT 2.0 dci 180 pk

Huyzen

Lid
Mijn gechipte RS (benzine, heerlijk stil) rijdt tot nu toe met veel stadskilometers netjes 1 op 10 gemiddeld. Valt me niet eens tegen als ik dat verbruik van die Laguna GT lees..
 

van_der_P

Senior Member
Bij die Renault ligt de essentie niet bij het verbruik maar bij de prestaties. Het verbruik is ondergeschikt aan de prestatie.
Het is een sportauto, gti-achtige. Een liefhebbersauto. Die auto koop je niet om er zuinig mee te rijden, die koop je om heer en meester op de autobahn te zijn. En daar je plezier aan te beleven.
Iedere hobby kost nu eenmaal geld.
 

___JC___

Forumguru
Bij die Renault ligt de essentie niet bij het verbruik maar bij de prestaties. Het verbruik is ondergeschikt aan de prestatie.
Het is een sportauto, gti-achtige. Een liefhebbersauto. Die auto koop je niet om er zuinig mee te rijden, die koop je om heer en meester op de autobahn te zijn. En daar je plezier aan te beleven.
Iedere hobby kost nu eenmaal geld.

Ehhh, een gechipte RS rijdt nou ook niet echt langzaam ofzo...;)
 

Huyzen

Lid
Ehhh, een gechipte RS rijdt nou ook niet echt langzaam ofzo...;)

Uhh, nee, alhoewel je er ook heerlijk langzaam mee kan rijden...

Ik zie bij de Laguna een topsnelheid van 217, klopt dat wel? Dat zou je 'm nog een beetje moeten kietelen om echt heer en meester te zijn op de autobahn lijkt me.
 

TL@

Forumguru
Bij die Renault ligt de essentie niet bij het verbruik maar bij de prestaties. Het verbruik is ondergeschikt aan de prestatie.
Het is een sportauto, gti-achtige. Een liefhebbersauto. Die auto koop je niet om er zuinig mee te rijden, die koop je om heer en meester op de autobahn te zijn. En daar je plezier aan te beleven.
Iedere hobby kost nu eenmaal geld.

Dat geldt misschien voor de snellere versie maar het verbruik van de 1.5dci eco2 is ook zo hoog en dat zou een zuinig spaarmodel moeten zijn.
 

___JC___

Forumguru
Maar je kunt geen chips met wokkels vergelijken.
Dus alle twee standaard, en dan met elkaar vergelijken. Dat is het eerlijkst

Eens,
Laguna dci 180pk top 217 km p/uur
Octavia RS TDI 170pk top 224 km p/uur

Dus de Laguna is relatief langzaam.
:regels:
 

Gieliovd

Forumguru
Het is een sportauto, gti-achtige. Een liefhebbersauto. Die auto koop je niet om er zuinig mee te rijden, die koop je om heer en meester op de autobahn te zijn. En daar je plezier aan te beleven.
Iedere hobby kost nu eenmaal geld.
Hmmmm, heer en meester op de autobaan met een Renault Laguna :smirk:
 

Bakkertje

Forumguru
Er is maar een heer en meester op de duitse autobahn: de bugatti veyron..
Enneeuh, de passat (zelfde klasse) met de 170 pk 2.0 TDI heeft een top van 220...
Dus die moet de laguna ook al voor laten gaan.
Ook de mondeo met 175 pk loopt harder, die heeft een top van 218 :crazy:

Dus..... Voor de autobahn is de laguna geen heer en meester ;)
 

sitechris

Donateur
Er is maar een heer en meester op de duitse autobahn: de bugatti veyron..
Enneeuh, de passat (zelfde klasse) met de 170 pk 2.0 TDI heeft een top van 220...
Dus die moet de laguna ook al voor laten gaan.
Ook de mondeo met 175 pk loopt harder, die heeft een top van 218 :crazy:

Dus..... Voor de autobahn is de laguna geen heer en meester ;)

Bestaat toeval? Ja, dat bestaat. Gisteren belde mijn broer, of ik een ritje wilde maken met de Laguna 2.0 dci 180 pk, die had hij mee via zijn werk. Natuurlijk wilde ik dat, want ik was wel nieuwsgierig naar de prestaties van deze auto, aangezien mijn eerdere testritje met de Renault op dat gebied teleurstellend was.

Wij zijn gisteren snel even de grens bij Arnhem overgewipt en hebben even de topsnelheid uitgezocht. Wat schetst de verbazing, op de teller kwamen we niet verder dan 212. Echte kilometers 200 a 205. De auto voelt ook absoluut niet snel aan, vanaf 180 is het echt al zwoegen geblazen. Je zou schatten dat hij 140 pk levert. De auto had 8000 kilometer op de teller.

Wat me wederom ernstig tegenviel: rijd je in Nederland in drukke verkeer met standaard 130 a 140 km/h is het verbruik 1 op 11. Schandalig voor een diesel! Met de snelle Autobahn-kilometers erbij (bij Hunxe omdraaien) was het verbruik op het einde van de avond toen ik uitstapte 1 op 8,5.

Wat overeind blijft, op alle andere gebieden is het een fantastische auto. Op de motor na! Ben wel benieuwd naar de 2.0 Turbo benzine. Die motor heb ik in oude Laguna gereden en dat is een heerlijke motor. Misschien is dat wel de juiste keus!
 

Bakkertje

Forumguru
Sja, ik ben op dit moment "gezegend" met een Laguna. Laatst reed ik achter een jetta 1.9 TDI, toen de weg vrij werd kon ik hem vanaf 110 tot 140 met die 120 renault pk's en 270 renault nm's niet bijhouden. 180 haalt ie redelijk vlot inderdaad harder heb ik in NL ook nog niet gereden. (ik ben redelijk gehecth aan mijn rijbewijs...)
 

___JC___

Forumguru
Renault motoren zijn altijd al traag geweest. Daarnaast is bekend dat VAG altijd voorzichtig is in hun opgaaf voor specificaties. Renault overdrijft wat meer...

'Creature de Autodebiel?!'
:)
 

sitechris

Donateur
Renault motoren zijn altijd al traag geweest. Daarnaast is bekend dat VAG altijd voorzichtig is in hun opgaaf voor specificaties. Renault overdrijft wat meer...

'Creature de Autodebiel?!'
:)

Klopt: mijn vader rijdt altijd Renaults en die waren ook altijd minder snel dan ze zouden moeten zijn:

Twee voorbeelden: Laguna 3.0 V6 Initiale. Volgens boekje top 235 echte kilometers, op vlakke weg niet boven de 225 op de teller komen. Nu rijdt hij een Vel Satis 3.5 V6. Ook die zet ik niet boven de 230 km/h op teller, terwijl de auto toch 235 echte kilometers moet kunnen rijden.
 

van_der_P

Senior Member
Eens,
Laguna dci 180pk top 217 km p/uur
Octavia RS TDI 170pk top 224 km p/uur

Dus de Laguna is relatief langzaam.
:regels:

Dat is 7 km verschil.
Welke toegevoegde waarde heeft dat ? Als ik dat weet.
Wat kan ik daarmee in de praktijk? Zeker in een land waar je maar 120 mag.

Auto's, in dit geval de Laguna GT en de Octavia RS, zijn toch veel meer dan alleen topsnelheid.

En als ik dan spreek over heer en meester op de autobahn dan gaat het over bijwijze van spreken. Er zal altijd wel ergens een overtreffende trap zijn.
 

TL@

Forumguru
Die paar kilomters zijn wel van belang vind ik. Onze Golf gaat 207 (of 209, ben ni zeker meer) volgens het boekje, op de gps kwam steevast 220 te staan, toch lekker zeker :)

Om deftig over de autobahn te kunnen, moet je 250km/u te kunnen :winkie:
 

___JC___

Forumguru
Dat is 7 km verschil.
Welke toegevoegde waarde heeft dat ? Als ik dat weet.
Wat kan ik daarmee in de praktijk? Zeker in een land waar je maar 120 mag.

Auto's, in dit geval de Laguna GT en de Octavia RS, zijn toch veel meer dan alleen topsnelheid.

En als ik dan spreek over heer en meester op de autobahn dan gaat het over bijwijze van spreken. Er zal altijd wel ergens een overtreffende trap zijn.

Je kan ook gewoon toegeven dat je mis zat...
:grin:
 
Bovenaan Onderaan