Remcilinders en schoenen vervangen

ertromp

Forumguru
Klasse Marc Heb zelf remmenrevisie op menig oldtimer Benz gedaan en nog steeds gebeurt het me dat veren me om de oren springen of zaken bijna onmogelijk los te krijgen zijn.
Je hebt er mooi van geleerd en een ander die het wil aanpakken op weg geholpen
 

marx-7

Senior Member
Tjonge, indrukwekkend hoor! Maar heb je nu inmiddels ook nieuwe schoenen gevonden? Dan kun je de oude nu weggooien ;) Fascinerend wat een verschil een luttel horizontaal streepje kan maken.

Nieuwe schoenen zitten er uiteraard op:jaja:

De laatste foto is helaas wat donker maar dat zijn de nieuwe schoenen. De oude waren ongeveer halverwege hun levensduur en ik had ze al liggen dus maar meteen alles gedaan. Trommelremmen zat nog niet in mijn expertieze, voorremmen reeds meerdere malen gedaan maar dit was toch iets anders.....damn!

Ik had er graag een filmpje van gemaakt met wat uitleg maar ik werk onder een carport (van wind en regen geen last gehad, zelfs de kou viel reuze mee) en daar is het redelijk donker. Zal morgen eens proberen er wat van te maken.

Maar ja, weet nu hoe het moet, zal morgen wel beter gaan;)
 

Desperado

Forumguru
Zou je de handleiding ook in de kennisbank willen plaatsen?
Is het voor een ander ook makkelijk terug te vinden :thumbsup:
 

marx-7

Senior Member

Staat in de kennisbank, maar de film is nog niet zichtbaar. Mocht ik iets verkeerds gedaan hebben zijn de mods vrij het er in te plaatsen.

De Octavia is klaar with all shiny and new breaks:yeehaa:.

De andere kant ging stukken vlotter als gisteren, 1,5 uur was het gepiept. Daarna de andere kant nog eens opengetrokken om 100% zeker te zijn dat alles goed zat en dat deed het gelukkig. Het is wel een behoorlijke kl*teklus als je het nog nooit gedaan hebt maar ach.....dit heeft ook geen geheimen meer voor me;)

Net effe een testritje gemaakt en hij remt naar behoren, géén bijgeluiden en géén waarschuwingslampjes meer.....Job Done!!!!. In maart is zijn APK en dan weet ik zeker dat het goed is na de remmentest. Misschien dat ik vantevoren even langs ga bij een bevriende garagist om te laten controleren.

Marc
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan