Remlichten aanhangwagen branden op knipperlichten

Hakar

Donateur
De stekker is nagemeten met een speciaal toestel, alsook alle bekabeling is nagelopen. Als ik enkel knipperlichten gebruik werken deze zoals het hoort, zowel links als rechts
Das theorie, praktijk wijst vaak anders uit.
Maar zowel op problemcar al hier op het forum heb je nu al een aantal hints richting de massa.
En mijn ervaring is dat ook al ziet het er allemaal prima uit, en werkt het op de testkast schijnbaar goed, als een massapunt op een andere dan de daarvoor bedoelde plek is gemonteerd, dan heb je een probleem.

Jessedew

Forumguru
Wat topic starter zegt, klopt, ik had dit ook met de trekhaak die ik eronder heb laten zetten. Dit is uiteraard onder garantie opgelost, nu werkt alles zoals het hoort. Ik had dat bij de verlichting alleen het rechterachterlicht het deed en bij remmen gingen ook de knipperlichten branden.

Het is wel werkend te krijgen, maar hoe de garage dat heeft opgelost weet ik niet.

Slider

Forumguru
Bv ECS modules kan je ook niet meer nameten, zegt hun handleiding. Ik neem aan dat dat bij af-fabriek modules net zo werkt, werkt hetzelfde op de CAN-bus.
Screenshot 2025-05-05 135849.jpg
Pas als de module een "trailer" detecteert, worden de functies/aansturingen er op los gelaten.

Bovenaan Onderaan