Remlichten aanhangwagen branden op knipperlichten

Hakar

Donateur
De stekker is nagemeten met een speciaal toestel, alsook alle bekabeling is nagelopen. Als ik enkel knipperlichten gebruik werken deze zoals het hoort, zowel links als rechts
Das theorie, praktijk wijst vaak anders uit.
Maar zowel op problemcar al hier op het forum heb je nu al een aantal hints richting de massa.
En mijn ervaring is dat ook al ziet het er allemaal prima uit, en werkt het op de testkast schijnbaar goed, als een massapunt op een andere dan de daarvoor bedoelde plek is gemonteerd, dan heb je een probleem.

Jessedew

Forumguru
Wat topic starter zegt, klopt, ik had dit ook met de trekhaak die ik eronder heb laten zetten. Dit is uiteraard onder garantie opgelost, nu werkt alles zoals het hoort. Ik had dat bij de verlichting alleen het rechterachterlicht het deed en bij remmen gingen ook de knipperlichten branden.

Het is wel werkend te krijgen, maar hoe de garage dat heeft opgelost weet ik niet.

Slider

Forumguru
Bv ECS modules kan je ook niet meer nameten, zegt hun handleiding. Ik neem aan dat dat bij af-fabriek modules net zo werkt, werkt hetzelfde op de CAN-bus.
Screenshot 2025-05-05 135849.jpg
Pas als de module een "trailer" detecteert, worden de functies/aansturingen er op los gelaten.

ErikvW

Nieuw lid
Hallo, ik ben nieuw hier en heb sinds kort mijn 2de Octavia een 1.4 phev. Ik had precies hetzelfde probleem toen ik weg wilde met mijn caravan en de dealer had het in de tijd van een bakkie koffie met alleen zijn laptop opgelost. Ik hoop dat je hier wat aan heb.

ertromp

Forumguru
Ook welkom hier! Top dat de laptop en de koffie de oplossing waren.
We willen ook nog weten wat voor een koffie het was want dat kan natuurlijk uitmaken.
Cappuccino
Latte
Zwart
Etc.

Of was het met van die havermelk?
Deed de dealer er nog suiker bij?
Of zat er ook nog een lekkere koek bij?
Toch allemaal zaken die de uitvoering tot een goed einde moeten brengen.

Laatst bewerkt:

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Zoals ik het lees, @ertromp heeft de dealer het "in de tijd van een bakkie koffie, met zijn laptop opgelost".
Waarmee @ErikvW alleen meldt dat het bij zijn auto met een snelle computer-actie geregeld was.
:lezen:?
Alleen jammer dat wij nu niet te weten komen wat die dealer exact heeft aangepast............

Hakar

Donateur
Dat is een geweldig bericht @ErikvW .
Hier vinden we het dan weer interessant wat voor een combinatie je hebt.
Trekhaak af fabriek of aftermarket?
7 polige of 13 polige stekkert?
Welke lampjes deden wel of niet mee, een klein verschil in uitvoering van de show kan net dat zijn wat het anders maakt.
Welke dealer had dat binnen een half uurtje opgelost?

Verder wordt het op prijs gesteld dat men bij binnenkomst even aangeeft wie men is.
In het dagelijks leven schudden we elkaar daarbij de hand, hier tekenen we dat even kort op in de rubriek meet&greet
Simpel op het groene linkje klikken, titeltje aanmaken en beetje tekst over jou en je auto.

Peter-036

Forumleiding
Moderator
@ertromp
Maar waarom ging jij dan zelf in op dat bericht (#30)?
Je reactie op dat bericht had evenveel nut als mijn reactie op het jouwe...........toch?

Arjan1985

Forumguru
Niet helemaal met je eens @ertromp. @erikv geeft aan wat meerdere bijdrages al hebben aangeleverd in dit topic: namelijk dat TS de boel moet laten her coderen. En van TS hebben we nog niet veel reacties hoe de status nu is met z’n aanhanger tov zijn auto
Desalniettemin @ErikvW wordt het zeer op prijs gesteld als je je nog even voorstelt in het topic meet en Greet als je nog meer bijdrages gaat leveren op het forum. Dan weten we een beetje van elkaar met wie we te maken hebben op het forum ipv anoniemen.

Arjan1985

Forumguru
Ik vond zijn bijdrage dus juist wel heel goed. Hercoderen dus via de laptop als ik de post van @ErikvW zo mag interpreteren.

Ik vind TS veel lastiger eerlijk gezegd te peilen. Daar krijgen we weinig (summier) input van terug maar wel veel input van ons en óók nog geen meet en Greet aanmelding.

Enfin ik stap uit de discussie. Ik mag voor moeders wat klaar gaan maken ivm Moederdag.

PizzaPieter

Donateur
Ik kan me voorstellen dat de beste man nu niet weet waarom zijn bijdrage zo gebitched wordt.

Hij heeft tijd en moeite gestoken om een account aan te maken en te reageren op een post.

Overduidelijk wil hij hiermee anderen helpen, maar schijnbaar wordt dit niet gewaardeerd. Nu snap ik dat het qua details niet heel uitgebreid was, maar i.p.v. het af te zeiken, zou ook de vraag gesteld kunnen worden 'wat hebben ze precies gedaan', 'heb je gezien wat ze aangepast hebben' o.i.d.

Qua inhoud verschilt de reactie van de beste man niet veel met de reacties daarop

Bovenaan Onderaan