De naam van het bedrijf is niet genoemd, en gezien je woonplaats Rotterdam, kunnen dat meerdere garages zijn, dus reputatie-schade lijkt me hier niet aan de orde. Ik heb vaker gezien dat eigengereid personeel de kosten voor verschillende klanten opschroefden, en zodra de eigenaar zich er zelf mee ging bemoeien, was het in no-time netjes opgelost, eigenlijk zonder echte discussie. Naar mijn mening geeft dat ook aan, dat dit niet het beleid was van de eigenaar, maar van het personeel.
Overigens een bedrijf dat gemaakte fouten goed oplost, heeft bij mij een paar streepjes voor. Overal worden fouten gemaakt, en bedrijven waar geen fouten lijken te worden gemaakt, dat is meestal een kwestie dat fouten niet worden toegegeven en opgelost.
En zoals gezegd: vergissen kan gebeuren, ik had het topic deze week al even gezien, maar op de phone wat lastig reageren, maar inderdaad wat ik al verwachtte een vergissing doordat er bij verschillende motoriseringen/uitvoeringen andere schijfdiktes horen. Overigens is het niet zo, dat je remmen 'weg' zijn op het moment dat je op de ondergrens van de slijtage zit, maar dan gaat de slijtage van je schijf een stuk harder: een remschijf krijgt in de fabriek een temperatuurbehandeling: wordt opgestook tot een bepaalde temperatuur, en vervolgens snel afgekoeld (meestal in een bak water, of olie), waardoor er een geharde laag ontstaat. Doordat dieper in het materiaal de afkoelsnelheid lager is, kom je op een gegeven moment op een punt waar de afkoelsnelheid te laag wordt en het materiaal dus niet meer gehard is. Dat is dus de reden van de minimale dikte voor de remschijf, en dat deze dikte niet zozeer afhankelijk is van de sterkte van de schijf, maar van de dikte van de geharde laag, daarom is een dikkere schijf dus ook bij een grotere dikte 'versleten' dan een (nieuwe) dunne schijf.