Ik gebruik trouwens al jaren de 'easybleed' van Gunson,
Heb afgelopen weekend de Gunson Eezibleed mogen testen.
Mijn bevindingen: het nippel op de slang die op het ventiel moet, is erg goedkoop afgewerkt. Het koste me veel moeite / zere vingers om die fatsoenlijk op het ventiel van de band te zetten. Had het idee dat ik het ventiel bijna sloopte en je moet zoveel kracht op het heveltje zetten dat je moet oppassen dat je niet uitschiet met het ding en een kras in de lak van je velg maakt. Dit kan echt beter, in de garage was ook een compressor aanwezig met eenzelfde soort nippel dat wél heel goed te bedienen was!
2e nadeel: het (bekende) lekken bij het reservoir(dop). En flink ook. Na een kwartier lag er een plasje remvloeistof onder de auto.
Ik was verder niet tevreden over het gebruik van de voorraad fles. Die mag niet leegraken, maar gebeurde bij mij wel. Die wilde ik dus hervullen. Daarvoor moet je de druk leiding van het ventiel van de autoband afhalen waardoor de druk van het systeem af gaat. Vervolgens moet de fles open en je raadt het al: de remvloeistof liep uit de slangetjes en er kwam lucht in de leidingen naar het reservoir. En die lucht wil je vervolgens niet het systeem in gaan persen, dus wat te doen? Ik wist het even niet en de aanwezige monteur ook niet (behalve dan op de ouderwetse manier met 2 personen ontluchten)
Ik geef hierbij een negatief koopadvies

maar misschien heb ik het apparaat zelf niet goed gebruikt.