Bij die Renault ligt de essentie niet bij het verbruik maar bij de prestaties. Het verbruik is ondergeschikt aan de prestatie.
Het is een sportauto, gti-achtige. Een liefhebbersauto. Die auto koop je niet om er zuinig mee te rijden, die koop je om heer en meester op de autobahn te zijn. En daar je plezier aan te beleven.
Iedere hobby kost nu eenmaal geld.
Ehhh, een gechipte RS rijdt nou ook niet echt langzaam ofzo...
Maar 217?! Mijn oliestoker met paprikachips loopt nog harder!!
Bij die Renault ligt de essentie niet bij het verbruik maar bij de prestaties. Het verbruik is ondergeschikt aan de prestatie.
Het is een sportauto, gti-achtige. Een liefhebbersauto. Die auto koop je niet om er zuinig mee te rijden, die koop je om heer en meester op de autobahn te zijn. En daar je plezier aan te beleven.
Iedere hobby kost nu eenmaal geld.
Maar je kunt geen chips met wokkels vergelijken.
Dus alle twee standaard, en dan met elkaar vergelijken. Dat is het eerlijkst
Hmmmm, heer en meester op de autobaan met een Renault Laguna :smirk:Het is een sportauto, gti-achtige. Een liefhebbersauto. Die auto koop je niet om er zuinig mee te rijden, die koop je om heer en meester op de autobahn te zijn. En daar je plezier aan te beleven.
Iedere hobby kost nu eenmaal geld.
Er is maar een heer en meester op de duitse autobahn: de bugatti veyron..
Enneeuh, de passat (zelfde klasse) met de 170 pk 2.0 TDI heeft een top van 220...
Dus die moet de laguna ook al voor laten gaan.
Ook de mondeo met 175 pk loopt harder, die heeft een top van 218 :crazy:
Dus..... Voor de autobahn is de laguna geen heer en meester
Renault motoren zijn altijd al traag geweest. Daarnaast is bekend dat VAG altijd voorzichtig is in hun opgaaf voor specificaties. Renault overdrijft wat meer...
'Creature de Autodebiel?!'
Eens,
Laguna dci 180pk top 217 km p/uur
Octavia RS TDI 170pk top 224 km p/uur
Dus de Laguna is relatief langzaam.
:regels:
Dat is 7 km verschil.
Welke toegevoegde waarde heeft dat ? Als ik dat weet.
Wat kan ik daarmee in de praktijk? Zeker in een land waar je maar 120 mag.
Auto's, in dit geval de Laguna GT en de Octavia RS, zijn toch veel meer dan alleen topsnelheid.
En als ik dan spreek over heer en meester op de autobahn dan gaat het over bijwijze van spreken. Er zal altijd wel ergens een overtreffende trap zijn.