sitechris
Donateur
Vandaag bij de dealer een proefrit van een uurtje gemaakt met een Laguna GT 2.0 dci 180 pk, het model met de vierwielsturing (4WS).
Even kort op een rij de plussen en minnen:
+ Onderstel, geweldige mix tussen comfort en sportiviteit. Zowel op de binnenweg als op de snelweg. Ongekende klasse!
+ Wat een stilte onderweg. Je hoort de motor bijna niet!
+ materiaalgebruik en afwerking interieur/dashboard. Top!
+ 4WS. Het is in het begin als je een bocht neemt heel even wennen, want een rukje aan het stuur en je staat al bijna dwars (bij wijze van spreken dan). Ben je er eenmaal aan gewend, dan rijdt het fantastisch. Je kunt bochten keihard hoeken zonder dat je je arm verrekt met sturen en de auto heeft een bizar kleine draaicirkel. Echt een heel bijzonder systeem!
+ geweldige uitrusting: alcantara stoelen, 18 inch velgen, bi-xenon, radio + navigatie, stoelverwarming, handsfree toegang tot auto, etc etc allemaal standaard.
+ de GT ziet er geweldig uit, veel gaas, 18 inch wielen, lekker laag etc. Een dikke bak! (smaken verschillen, i know)
Minpunten
- De 180 pk's kwamen niet super overtuigend eruit (alhoewel de auto pas 2000 km gelopen heeft, dus helemaal ingereden is hij nog niet)
- De auto zuipt bovengemiddeld veel voor een diesel. Het was vanochtend druk op de snelweg, dus heel veel sprintjes heb ik niet getrokken. En ook op de binnenwegen was het vooral tokkelen geblazen. En dan toch een verbruik van 9,4 l/100 km. Dat vind ik voor een diesel buitensporig veel, ook al moet de auto nog wat loskomen en zal het verbruik nog wel wat dalen.
- De Laguna is niet heel erg ruim
Al met al staat de auto nog wel op mijn shortlist, maar vind ik het hoge verbruik wel heel zwaar wegen. Je kunt met de huidige dieselprijzen dan net zo goed een 1.8 TFSI of RS rijden. Die zuipen maar marginaal minder.
Even kort op een rij de plussen en minnen:
+ Onderstel, geweldige mix tussen comfort en sportiviteit. Zowel op de binnenweg als op de snelweg. Ongekende klasse!
+ Wat een stilte onderweg. Je hoort de motor bijna niet!
+ materiaalgebruik en afwerking interieur/dashboard. Top!
+ 4WS. Het is in het begin als je een bocht neemt heel even wennen, want een rukje aan het stuur en je staat al bijna dwars (bij wijze van spreken dan). Ben je er eenmaal aan gewend, dan rijdt het fantastisch. Je kunt bochten keihard hoeken zonder dat je je arm verrekt met sturen en de auto heeft een bizar kleine draaicirkel. Echt een heel bijzonder systeem!
+ geweldige uitrusting: alcantara stoelen, 18 inch velgen, bi-xenon, radio + navigatie, stoelverwarming, handsfree toegang tot auto, etc etc allemaal standaard.
+ de GT ziet er geweldig uit, veel gaas, 18 inch wielen, lekker laag etc. Een dikke bak! (smaken verschillen, i know)
Minpunten
- De 180 pk's kwamen niet super overtuigend eruit (alhoewel de auto pas 2000 km gelopen heeft, dus helemaal ingereden is hij nog niet)
- De auto zuipt bovengemiddeld veel voor een diesel. Het was vanochtend druk op de snelweg, dus heel veel sprintjes heb ik niet getrokken. En ook op de binnenwegen was het vooral tokkelen geblazen. En dan toch een verbruik van 9,4 l/100 km. Dat vind ik voor een diesel buitensporig veel, ook al moet de auto nog wat loskomen en zal het verbruik nog wel wat dalen.
- De Laguna is niet heel erg ruim
Al met al staat de auto nog wel op mijn shortlist, maar vind ik het hoge verbruik wel heel zwaar wegen. Je kunt met de huidige dieselprijzen dan net zo goed een 1.8 TFSI of RS rijden. Die zuipen maar marginaal minder.