Remmen doen het af en toe niet!

Antera

Donateur
Ben benieuwd klinkt als lucht en anders lekke hoofdremcilinder als je verder geen lekkage hebt /ziet
 

Tees

Donateur
Volgens mij is er geen controlesysteem dat een lekkende of anderszins defecte hoofdremcylinder opmerkt. Alleen de hoeveelheid remvloeistof in het systeem wordt geregistreerd (en bijv slijtage van de blokken). Dus ik zou die eens laten nakijken/vervangen.
 

hemi24

Forumguru
Is net als een fietspomp, als de plunjer doorlaat, krijg je de boel niet voldoende op druk...
 

Tees

Donateur
Motor aanhouden in zo laag mogelijke versnelling is beter, dan rem je ook nog op de motor!
 
Update.... we leven nog. In totaal 4 keer niet kunnen remmen. Een ervaring die ik niemand gun (nouja bijna niemand, ugh ugh) Bedankt voor de gouden tip die ik hier heb ontvangen. De remvloeistof vervangen na aanleiding van de tips hier. De monteur had geen luchtbellen zien ontsnappen. Waarschijnlijk wel gebeurd. Maarrrrrrrr de auto heeft sindsdien altijd geremd. Nu twee jaar verder en we rijden weer op de snelweg. Remmen lichtjes ruim van te voren. Angst blijft er toch in zitten. Trauma.

Voor iedereen die ons wouden helpen, echt super bedankt. BEDANKT VOOR JULLIE HULP.
 
Bovenaan Onderaan