Hallo,
Sinds kort ervaar ik het volgende euvel aan/bij mijn O2 BE 1.9 TDI (08-2007).
Na een dag stilstand, bijvoorbeeld een zondag, is de volgende dag, bij het starten van de auto, eigenlijk voor het starten van de auto, het rempedaal kei en keihard. Zo hard als steen. Ik zet mijn auto nooit en te nimmer op de handrem, altijd in de 1ste versnelling. Dus als ik mijn auto start druk ik mijn rempedaal in om wegrollen te voorkomen. Maar na een dag stilstand is er geen beweging te krijgen in mijn rempedaal. Hierdoor rolt mijn auto dus langzaam van mijn oprit weg. Na het aantrekken van de handrem, het indrukken van het rempedaal en het starten van de auto zakt het pedaal weer in en is het rempedaal weer normaal te gebruiken.
Ik heb dit euvel nu 3 maal geconstateerd op een maandagmorgen. Tevens heb ik dit euvel een keer of twee geconstateerd op een doordeweekse dag waarbij de auto de dag er voor nog gebruikt is. Mijn vrouw heeft tevens enkele malen geconstateerd (en de tegenwoordigheid van geest gehad de handrem te hanteren) dat het pedaal hard was.
Ik heb vanmorgen reeds bij de dealer een afspraak gemaakt, mijn voorbanden zijn afgesleten tot aan de makeringsblokjes (bemerkte ik op een vochtig weggedeelte........) om bij de bandenvervanging gelijk mijn constatering te onderzoeken.
Ik heb hierbij overigens de garagist wel moeten overtuigen van het feit dat niet de rembekrachtiger was vol-/leeggelopen (een of ander verhaal over vacuüm) en dat er dus hard op het pedaal zou moeten worden gedrukt, maar dat het pedaal echt zo hard is als steen en niet valt in te drukken.
NB Ik heb overigens jaren geleden een Seat Corodoba gereden waarbij ik exact hetzelfde heb meegemaakt. Hierbij werd toen iets (ik heb geen idee meer wat) vervangen waarbij het euvel was opgelost.
Heeft één van jullie een soortgelijk euvel meegemaakt en hoe is hier toen mee omgesprongen?
Sinds kort ervaar ik het volgende euvel aan/bij mijn O2 BE 1.9 TDI (08-2007).
Na een dag stilstand, bijvoorbeeld een zondag, is de volgende dag, bij het starten van de auto, eigenlijk voor het starten van de auto, het rempedaal kei en keihard. Zo hard als steen. Ik zet mijn auto nooit en te nimmer op de handrem, altijd in de 1ste versnelling. Dus als ik mijn auto start druk ik mijn rempedaal in om wegrollen te voorkomen. Maar na een dag stilstand is er geen beweging te krijgen in mijn rempedaal. Hierdoor rolt mijn auto dus langzaam van mijn oprit weg. Na het aantrekken van de handrem, het indrukken van het rempedaal en het starten van de auto zakt het pedaal weer in en is het rempedaal weer normaal te gebruiken.
Ik heb dit euvel nu 3 maal geconstateerd op een maandagmorgen. Tevens heb ik dit euvel een keer of twee geconstateerd op een doordeweekse dag waarbij de auto de dag er voor nog gebruikt is. Mijn vrouw heeft tevens enkele malen geconstateerd (en de tegenwoordigheid van geest gehad de handrem te hanteren) dat het pedaal hard was.
Ik heb vanmorgen reeds bij de dealer een afspraak gemaakt, mijn voorbanden zijn afgesleten tot aan de makeringsblokjes (bemerkte ik op een vochtig weggedeelte........) om bij de bandenvervanging gelijk mijn constatering te onderzoeken.
Ik heb hierbij overigens de garagist wel moeten overtuigen van het feit dat niet de rembekrachtiger was vol-/leeggelopen (een of ander verhaal over vacuüm) en dat er dus hard op het pedaal zou moeten worden gedrukt, maar dat het pedaal echt zo hard is als steen en niet valt in te drukken.
NB Ik heb overigens jaren geleden een Seat Corodoba gereden waarbij ik exact hetzelfde heb meegemaakt. Hierbij werd toen iets (ik heb geen idee meer wat) vervangen waarbij het euvel was opgelost.
Heeft één van jullie een soortgelijk euvel meegemaakt en hoe is hier toen mee omgesprongen?