liteonit
Lid
Hallo allemaal,
Afgelopen week heeft mijn Octavia plotseling kuren gekregen. Onderweg naar huis begon het "glow pug" lampje knipperen. Auto reed verder gewoon normaal, dus gewoon rustig naar huis gereden.
Aangezien het het al laat was, besloten om de volgende dag even te kijken naar dit probleem.
De volgende dag dus op onderzoek uit gegaan, en bleek dat mijn remlichten helemaal niets meer deden.
Aangezien de cruise control al een paar keer gek heeft lopen doen, heb ik dus op goed geluk de remlicht schakelaar/sensor op de hoofdrem cylinder vervangen.
Resultaat, de remlichten werkten weer
Ik natuurlijk helemaal blij.
Maar dat was helaas maar voor korte duur
De volgende dag nog wat dingen aan mijn carkit gedaan, de auto wat opgeruimd en ondertussen de radio aan. Toen ik wou wegrijden wou de auto niet meer starten.... accu zo goed als leeg. Erg vreemd, aangezien ik vroeger de radio langer aan heb gehad zonder enige problemen. Dit is tevens een vrij nieuwe accu, dus dat vond ik helemaal vreemd.
Accu daarom gelijk aan de lader gehangen, en 's avond de auto eens geprobeerd te starten. Starte weer prima, niets aan de hand en zag met de multimeter dan de dynamo ook prima zijn werk deed.
Die avond verder niet meer naar om gekeken, en de volgende dag de auto gepakt om boodschappen te gaan doen. Vreemd genoeg startte de wagen heel moeilijk, ondanks dat de motor vrolijk wordt rond gegooid. Vaak 2 a 3x starten alvorens ie bleef lopen.
Ben lekker naar de supermarkt gereden, en thuis amar weer verder gekeken.
Naarmate de motor warmer werd ging het start probleem ook weg.
De motor daarom lekker laten afkoelen, en een paar uur laten nog eens gestart. Weer moeilijk aanslaan....
Na een paar starten begon ineens opnieuw het glow pug lampje te knipperen (al gelijk met 't contact aan).
En om het nog vervelender te maken kwam er een "ping, engine fault workshop" melding achteraan, met remlichten die nu ineens continu blijven branden.
Omdat ik dacht dat de computer wellicht van slag is geweest door de lege accu, heb ik beide accupolen los gegooid voor een halve dag, en ondertussen de accu nog eens aan de lader gegooid.
Heeft helaas niet geholpen
Paar jaar terug heeft de wagen ook vergelijkbare start problemen gehad, maar dat was met vochtig weer. Bleek in de stekker van de krukas sensor te zitten. Na een "contact spray" beurtje is het probleem nooit meer terugkomen. Toen de auto dit probleem had, waren er verder geen storingslampjes / meldingen op het dashboard zichtbaar. Ik vermoed dan ook dat er nu iets anders gaande is.
Al met een spookt het gruwelijk in deze wagen. Vervelende is dat ik 'm zelf niet kan uitlezen, en niemand in de buurt heb met uitlees spul die langs kan komen.
Voor het einde van de maand moet de auto ook weer z'n APK hebben, dus het komt weer lekker uit.
Omdat ik geen werkende remlichten heb wil ik liever niet met de Skoda rijden.
Herkend iemand dit, of heeft iemand een idee waar ik moet gaan zoeken?
Mijn skoda heeft dus geen standaard remlicht schakelaar die je op het pedaal tegen komt.
Bij mijn auto zit er zo'n sensor onder de hoofdrem cylinder:
Afgelopen week heeft mijn Octavia plotseling kuren gekregen. Onderweg naar huis begon het "glow pug" lampje knipperen. Auto reed verder gewoon normaal, dus gewoon rustig naar huis gereden.
Aangezien het het al laat was, besloten om de volgende dag even te kijken naar dit probleem.
De volgende dag dus op onderzoek uit gegaan, en bleek dat mijn remlichten helemaal niets meer deden.
Aangezien de cruise control al een paar keer gek heeft lopen doen, heb ik dus op goed geluk de remlicht schakelaar/sensor op de hoofdrem cylinder vervangen.
Resultaat, de remlichten werkten weer

Maar dat was helaas maar voor korte duur

De volgende dag nog wat dingen aan mijn carkit gedaan, de auto wat opgeruimd en ondertussen de radio aan. Toen ik wou wegrijden wou de auto niet meer starten.... accu zo goed als leeg. Erg vreemd, aangezien ik vroeger de radio langer aan heb gehad zonder enige problemen. Dit is tevens een vrij nieuwe accu, dus dat vond ik helemaal vreemd.
Accu daarom gelijk aan de lader gehangen, en 's avond de auto eens geprobeerd te starten. Starte weer prima, niets aan de hand en zag met de multimeter dan de dynamo ook prima zijn werk deed.
Die avond verder niet meer naar om gekeken, en de volgende dag de auto gepakt om boodschappen te gaan doen. Vreemd genoeg startte de wagen heel moeilijk, ondanks dat de motor vrolijk wordt rond gegooid. Vaak 2 a 3x starten alvorens ie bleef lopen.
Ben lekker naar de supermarkt gereden, en thuis amar weer verder gekeken.
Naarmate de motor warmer werd ging het start probleem ook weg.
De motor daarom lekker laten afkoelen, en een paar uur laten nog eens gestart. Weer moeilijk aanslaan....
Na een paar starten begon ineens opnieuw het glow pug lampje te knipperen (al gelijk met 't contact aan).
En om het nog vervelender te maken kwam er een "ping, engine fault workshop" melding achteraan, met remlichten die nu ineens continu blijven branden.
Omdat ik dacht dat de computer wellicht van slag is geweest door de lege accu, heb ik beide accupolen los gegooid voor een halve dag, en ondertussen de accu nog eens aan de lader gegooid.
Heeft helaas niet geholpen

Paar jaar terug heeft de wagen ook vergelijkbare start problemen gehad, maar dat was met vochtig weer. Bleek in de stekker van de krukas sensor te zitten. Na een "contact spray" beurtje is het probleem nooit meer terugkomen. Toen de auto dit probleem had, waren er verder geen storingslampjes / meldingen op het dashboard zichtbaar. Ik vermoed dan ook dat er nu iets anders gaande is.
Al met een spookt het gruwelijk in deze wagen. Vervelende is dat ik 'm zelf niet kan uitlezen, en niemand in de buurt heb met uitlees spul die langs kan komen.
Voor het einde van de maand moet de auto ook weer z'n APK hebben, dus het komt weer lekker uit.
Omdat ik geen werkende remlichten heb wil ik liever niet met de Skoda rijden.
Herkend iemand dit, of heeft iemand een idee waar ik moet gaan zoeken?
Mijn skoda heeft dus geen standaard remlicht schakelaar die je op het pedaal tegen komt.
Bij mijn auto zit er zo'n sensor onder de hoofdrem cylinder:
